Hiánypótló kereskedelmi tevékenység
Immár két évtizede, 1994-ben nyitotta meg kapuit a Soroksári Buci Pékség. A családi vállalkozás gyorsan fejlődött, és hamar új termékekkel, valamint új üzletekkel is bővült – ma már tizenkét 'Soroksári Buci' és négy 'Bucci no. 1.' pékszaküzletet látnak el friss pékáruval nap, mint nap. A sokévnyi tapasztalatnak köszönhetően a vállalkozás tavaly döntött a franchise hálózat kiépítése mellett – amiről és a márka a piacon betöltött szerepéről most Kerekes Márta ügyvezető igazgatót kérdeztük.
Hogyan látja a sütőipari szektort ma Magyarországon?
Az élelmiszer feldolgozó ágazaton belül, a sütőiparban található a legtöbb önálló vállalkozás.
A kereskedelemben jelenleg a koncentrációs folyamatok a jellemzőek. A multi kereskedelmi láncok az összes pékáru értékesítés kb. 55-56 százalékát tudhatják magukénak. A saját szakboltok, mint amilyeneket a Soroksári Buci Pékség üzemeltet, csak 15-16 százalékát teszik ki ma Magyarországon az összes eladott pékárunak. Pont ezért gondoljuk, hogy hiányt pótló kereskedelmi tevékenység ma saját pékáru szaküzletet működtetni.
Hogyan változtak a fogyasztói szokások az elmúlt években?
A magyar fogyasztók a friss áruk közül kenyeret vagy péksüteményt vásárolnak a leggyakrabban, hetente négyszer vagy ötször. Érdekes adat, hogy amíg csemegeárut, tejet vagy tejterméket szupermarketben vásárolnak, addig a kenyeret és péksüteményt szaküzletben veszik meg leggyakrabban a vevők.
Tapasztalatunk szerint a vásárlók legfőbb szempontja a kiválasztásban, hogy az üzletben magas minőségű, friss termékek legyenek. A hagyományos pékáruk mellett egyre nagyobb szerep jut azoknak az újdonságoknak, amik az egészséges, modern táplálkozásban nélkülözhetetlenek: pl. a teljes kiőrlésű lisztből készült magvas kenyerek vagy péksütemények, illetve a különleges táplálkozási igényeket is kielégítő termékek, mint például a szénhidrát csökkentett lisztből készülő kenyerek, péksütemények.
A Soroksári Buci Pékségek vásárlói körében mik a legnépszerűbb termékek?
A Soroksári Buci Pékség törzsvevői mindenekelőtt a fehér és a félbarna kenyereinket vásárolják a legszívesebben. Kenyereink nagyon népszerűek, mivel szinte egész nap frissen, ropogós héjjal kínáljuk a terméket. A kenyér sokáig friss marad, nem morzsálódik, több napig élvezhető, hiszen hagyományos kovászos technológiával sütjük. Egy szűkebb vevő réteg szívesen válogat a reform termékeinkből, amik szintén nagyon finomak, egészségesek és igen nagy a választék belőlük.
Nagyon népszerűek még a friss leveles tésztából készített édes és sós süteményeink, amelyekből kínálunk néhány olyan különlegességet is, ami csak nálunk kapható. Farsangi aktualitásként megemlíteném még a különböző bécsi fánkjainkat, amik nagyon közkedveltek a vásárlóink körében.
Miben más a Bucci no.1 koncepció a hagyományos Buci Pékségekhez képest?
A Bucci no.1 üzletek kínálata, illetve külső és belső megjelenése egy fiatalos, lendületes életérzés megvalósítását célozza meg. Minden üzletben kialakításra került egy hangulatos kávézó-sütiző sarok, és a termékkínálat is nagyon széles. A pékségekben megszokott termékeken kívül megtalálhatóak a fiatalok körében népszerű szendvicsek, tejtermékek, paleo sütik, stb.
Milyen egy ideális franchise partner?
Az ideális franchise partner kóstolta, ismeri és szereti a termékeinket, akkor tudja igazán jól eladni, ha ismeri az értékeinket: Jó minőség, válogatott alapanyagok, piac érzékeny termékkínálat, hogy csak a legfontosabbakat említsem.
Nem türelmetlen, tudja, hogy a pékáru szaküzletek vonzáskörzetében ki kell alakítani egy törzsevőkből álló vevőkört, akik a fent említett jó tulajdonságok miatt rendszeres vásárlókká válnak.
Ezek után igazán izgalmas kihívás, hogy a rendszeres akciókkal, kóstolókkal egyre bővítsük a vevőkörünket.
Mik a Soroksári Buci Pékség tervei a jövőre vonatkozóan?
Jövőbeni céljaink között szerepel a hálózat bővítése, a termékfejlesztés állandó feladat, hiszen ezt a vevőink folyamatosan igénylik. A termékfejlesztéssel egy időben természetesen szükség van a technológiai fejlesztésre is, ami alapja a termékfejlesztésnek.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Bármelyik sikeres vállalkozót kérdezzük meg, egyik sem fogja azt mondani, hogy a siker egyik napról a másikra, egy pillanat alatt következik be. Türelem, kemény munka és áldozatok árán lehet csak sikeres céget létrehozni.
A kiskereskedelmi üzletlánc elindította webáruházát, a házhoz szállítási szolgáltatás egyelőre Budapesten és 49 környező településen érhető el.
2018 végén az 555 magyarországi SPAR áruháznak már több mint 30 százaléka működött a mindössze hat éve indított franchise rendszerben.
„Franchise rendszerünk egyértelmű sikertörténet” – hat éve elérhető franchise programja mellett tett hitet Magyarország hatodik legnagyobb foglalkoztatója.
Rekordforgalommal, 26 új franchise és 4 új saját üzemeltetésű áruháznyitással zárta a 2017-es üzleti évet a SPAR Magyarország.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Terjeszkedő Mini Pani
Kedves érdeklődők! Magyarországon, a MiniPani mester átvevő jelenleg elsősorban a mintaboltok kialakításával foglalkozik - a jó üzleti gyakorlat bemutatása...
Terjeszkedő Mini Pani
Mikortól és hol lehet bővebben érdeklődni üzletnyitással kapcsolatban?