A Fornetti birodalmi tervei Lengyelországban
„Az értékesítési pontok, üzletek számában 2015-re utol fogjuk érni a McDonald’s és Da Grasso hálózatokat, amelyek ma a legnagyobb vendéglátó-ipari hálózatok Lengyelországban” – nyilatkozta Piotr Panasiewicz, a Fornetti Lengyelország elnöke.
Ehhez azonban a Fornettinek több feltételnek is meg kell felelnie. Ugyan jelenleg a hálózat termelési kapacitása 40 százalékos kihasználtsággal működik, ha képesek lesznek fenntartani az utóbbi hónapok növekedési ütemét a pékségek számát illetően, jövőre már szükség lehet egy új termelő üzemre. Szerencsére azonban januárban már szolgálatba is áll az új gyár Wroclaw városában, így pedig az országos franchise központ 2014-ben is képes lehet, hogy kiszolgálja az egyre növekvő számú értékesítési pontok igényeit.
Ma Lengyelországban több mint 200 partner, franchise és saját üzemeltetésű pékség működik a Fornetti név alatt. A vállalat bejelentette, hogy a tervek értelmében 2014-ben havonta 4-5 új helyszínen kerülnek bevezetésre a termékek, míg 2015-ben megdupláznák a növekedést. A két legnagyobb versenytárs közül a McDonald’s 300 étteremmel van jelen az országban, Da Grasso pizzériák pedig több mint 200 helyen üzemelnek.
A Fornetti menedzsment nemrég új dizájn és szerkezeti megoldásokat dolgozott ki, amivel mind a franchise átvevőket, mind a vásárlókat bátorítanák. „Tavaly óta dolgozunk azon a megújulási projekten, aminek keretében új megjelenést adunk a pékségeknek és számos új terméket is bevezetünk. Idén január óta már 26 új értékesítési pontot nyitottunk új megjelenéssel, és legutóbbi márka-népszerűségi kutatásunk alapján a Fornetti márkanév ismertsége 86 százalékos a vásárlók körében. Ez egy kimagasló eredmény a versenytársak között és bizonyíték arra, hogy a szerkezetátalakítás és fejlesztések eredménnyel járnak” – mondta el Piotr Panasiewicz.
Hozzá kell tennünk, a már működő értékesítési pontok megújítását a franchise partnerek saját költségen végzik – „az újjáépítés költségei a franchise partnereket terheli, mi franchise átadóként az új projektet és annak megvalósításához szükséges eszközöket biztosítjuk” – mondta Agnieszka Jaruga, marketing menedzser.
Lengyelországban egy Fornetti látványpékség elindításához nagyjából 4,5-6 millió forintra van szükség – „ha óránként 9 vásárlóval számolunk egy pékségben, akkor az üzlet elindításhoz szükséges befektetés 12 hónapon belül megtérül” - tette hozzá Piotr Panasiewicz.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Bármelyik sikeres vállalkozót kérdezzük meg, egyik sem fogja azt mondani, hogy a siker egyik napról a másikra, egy pillanat alatt következik be. Türelem, kemény munka és áldozatok árán lehet csak sikeres céget létrehozni.
A kiskereskedelmi üzletlánc elindította webáruházát, a házhoz szállítási szolgáltatás egyelőre Budapesten és 49 környező településen érhető el.
2018 végén az 555 magyarországi SPAR áruháznak már több mint 30 százaléka működött a mindössze hat éve indított franchise rendszerben.
„Franchise rendszerünk egyértelmű sikertörténet” – hat éve elérhető franchise programja mellett tett hitet Magyarország hatodik legnagyobb foglalkoztatója.
Rekordforgalommal, 26 új franchise és 4 új saját üzemeltetésű áruháznyitással zárta a 2017-es üzleti évet a SPAR Magyarország.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Terjeszkedő Mini Pani
Kedves érdeklődők! Magyarországon, a MiniPani mester átvevő jelenleg elsősorban a mintaboltok kialakításával foglalkozik - a jó üzleti gyakorlat bemutatása...
Terjeszkedő Mini Pani
Mikortól és hol lehet bővebben érdeklődni üzletnyitással kapcsolatban?