Jó év volt az IKEA számára

Az IKEA kedden közzétette legutóbbi (2012. szeptember 1-től 2013. augusztus 31-ig tartó) pénzügyi évének teljes riportját. A svéd bútor áruházlánc rekordot jelentő 3,3 milliárd euró (kb. 1000 milliárd forint) adózás utáni eredményt ért el a 12 hónap alatt, ami 3,1 százalékos növekedést jelent a megelőző évhez képest. A forgalom 3,2 százalékkal, 27,9 milliárd euróra (8500 milliárd forint) nőtt. A sajtóközleményben az IKEA kiemelte: a piaci környezet fejlődése mellett erőteljes növekedést tapasztalt Kínában, Oroszországban és az Egyesült Államokban, utóbbi esetében 6,7 százalékos bővülésről számoltak be az étékesítésben. A három ország mellett Németország, Franciaország és Svédország voltak a legnagyobb piacok a bútoróriás számára.
„Sok országban növekednek a fogyasztói kiadások. Ugyan a kihívó gazdasági helyzet talán nem ért még véget, vannak pozitív jelek. A kiemelkedően fontos piacok, mint az amerikai is, kezdenek magukra találni és általánosságban Európa is kezd növekvő pályára állni” – mondta el Peter Agnefjäll elnök-vezérigazgató, aki hozzátette, az IKEA Csoportnak ambiciózus tervei vannak a jövőbeli növekedést illetően: céljuk az 50 milliárd eurós értékesítési szint elérése 2020-ig.
A jövőbeli növekedésnek többek közt a hatalmas feltörekvő piacok lesznek fontos táptalajai. A legutóbbi pénzügyi évben például az IKEA két új áruházat is nyitott Kínában – egy újabb előrelépés a kínai expanzióban. „Hosszútávra tervezünk. Töretlenül a jobb termékek kifejlesztésén dolgozunk, fejlesztjük a vásárlói élményt, valamint bővülő szolgáltatásainkon, e-kereskedelmen és a folyamatos expanzión keresztül egyre hozzáférhetőbbé, elérhetővé válunk a vásárlók számára. Tulajdonosi struktúránk és megbízható pénzügyi alapelveink teremtik meg függetlenségünket, valamint annak a lehetőségét, hogy egy egyenletes és fenntartható módon növekedhessünk” – mondta el a vezérigazgató.BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

E-kereskedelem kategóriában nyert díjat a DIEGO honlapja 2021-ben.
A magyarországi terjeszkedés után Romániában és Szlovákiában folytatná az expanziót a DIEGO.
Sopronban nyitja legújabb egységét a Matrackuckó, mely két éven belül megszeretné duplázni üzletei számát.
Hat év után ismét franchise partnert keres Magyarországon a magas minőségű lakás- és háztartási textíliákat, lakberendezési termékeket kínáló Dekoria hálózat.
Dekoria – a gyönyörű otthonért. Bizonyított üzleti projekt belépési díj nélkül!
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A TikTok, több mint egymilliárd felhasználójával, mára sokkal több lett, mint egy szórakoztató alkalmazás. Fedezd fel, hogyan vált a platform valódi, fizikai üzletekből álló franchise hálózatok ugródeszkájává!