Családi örökség

Nem mindig tart sokáig a családi hagyomány, különösen, amikor üzleti kérdésről van szó. Így történt ez a generációk óta bakancsokat gyártó brit Griggs család esetén is, akik - több mint félévszázad után - eladták többségi tulajdonukat (a cég 91,5%-át) a bakancsairól híressé vált Dr. Martens vállalatban. Az ügylet várhatóan 2014 januárjában fejeződik be. A Dr. Martens hálózat összesen 63 országban rendelkezik 20 saját és 70 franchise üzemeltetésű üzlettel.
A többek közt a Hugo Boss márkát is tulajdonló befektetési társaság, a Permitera Group szerezte meg 300 millió angol fontért (106 milliárd forint) a Dr Martens vállalatot. A szerződés aláírására még ebben a hónapban sor kerül. A Permitera csoport ezzel magáénak tudhatja a Dr. Martens kizárólagos márkahasználati jogát. Az új tulajdonosnak nemcsak a Griggs családnak, de a bakancsot eredetileg feltaláló, német tervezőpáros, Dr. Funck és Dr. Martens számára is fizet jogdíjakat.
Ahogy arról a Financial Times korábban beszámolt, a Griggs család már tavaly is megpróbálta értékesíteni a Dr. Martens márkát, akkor azonban az ajánlatok (amik valahol 120 és 200 millió font között voltak) nem találkoztak elvárásaikkal. A bakancs ikon forgalma 2009 óta folyamatosan növekszik, 2011-ben elérték a 119 millió fontot (42 milliárd forint), valamint ugyanezen időszak alatt adózás előtti nyereségük megháromszorozódott, köszönhetően a növekvő tengerentúli keresletnek.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Brutale a divat szektorban szerzett 10 éves tapasztalatát osztaná meg franchise átvevőivel.
Az elegáns, személyre szabott férfi öltönyöket készítő Brutale, meglovagolja az egyedi készítésű ruhák reneszánszát és egész régiónkban terjeszkedésbe kezd.
A Uniqlo japán divatmárka egyre inkább a világ meghódítására tör saját és franchise üzletekkel bővítve kiskereskedelmi hálózatát. Idén az európai piacokon a fókusz.
A Levi Strauss & Co. tovább bővítené hálózatát, 2018-ban 100 új üzlet nyitását tervezi.
A divatmárka a saját tulajdonú márkaboltok számának csökkentése mellett a franchise üzletekre fog összpontosítani a jövőben.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Közép-Európa egyik legnagyobb étteremoperátora 144 Starbucks kávézóval bővítheti tovább hálózatát. Szlovákiába is belépnek.
népszerű a fórumban
Playersroom nyitás Szlovákiában
Természetesen az üzletnyitáshoz szükséges befektetésnek rendelkezésre kell állnia, de nincsenek a franchise átadók által gyakran használt havi franchise díjak,...
Ír Használtruha – már Kecskeméten is
Üdv. Szeretnék én is boltot nyitni. Kaphatok bővebb információt a termékről? hunfenster@gmail.com
A kritikus első egység
Szintén induló vállalkozásokat támogat egy másik, - a Nemzeti Innovációs Hivatal (NIH)által kiírt - pályázata is, aminek keretében a hazai K+F és innováció...
NG2 leányvállalat Magyarországon
Budapesten hol találhatóak CCC cipőboltok ?
NG2 leányvállalat Magyarországon
Budapesten hol találhatóak CCC cipőboltok ?
NG2 leányvállalat Magyarországon
Budapesten hol találhatóak CCC cipőboltok ?
NG2 leányvállalat Magyarországon
Köszönöm
Playersroom nyitás Szlovákiában
Természetesen az üzletnyitáshoz szükséges befektetésnek rendelkezésre kell állnia, de nincsen - a franchise átadók által gyakran használt - havi franchise díj/royalty díj,...