A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. 2012-ben indította el együttműködési (franchise) programját családi vállalkozásokban dolgozó kereskedőkkel. A legutóbbi, Budapest belvárosában megnyitott franchise üzlet (a képen) az első non-stop nyitva tartó SPAR egység.
Kedd
2014.05.20.
Tovább bővítette franchise partnerhálózatát és 7,6 százalékkal magasabb forgalmat ért el tavaly a SPAR Magyarországon.
 

Az előző évinél 7,6 százalékkal nagyobb, 453,7 milliárd forintos forgalmat ért el tavaly a SPAR Magyarország Kft. - közölte a cég az MTI-vel. A társaság négy új szupermarketet nyitott, emellett két City SPAR üzemeltetését kezdte meg, üzlethálózata 2013 végén 401 egységből állt, összesen több mint 398 ezer négyzetméter eladótérrel. A cég tovább szélesítette kiskereskedelmi partnerhálózatát is, franchise üzleteinek száma – az OMV töltőállomásokon található SPAR express-ekkel együtt – az év végére tizenötre nőtt.

A SPAR Magyarország az 1990-ben, a SPAR Austria terjeszkedésére létrehozott ASPIAG (Austria SPAR International AG) tulajdonában van. A svájci központú ASPIAG a 90-es évek elején Magyarországon, Szlovéniában, Csehországban és Észak-Olaszországban hozott létre SPAR hálózatot, Horvátországban pedig 2005 óta van jelen. A SPAR az idén márciusban jelentette be, hogy Csehországból kivonul, ottani hiper- és szupermarketjeit eladja az osztrák Aholdnak. A cég akkor azt is közölte: a jövőben a magyarországi, szlovéniai és horvátországi piacokra kíván koncentrálni.

A nyilvánosan hozzáférhető adatok szerint a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. 2012-ben 356,6 milliárd forint nettó árbevételt ért el az előző évi 334,9 milliárd után, üzemi vesztesége a 2011-es 19,8 milliárdról 17,1 milliárd forintra csökkent. A cég adózott vesztesége a 2011. évi 34,01 milliárd után 2012-ben 12,8 milliárd forint volt.

A SPAR-t 1932-ben alapították Hollandiában, önálló nagy- és kiskereskedők társulásaként. Az ötvenes években a modell elterjedt Európában, majd a többi kontinensen is: az áruházlánc ma négy földrész 37 SPAR-szervezetéből áll, több mint 15 ezer egységgel, összesen mintegy 6 millió négyzetméter eladótérrel. Ezzel a világ legnagyobb olyan kereskedelmi lánca, amely egységes néven és logóval, de nem multinacionális alapon tevékenykedik. Az önálló cégek alkotta áruházlánc koordinatív összefogója az amszterdami székhelyű Nemzetközi SPAR Központ.