A filippínó Tigris
Többtucat nemzetközi franchise márka részvételével rendezik meg az idei Franchise Asia Philippines 2014 show-t, július 16-20. között. A nemzetközi franchise rendezvény kapcsán a Fülöp-szigeteki Franchise Szövetség (PFA) elnöke, Samie Lim egy sajtókonferencián elmondta, 60 nemzetközi márka már jelezte, hogy érdekeltek olyan helyi cégek megtalálásában, amelyek mester franchise partnerként működnének együtt és fejlesztenék márkájukat a piacon. Az ország erős gazdasági növekedése és nagyjából 100 milliós népessége teszi vonzóvá a Fülöp-szigeteket a nemzetközi franchise márkák számára. A jövő év végétől ráadásul a többi ASEAN országba is megnyílnak a piacok.
„Egyre több külföldi márka lát lehetőséget a Fülöp-szigetekben. Hogy miért? 100 millió fős népességgel rendelkezünk, amely fiatal. Az országban jelenleg egy gazdasági növekedés vagy gazdasági csoda zajlik… Más gazdaságoknak nincs ennyi emberük” – mondta el Samie Lim. A szövetség elnöke hozzátette, a nemzetközi márkák arra számítanak, hogy a Fülöp-szigeteki piac – különösen a vásárlóerővel rendelkező fiatal dolgozók aránya – a következő években jelentősen növekedni fog. A Franchise Asia Philippines rendezvényre olyan országokból érkeznek franchise kiállítók, mint Dél-Korea, Malajzia, Japán, Egyesült Államok, Kanada vagy Nagy-Britannia.
A hazai és nemzetközi vállalatok franchise és mester franchise lehetőségeinek bemutatása mellett, a franchise show fő témájaként, előadások és kerekasztal beszélgetések során veszik végig és értékelik, hogy mit lehet várni a Délkelet-ázsiai Országok Szövetségének (ASEAN) gazdasági integrációjától.
„2015-re lesz egy ASEAN Gazdasági Közösség (AEC – ASEAN Economic Community). Mi is segíteni szeretnénk a franchise hálózatokat az ASEAN integrációra való felkészülésben” – mondta el a franchise rendezvény elnöke, Alan Escalona, aki hozzátette, ahogy sok nemzetközi márka fedez fel itt üzleti lehetőségeket, úgy a filippínó franchise vállalatoknak is fel kell készülniük a nagyobb ASEAN piac kiszolgálására. „Míg ez idáig az országban jelenlévő vállalatok egy 100 milliós lehetséges vevőkörrel rendelkeztek, hamarosan majd – szinte egyik pillanatról a másikra – 600 milliós lehetséges ügyfélkörük lesz.”
A 2015 végére tervezett ASEAN Gazdasági Közösség a termékek, szolgáltatások, szakképzett munkaerő, befektetések és tőke szabad áramlását teszi majd lehetővé a régióban.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...