Jó példa
A franchise, mint üzleti modell ellenáll a válságnak és minden évben növeli részesedését a gazdaság egészén belül – ezt Franciaország példája is megerősíti. Tíz évvel ezelőtt indította el közös projektjét a Banque Populaire és a Francia Franchise Szövetség annak érdekében, hogy nyomon kövessék a franchise szektor fejlődését és aktuális trendjeit, amiből aztán minden évben összeállítanak egy franchise piaci jelentést. A legújabb, 2013-mas franchise riport ismét a gazdaság egészének átlaga feletti növekedésről számol be.
Az idei, tizedik franchise piaci elemzés rámutat, hogy a franchise népszerűsége folyamatosan növekszik Franciaországban, az elmúlt évtizedben minden évben nőtt a franchise rendszerben működő vállalkozások száma. A szektor összesített forgalma 21 százalékkal nőtt, amely így idén átlépte az 50 milliárd eurót. Erős növekedési ütemet tükröz nem csak a hálózatok, hanem a hozzájuk tartozó franchise egységek számának alakulása is. Előbbi az elmúlt tíz évben közel duplájára nőtt, míg az értékesítési pontok 77 százalékkal: 2003-ban 36773 franchise egység működött az országban, ez a szám idén már meghaladta a 65 ezret.
A piacjelentés ezen felül rávilágít, hogy a legtöbb vállalkozó (93%) a franchise szektorban nagyon optimista a fejlesztésekkel kapcsolatban a közeljövőben. A jelentés alapján tízből négy hálózat azt tervezi, hogy legalább 10 új egységgel bővül a következő 12 hónapban, míg tízből három Franciaországon kívüli piacok meghódítását is tervezi a következő két évben.
Néhány jól ismert francia franchise márkával már régóta találkozhatunk Magyarországon, valamint a régióban is. Minden bizonnyal nem kell bemutatni a Europcar autókölcsönző, Yves Rocher kozmetikai, az Axa biztosító hálózatokat vagy a külföldön jól ismert Carrefour élelmiszer áruházláncot. Ugyanakkor nem csak a franchise „óriások” érdeklődnek hazánk iránt, tavaly jelent meg Magyarországon innovatív szolgáltatásaival például a Paris Smile is.
Több francia márka pedig azzal is büszkélkedhet, hogy felkerültek az amerikai hálózatok által dominált és a világ legsikeresebb hálózatait összeállító Top100 franchise listára is. Közéjük tartozik a már említett Yves Rocher és Europcar, de pl. az 5áSec is.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A franchising csapata, nem csak MUFC konferencián vett részt Amerikában hanem lejárta a helyi franchise hálózatokat, étterem láncokat is.
Öt vezető franchise ágazat, valamint azok a trendek, amik ezen szegmensek növekedését segítik.
Sok változás történt tavalyhoz képest a Top100 franchise hálózat listáján, de a Subway idén is az első.
Ez a következtetése a Cseh Köztársaság franchise piacát bemutató legfrissebb jelentésnek. Húsz százalékkal több franchise koncepció, mint tavaly.
Képes volt ellenállni a válságnak és tavaly ismét tovább gyarapodott a lengyel franchise piac. A várakozások alapján 2013 végéig 930-ra nőhet a franchise hálózatok száma.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...