Így készül az Old Navy franchise
A San Francisco-i székhelyű Gap Inc. nemrég bejelentette, hogy 2014 elején – első körben a Fülöp szigeteken – indulnak franchise partnerek bevonásával üzemeltetett Old Navy márkaboltok. Az Old Navy franchise hálózat kiépítése kulcsfontosságú lépés a vállalat nemzetközi expanziójában, ahogyan növeli a cégcsoport részesedését is a nemzetközi kiskereskedelmi ruházati piacon. „Folyamatosan bővülő kiskereskedelmi piacával a Fülöp szigetek remek lehetőség az Old Navy számára és fontos lépés a vállalat nemzetközi expanziójában” – nyilatkozta Sonia Syngal, az Old Navy International alelnöke.
A Gap vállalat nem részletezte, hogy az expanziós tervek összesen hány franchise partnert és márkaboltot takarnak, de – amellett, hogy folytatják saját tulajdonú és üzemeltetésű boltok nyitását is – mindenképp jelentős szerepet szánnak a nemzetközi terjeszkedés ezen módjának is. „Változatos márkaportfoliónk megfelelő potenciállal rendelkezik ahhoz, hogy jelentős részesedést szerezzen az 1,4 trilliódolláros globális ruházati piacon” – nyilatkozta Glenn Murphy, a Gap vezérigazgatója.
***
A Gap Inc. egy vezető nemzetközi kiskereskedő, amely a Gap, Banana Republic, Old Navy, Piperlime, Athleta és Intermix márkák alatt kínál elsősorban ruhákat és kiegészítőket. A vállalatot és méltán népszerű névadó márkáját 1969-ben alapították San Francisco-ban, azóta pedig hatalmas fejlődésen ment keresztül a cég. Az elmúlt években – annak érdekében, hogy visszaszerezze státuszát a klasszikus és divatos ruhamárkák között – a Gap rengeteg energiát fektetett az élénk és színes divatirányzatok felelevenítésébe, új dizájnerek és tervezők szerződtetésébe, valamint hogy felrázza az ügyvezetést, menedzsmentet és erős marketing kampányokkal támogassa az értékesítést. A változtatások működni látszanak – a legutóbbi, február másodikán zárult fiskális évben a vállalat forgalma 15,7 milliárd, adózás utáni eredménye pedig 1,1 milliárd dollárra nőtt előző évhez képest. Előbbi 36, míg utóbbi 7,6 százalékos növekedést jelent.
A Gap Inc. termékei jelenleg 3100 saját és 300 franchise tulajdonú márkaüzletben több mint 90 országban érhetőek el szerte a világon. Magyarországon a Gap márka (második nekifutásra) idén augusztusban jelent meg két budapesti üzlet megnyitásával a hazai franchise jogtulajdonos partnerségében.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A Brutale a divat szektorban szerzett 10 éves tapasztalatát osztaná meg franchise átvevőivel.
Az elegáns, személyre szabott férfi öltönyöket készítő Brutale, meglovagolja az egyedi készítésű ruhák reneszánszát és egész régiónkban terjeszkedésbe kezd.
A Uniqlo japán divatmárka egyre inkább a világ meghódítására tör saját és franchise üzletekkel bővítve kiskereskedelmi hálózatát. Idén az európai piacokon a fókusz.
A Levi Strauss & Co. tovább bővítené hálózatát, 2018-ban 100 új üzlet nyitását tervezi.
A divatmárka a saját tulajdonú márkaboltok számának csökkentése mellett a franchise üzletekre fog összpontosítani a jövőben.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Novemberben lezajlott a Magyar Franchise Szövetség évzáró rendezvénye, ahol szakmai előadókkal és kerekasztal beszélgetéssel zártuk az évet.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
népszerű a fórumban
Playersroom nyitás Szlovákiában
Természetesen az üzletnyitáshoz szükséges befektetésnek rendelkezésre kell állnia, de nincsenek a franchise átadók által gyakran használt havi franchise díjak,...
Ír Használtruha – már Kecskeméten is
Üdv. Szeretnék én is boltot nyitni. Kaphatok bővebb információt a termékről? hunfenster@gmail.com
A kritikus első egység
Szintén induló vállalkozásokat támogat egy másik, - a Nemzeti Innovációs Hivatal (NIH)által kiírt - pályázata is, aminek keretében a hazai K+F és innováció...
NG2 leányvállalat Magyarországon
Budapesten hol találhatóak CCC cipőboltok ?
NG2 leányvállalat Magyarországon
Budapesten hol találhatóak CCC cipőboltok ?
NG2 leányvállalat Magyarországon
Budapesten hol találhatóak CCC cipőboltok ?
NG2 leányvállalat Magyarországon
Köszönöm
Playersroom nyitás Szlovákiában
Természetesen az üzletnyitáshoz szükséges befektetésnek rendelkezésre kell állnia, de nincsen - a franchise átadók által gyakran használt - havi franchise díj/royalty díj,...