Erősödő forgalom

Az előző évinél 7,6 százalékkal nagyobb, 453,7 milliárd forintos forgalmat ért el tavaly a SPAR Magyarország Kft. - közölte a cég az MTI-vel. A társaság négy új szupermarketet nyitott, emellett két City SPAR üzemeltetését kezdte meg, üzlethálózata 2013 végén 401 egységből állt, összesen több mint 398 ezer négyzetméter eladótérrel. A cég tovább szélesítette kiskereskedelmi partnerhálózatát is, franchise üzleteinek száma – az OMV töltőállomásokon található SPAR express-ekkel együtt – az év végére tizenötre nőtt.
A SPAR Magyarország az 1990-ben, a SPAR Austria terjeszkedésére létrehozott ASPIAG (Austria SPAR International AG) tulajdonában van. A svájci központú ASPIAG a 90-es évek elején Magyarországon, Szlovéniában, Csehországban és Észak-Olaszországban hozott létre SPAR hálózatot, Horvátországban pedig 2005 óta van jelen. A SPAR az idén márciusban jelentette be, hogy Csehországból kivonul, ottani hiper- és szupermarketjeit eladja az osztrák Aholdnak. A cég akkor azt is közölte: a jövőben a magyarországi, szlovéniai és horvátországi piacokra kíván koncentrálni.
A nyilvánosan hozzáférhető adatok szerint a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. 2012-ben 356,6 milliárd forint nettó árbevételt ért el az előző évi 334,9 milliárd után, üzemi vesztesége a 2011-es 19,8 milliárdról 17,1 milliárd forintra csökkent. A cég adózott vesztesége a 2011. évi 34,01 milliárd után 2012-ben 12,8 milliárd forint volt.
A SPAR-t 1932-ben alapították Hollandiában, önálló nagy- és kiskereskedők társulásaként. Az ötvenes években a modell elterjedt Európában, majd a többi kontinensen is: az áruházlánc ma négy földrész 37 SPAR-szervezetéből áll, több mint 15 ezer egységgel, összesen mintegy 6 millió négyzetméter eladótérrel. Ezzel a világ legnagyobb olyan kereskedelmi lánca, amely egységes néven és logóval, de nem multinacionális alapon tevékenykedik. Az önálló cégek alkotta áruházlánc koordinatív összefogója az amszterdami székhelyű Nemzetközi SPAR Központ.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Bármelyik sikeres vállalkozót kérdezzük meg, egyik sem fogja azt mondani, hogy a siker egyik napról a másikra, egy pillanat alatt következik be. Türelem, kemény munka és áldozatok árán lehet csak sikeres céget létrehozni.
A kiskereskedelmi üzletlánc elindította webáruházát, a házhoz szállítási szolgáltatás egyelőre Budapesten és 49 környező településen érhető el.
2018 végén az 555 magyarországi SPAR áruháznak már több mint 30 százaléka működött a mindössze hat éve indított franchise rendszerben.
„Franchise rendszerünk egyértelmű sikertörténet” – hat éve elérhető franchise programja mellett tett hitet Magyarország hatodik legnagyobb foglalkoztatója.
Rekordforgalommal, 26 új franchise és 4 új saját üzemeltetésű áruháznyitással zárta a 2017-es üzleti évet a SPAR Magyarország.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A TikTok, több mint egymilliárd felhasználójával, mára sokkal több lett, mint egy szórakoztató alkalmazás. Fedezd fel, hogyan vált a platform valódi, fizikai üzletekből álló franchise hálózatok ugródeszkájává!
népszerű a fórumban
Terjeszkedő Mini Pani
Kedves érdeklődők! Magyarországon, a MiniPani mester átvevő jelenleg elsősorban a mintaboltok kialakításával foglalkozik - a jó üzleti gyakorlat bemutatása...
Terjeszkedő Mini Pani
Mikortól és hol lehet bővebben érdeklődni üzletnyitással kapcsolatban?