A CBA megelőzné a TESCO-t

Baldauf László arra hívta fel a figyelmet az üzletlánc sajtótájékoztatóján, hogy a hazai vállalkozásoknak ismét a kereskedelem középpontjába kell kerülniük. Elmondta, hogy szükség van a külföldi vállalatokra gazdaságélénkítő hatásuk miatt, de magyaroknak kell elfoglalnia a piacvezető helyet. - Nincs még egy olyan ország, ahol ne az adott nemzet kereskedői uralnák a hazai piacot. Ezzel szemben Magyarországon külföldi multinacionális vállalatok viszik a prímet, amelyek komoly adókedvezményekben is részesülnek, így eleve lépéselőnyben vannak a magyarokkal szemben – mondta Baldauf László a sajtótájékoztatón. Mindemellett azt is nyilatkozta az idén 20 éve működő CBA elnöke, hogy utoljára 2000-ben voltak piacvezetők és ezen változtatni kívánnak.
Jelenleg 35 ezer embert foglalkoztat az üzletlánc és 3372 üzlettel rendelkezik, melyek közül 1500 franchise-ba van adva. A CBA Kereskedelmi Kft. tavalyi összbevétele 565 milliárd forint volt, amely 10 milliárddal több, mint 2010-ben, úgy, hogy az üzletek száma érdemben nem változott. A forgalom bővült 2012 első negyedévében és új üzletek nyitásával, valamint meglévő egységek felújításával kívánják erősíteni pozíciójukat. Stratégiájuk része a Magyarországról kivonuló élelmiszerboltok üzleteinek felvásárlása is, a tárgyalások megkezdődtek, de a sajtótájékoztatón nem lettek megnevezve az országot elhagyó cégek.
A Nielsen piackutató cég által 2011-ben publikált árbevételi ranglistán a Tesco áll az első helyen (666,5 milliárd Ft), második a CBA (555 milliárd Ft), harmadik helyet pedig - ugyancsak egy magyar tulajdonú vállalat - a Coop tudhatja magáénak (510 milliárd Ft) a magyarországi élelmiszer-kereskedők versenyében.
(pcs)

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Bármelyik sikeres vállalkozót kérdezzük meg, egyik sem fogja azt mondani, hogy a siker egyik napról a másikra, egy pillanat alatt következik be. Türelem, kemény munka és áldozatok árán lehet csak sikeres céget létrehozni.
A kiskereskedelmi üzletlánc elindította webáruházát, a házhoz szállítási szolgáltatás egyelőre Budapesten és 49 környező településen érhető el.
2018 végén az 555 magyarországi SPAR áruháznak már több mint 30 százaléka működött a mindössze hat éve indított franchise rendszerben.
„Franchise rendszerünk egyértelmű sikertörténet” – hat éve elérhető franchise programja mellett tett hitet Magyarország hatodik legnagyobb foglalkoztatója.
Rekordforgalommal, 26 új franchise és 4 új saját üzemeltetésű áruháznyitással zárta a 2017-es üzleti évet a SPAR Magyarország.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
Terjeszkedő Mini Pani
Kedves érdeklődők! Magyarországon, a MiniPani mester átvevő jelenleg elsősorban a mintaboltok kialakításával foglalkozik - a jó üzleti gyakorlat bemutatása...
Terjeszkedő Mini Pani
Mikortól és hol lehet bővebben érdeklődni üzletnyitással kapcsolatban?