A CBA megelőzné a TESCO-t

Baldauf László arra hívta fel a figyelmet az üzletlánc sajtótájékoztatóján, hogy a hazai vállalkozásoknak ismét a kereskedelem középpontjába kell kerülniük. Elmondta, hogy szükség van a külföldi vállalatokra gazdaságélénkítő hatásuk miatt, de magyaroknak kell elfoglalnia a piacvezető helyet. - Nincs még egy olyan ország, ahol ne az adott nemzet kereskedői uralnák a hazai piacot. Ezzel szemben Magyarországon külföldi multinacionális vállalatok viszik a prímet, amelyek komoly adókedvezményekben is részesülnek, így eleve lépéselőnyben vannak a magyarokkal szemben – mondta Baldauf László a sajtótájékoztatón. Mindemellett azt is nyilatkozta az idén 20 éve működő CBA elnöke, hogy utoljára 2000-ben voltak piacvezetők és ezen változtatni kívánnak.
Jelenleg 35 ezer embert foglalkoztat az üzletlánc és 3372 üzlettel rendelkezik, melyek közül 1500 franchise-ba van adva. A CBA Kereskedelmi Kft. tavalyi összbevétele 565 milliárd forint volt, amely 10 milliárddal több, mint 2010-ben, úgy, hogy az üzletek száma érdemben nem változott. A forgalom bővült 2012 első negyedévében és új üzletek nyitásával, valamint meglévő egységek felújításával kívánják erősíteni pozíciójukat. Stratégiájuk része a Magyarországról kivonuló élelmiszerboltok üzleteinek felvásárlása is, a tárgyalások megkezdődtek, de a sajtótájékoztatón nem lettek megnevezve az országot elhagyó cégek.
A Nielsen piackutató cég által 2011-ben publikált árbevételi ranglistán a Tesco áll az első helyen (666,5 milliárd Ft), második a CBA (555 milliárd Ft), harmadik helyet pedig - ugyancsak egy magyar tulajdonú vállalat - a Coop tudhatja magáénak (510 milliárd Ft) a magyarországi élelmiszer-kereskedők versenyében.
(pcs)

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Bármelyik sikeres vállalkozót kérdezzük meg, egyik sem fogja azt mondani, hogy a siker egyik napról a másikra, egy pillanat alatt következik be. Türelem, kemény munka és áldozatok árán lehet csak sikeres céget létrehozni.
A kiskereskedelmi üzletlánc elindította webáruházát, a házhoz szállítási szolgáltatás egyelőre Budapesten és 49 környező településen érhető el.
2018 végén az 555 magyarországi SPAR áruháznak már több mint 30 százaléka működött a mindössze hat éve indított franchise rendszerben.
„Franchise rendszerünk egyértelmű sikertörténet” – hat éve elérhető franchise programja mellett tett hitet Magyarország hatodik legnagyobb foglalkoztatója.
Rekordforgalommal, 26 új franchise és 4 új saját üzemeltetésű áruháznyitással zárta a 2017-es üzleti évet a SPAR Magyarország.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Terjeszkedő Mini Pani
Kedves érdeklődők! Magyarországon, a MiniPani mester átvevő jelenleg elsősorban a mintaboltok kialakításával foglalkozik - a jó üzleti gyakorlat bemutatása...
Terjeszkedő Mini Pani
Mikortól és hol lehet bővebben érdeklődni üzletnyitással kapcsolatban?