Jó év volt az IKEA számára
Az IKEA kedden közzétette legutóbbi (2012. szeptember 1-től 2013. augusztus 31-ig tartó) pénzügyi évének teljes riportját. A svéd bútor áruházlánc rekordot jelentő 3,3 milliárd euró (kb. 1000 milliárd forint) adózás utáni eredményt ért el a 12 hónap alatt, ami 3,1 százalékos növekedést jelent a megelőző évhez képest. A forgalom 3,2 százalékkal, 27,9 milliárd euróra (8500 milliárd forint) nőtt. A sajtóközleményben az IKEA kiemelte: a piaci környezet fejlődése mellett erőteljes növekedést tapasztalt Kínában, Oroszországban és az Egyesült Államokban, utóbbi esetében 6,7 százalékos bővülésről számoltak be az étékesítésben. A három ország mellett Németország, Franciaország és Svédország voltak a legnagyobb piacok a bútoróriás számára.
„Sok országban növekednek a fogyasztói kiadások. Ugyan a kihívó gazdasági helyzet talán nem ért még véget, vannak pozitív jelek. A kiemelkedően fontos piacok, mint az amerikai is, kezdenek magukra találni és általánosságban Európa is kezd növekvő pályára állni” – mondta el Peter Agnefjäll elnök-vezérigazgató, aki hozzátette, az IKEA Csoportnak ambiciózus tervei vannak a jövőbeli növekedést illetően: céljuk az 50 milliárd eurós értékesítési szint elérése 2020-ig.
A jövőbeli növekedésnek többek közt a hatalmas feltörekvő piacok lesznek fontos táptalajai. A legutóbbi pénzügyi évben például az IKEA két új áruházat is nyitott Kínában – egy újabb előrelépés a kínai expanzióban. „Hosszútávra tervezünk. Töretlenül a jobb termékek kifejlesztésén dolgozunk, fejlesztjük a vásárlói élményt, valamint bővülő szolgáltatásainkon, e-kereskedelmen és a folyamatos expanzión keresztül egyre hozzáférhetőbbé, elérhetővé válunk a vásárlók számára. Tulajdonosi struktúránk és megbízható pénzügyi alapelveink teremtik meg függetlenségünket, valamint annak a lehetőségét, hogy egy egyenletes és fenntartható módon növekedhessünk” – mondta el a vezérigazgató.BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
E-kereskedelem kategóriában nyert díjat a DIEGO honlapja 2021-ben.
A magyarországi terjeszkedés után Romániában és Szlovákiában folytatná az expanziót a DIEGO.
Sopronban nyitja legújabb egységét a Matrackuckó, mely két éven belül megszeretné duplázni üzletei számát.
Hat év után ismét franchise partnert keres Magyarországon a magas minőségű lakás- és háztartási textíliákat, lakberendezési termékeket kínáló Dekoria hálózat.
Dekoria – a gyönyörű otthonért. Bizonyított üzleti projekt belépési díj nélkül!
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.