A Dr. Martens cipőüzleteket felvásárolta a többek közt a New Look és Hugo Boss márkákat is birtokló Permitera csoport.
Szerda
2013.11.13.
Gazdát cserél a Dr. Martens. A saját és franchise üzletek is a Permitera befektetési társasághoz kerülnek.
 

Nem mindig tart sokáig a családi hagyomány, különösen, amikor üzleti kérdésről van szó. Így történt ez a generációk óta bakancsokat gyártó brit Griggs család esetén is, akik - több mint félévszázad után - eladták többségi tulajdonukat (a cég 91,5%-át) a bakancsairól híressé vált Dr. Martens vállalatban. Az ügylet várhatóan 2014 januárjában fejeződik be. A Dr. Martens hálózat összesen 63 országban rendelkezik 20 saját és 70 franchise üzemeltetésű üzlettel.

A többek közt a Hugo Boss márkát is tulajdonló befektetési társaság, a Permitera Group szerezte meg 300 millió angol fontért (106 milliárd forint) a Dr Martens vállalatot. A szerződés aláírására még ebben a hónapban sor kerül. A Permitera csoport ezzel magáénak tudhatja a Dr. Martens kizárólagos márkahasználati jogát. Az új tulajdonosnak nemcsak a Griggs családnak, de a bakancsot eredetileg feltaláló, német tervezőpáros, Dr. Funck és Dr. Martens számára is fizet jogdíjakat.

Ahogy arról a Financial Times korábban beszámolt, a Griggs család már tavaly is megpróbálta értékesíteni a Dr. Martens márkát, akkor azonban az ajánlatok (amik valahol 120 és 200 millió font között voltak) nem találkoztak elvárásaikkal. A bakancs ikon forgalma 2009 óta folyamatosan növekszik, 2011-ben elérték a 119 millió fontot (42 milliárd forint), valamint ugyanezen időszak alatt adózás előtti nyereségük megháromszorozódott, köszönhetően a növekvő tengerentúli keresletnek.


legolvasottabb

A franchise fogalma /2019.04.13.

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.

Miért nincs Wendy’s Európában? /2024.07.16.

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.

Amikor nemcsak egy márkához, hanem egy szakmai közösséghez is csatlakozol – Interjú Bartal Melindával” /2025.06.11.

Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.

Mennyibe kerül egy McDonald’s? /2022.02.02.

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.

A legjobb kiskereskedelmi márkák /2014.04.11.

A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.