Új márkadizájn és 100 új üzlet

A márka újrahangolása mellett, még az idei év végig száz új márkaüzlet megnyitását tervezi a Timberland, legtöbbjüket Európában, valamint a tervek között szerepel az orosz, török, közel-keleti és dél-afrikai expanzió is.
Szerda
2014.07.23.
2014 végéig száz új márkaüzlet megnyitását tervezi a Timberland, legtöbbjüket Európában.
 

A közel negyvenéves múlttal rendelkező Timberland szerte a világon elérhetővé tette már kiskereskedelmi márkáját; a kültéri bakancsokra és ruházatra épülő koncepció mára egy több mint 1100 saját tulajdonú és franchise üzletből álló hálózattá nőtte ki magát. Azzal a céllal, hogy világszerte tovább erősítse kiskereskedelmi jelenlétét, a Timberland augusztus 22-én, Londonban felavatja teljesen újragondolt és új dizájnt kapott márkájának első nemzetközi zászlóshajó-üzletét. A 220 négyzetméteren és két emeleten elterülő üzlet egy teljesen megújított arculatot fog képviselni.

A londoni egység lesz az első zászlóshajó üzletünk, mely már egy teljesen megújult márkát és vásárlói élményt fog közvetíteni” – magyarázta Mariano Alonso, értékesítési alelnök az EMEA régióban (Európa, Közel-Kelet és Afrika). „Az üzlet hatással  lesz mindazon további egységekre, melyek 2015. január elseje után fognak nyílni vagy alakulnak át. Az új dizájn célja, hogy egy egyedi környezetet mutassunk be, valamint, hogy a márka identitásának újrahangolását és evolúcióját kommunikáljuk a vásárlók felé.

Az elmúlt két évben a Timberland egy átfogó fejlesztési folyamaton ment keresztül. Miközben megtartotta hitét saját autentikus szabadtéri védjegyeibenés alapelveiben, arra törekedett, hogy egy még stílusosabb és még inkább szabadidő-központú márkává váljon” – folytatta Alonso, aki (a Nike-nál eltöltött 8 év és a Camper-nél eltöltött 7 év után) nemrég csatlakozott a Timberland csapatához. „Ez a fajta irányváltás pedig nem csak az üzletek megjelenésébe, kialakításába, de a bakancs és ruházati kollekciókba is be lett oltva.

Az EMEA régióban a Timberland – multibrand üzletek széles hálózata és 5 európai piacon elérhető web-áruházai mellett – az évek során megnyitott 700 márkaüzletet is (köztük franchise rendszerben működő egységekkel). 2014 végéig további száz új üzlet megnyitását tervezi a hálózat, legtöbbjüket Európában, valamint a tervek között szerepel az orosz, török, közel-keleti és dél-afrikai expanzió is.

A New-England-i (USA) székhelyű Timberland első üzlete 1978-ban nyitotta meg kapuit. A 2013-ban 1,6 milliárd dollár (kb. 370 milliárd forint) forgalmat elérő vállalat világszerte értékesíti termékeit, saját kiskereskedelmi helyszínei mellett független kiskereskedők (franchise partnerek), minőségi áruházak és szakosodott sportboltok hálózatán keresztül. A vállalat világszerte 7500 alkalmazottat foglalkoztat.

Magyarországon a Timberland exkluzív disztribútora a Shoebox csoport, amely olyan további márkák forgalmazója Magyarországon, Szlovákiában, Csehországban, Romániában és Horvátországban, mint például a Lacoste, Caterpillar, Diesel, Skecher vagy Hunter. A Shoebox csoport saját kiskereskedelmi lánca az Office Shoes, valamint két Timberland üzlettel rendelkeznek. 


legolvasottabb

A franchise fogalma /2019.04.13.

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.

Mennyibe kerül egy McDonald’s? /2022.02.02.

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.

Miért nincs Wendy’s Európában? /2024.07.16.

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.

A legjobb kiskereskedelmi márkák /2014.04.11.

A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.

Amikor nemcsak egy márkához, hanem egy szakmai közösséghez is csatlakozol – Interjú Bartal Melindával” /2025.06.11.

Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.