Növekvő forgalom

Úgy tűnik, a két hazai IKEA áruház is kivette a részét az IKEA csoport rekordot jelentő, 2013-mas pénzügyi évben elért értékesítéséből, ugyanis „az IKEA Magyarország árbevétele a tavaly augusztus végén zárult pénzügyi évben 2,49 százalékkal, 35 milliárd forintra nőtt az előző évihez képest” – tudatta Árvai Eszter, a budaörsi áruház igazgatója kedden sajtótájékoztatón. „A magyar lakberendezési piacon 21,9 százalékos az IKEA részesedése, amelyet öt éven belül 25 százalékra növelnének” tette hozzá az igazgató, és kiemelte, hogy a két magyarországi áruházat 1 százalékkal többen, összesen 4,5 millióan keresték fel az elmúlt pénzügyi évben.
A céginformációban megtalálható mérlegben szereplő adatok szerint az elmúlt pénzügyi évben a bérköltség 1,7 milliárd forintot tett ki. A mérleg szerinti eredmény pedig 21,6 millió forint volt, szemben az egy évvel korábbi 101,8 millió forinttal.
A budapesti áruházban tavaly 1,2 millió eurós, míg a budaörsiben 4 millió eurós beruházást hajtott végre a társaság. A két áruházban foglalkoztatottak száma 600, de a soproni, faipari termékeket gyártó IKEA Industry Kft.-ben további 550 embernek adnak munkát. A cégjegyzékben csak a 2012-es mérlege található ennek a leányvállalatnak, ebben 14,1 milliárd forint árbevétel szerepel, 500 millió forint mérleg szerinti veszteség mellett.
Árvai Eszter elmondta, hogy Soroksáron már megvásárolták a harmadik áruház telkét, de az építésnek még nincs kitűzött időpontja. A teljes IKEA csoport évi 15 áruházat épít.
Kérdésre válaszolva az éttermek részesedését a forgalomból, 5 százalékban adta meg az igazgató.
Forrás: MTI
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

E-kereskedelem kategóriában nyert díjat a DIEGO honlapja 2021-ben.
A magyarországi terjeszkedés után Romániában és Szlovákiában folytatná az expanziót a DIEGO.
Sopronban nyitja legújabb egységét a Matrackuckó, mely két éven belül megszeretné duplázni üzletei számát.
Hat év után ismét franchise partnert keres Magyarországon a magas minőségű lakás- és háztartási textíliákat, lakberendezési termékeket kínáló Dekoria hálózat.
Dekoria – a gyönyörű otthonért. Bizonyított üzleti projekt belépési díj nélkül!
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Magyarországon is elérhetővé tette franchise koncepcióját az amerikai székhelyű Popeyes Louisiana Kitchen csirkés gyorsétterem lánc.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az elmúlt két évben a DODO szinte teljes egészében franchise-alapú működésre állt át Magyarországon: míg 2023 augusztusában 50%-os volt a franchise-partnerek aránya, ezt az értéket mostanra sikerült megduplázni.
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.