A Fornetti birodalmi tervei Lengyelországban

Jelenleg több mint 200 Fornetti pékség üzemel Lengyelországban, amivel a magyar hálózat az egyik legnépszerűbb franchise a helyi piacon. A márka ismertsége 86 százalékos a vásárlók körében.
Csütörtök
2013.10.10.
A látványpékség franchise már a McDonald’s és a Da Grasso hálózatokkal kel versenyre Lengyelországban.
 

„Az értékesítési pontok, üzletek számában 2015-re utol fogjuk érni a McDonald’s és Da Grasso hálózatokat, amelyek ma a legnagyobb vendéglátó-ipari hálózatok Lengyelországban” – nyilatkozta Piotr Panasiewicz, a Fornetti Lengyelország elnöke.

Ehhez azonban a Fornettinek több feltételnek is meg kell felelnie. Ugyan jelenleg a hálózat termelési kapacitása 40 százalékos kihasználtsággal működik, ha képesek lesznek fenntartani az utóbbi hónapok növekedési ütemét a pékségek számát illetően, jövőre már szükség lehet egy új termelő üzemre. Szerencsére azonban januárban már szolgálatba is áll az új gyár Wroclaw városában, így pedig az országos franchise központ 2014-ben is képes lehet, hogy kiszolgálja az egyre növekvő számú értékesítési pontok igényeit.

Ma Lengyelországban több mint 200 partner, franchise és saját üzemeltetésű pékség működik a Fornetti név alatt. A vállalat bejelentette, hogy a tervek értelmében 2014-ben havonta 4-5 új helyszínen kerülnek bevezetésre a termékek, míg 2015-ben megdupláznák a növekedést. A két legnagyobb versenytárs közül a McDonald’s 300 étteremmel van jelen az országban, Da Grasso pizzériák pedig több mint 200 helyen üzemelnek.

A Fornetti menedzsment nemrég új dizájn és szerkezeti megoldásokat dolgozott ki, amivel mind a franchise átvevőket, mind a vásárlókat bátorítanák. „Tavaly óta dolgozunk azon a megújulási projekten, aminek keretében új megjelenést adunk a pékségeknek és számos új terméket is bevezetünk. Idén január óta már 26 új értékesítési pontot nyitottunk új megjelenéssel, és legutóbbi márka-népszerűségi kutatásunk alapján a Fornetti márkanév ismertsége 86 százalékos a vásárlók körében. Ez egy kimagasló eredmény a versenytársak között és bizonyíték arra, hogy a szerkezetátalakítás és fejlesztések eredménnyel járnak” – mondta el Piotr Panasiewicz.

Hozzá kell tennünk, a már működő értékesítési pontok megújítását a franchise partnerek saját költségen végzik – „az újjáépítés költségei a franchise partnereket terheli, mi franchise átadóként az új projektet és annak megvalósításához szükséges eszközöket biztosítjuk” – mondta Agnieszka Jaruga, marketing menedzser.

Lengyelországban egy Fornetti látványpékség elindításához nagyjából 4,5-6 millió forintra van szükség – „ha óránként 9 vásárlóval számolunk egy pékségben, akkor az üzlet elindításhoz szükséges befektetés 12 hónapon belül megtérül” - tette hozzá Piotr Panasiewicz.