A nemzetközi franchise óriásai
Immár ötödik éve vehettek részt a Franchisedirect.com felmérésében azok a vállalatok, amelyek legalább két országban jelen vannak. Mint minden évben, a világ 5000 legnagyobb franchise hálózata közül idén is a következő kritériumok alapján állították össze az első százat: egységek száma, bevételek összege, a hálózat stabilitása és növekedése, fennállásának időtartama, társadalmi felelősségvállalás és az átvevők támogatásának mértéke. Az első tízbe idén kilenc amerikai és egy brit cég került be, melyeknek többsége Magyarországon is megtalálható.
A listán végig nézve – ahogy a korábbi években is – elsőre kitűnik a gyorséttermek dominanciája, így a tavaly is első Subway például fenn tudta tartani franchise rendszerének világszínvonalú megítélését, és az elmúlt évek szédületes sebességű terjeszkedésének köszönhetően (40 ezer éttermével mára megelőzte a korábbi világelső és egyben versenytárs McDonald’s-ot) megtartotta vezető pozícióját.
Azonban a Subway nem az egyetlen hálózat, amely dinamikusan növekszik és sok olyan márka is található a százas listán, amelyek épp a közepén vannak egy jelentős számú üzletnyitási folyamatnak. A 7-Eleven növekedése például idén egyenesen a második helyre repítette a hálózatot, éppen hogy megelőzve és ezzel a dobogó harmadik fokára taszítva a McDonald’s-ot, amely egyébként szintén jelentős növekedést könyvelhetett el az egységek számában. Az első három helyezettet követi egy helyet visszacsúszva a KFC, továbbra is megelőzve a Burger King (5.) és a Pizza Hut (6.) hálózatokat.
Sikeresen bővített nemzetközi szinten és két helyet előrelépett a Hertz autókölcsönző hálózat, valamint a tavalyi amerikai hegemóniát lazítja valamelyest a brit Intercontinental Hotels Group (10.) előretörése, amely egyedüli nem-amerikaiként bekerült a Top 10 közé. Erre a hálózat egyébként már két ízben is képes volt, 2009-ben a negyedik helyen,2010-ben pedig a hatodik helyen végzett. Ezt viszont, rajta kívül egyedül egy, a spanyol Naturhouse hálózat mondhatja el magáról, amely még 2009-ben volt 10.
Összességében a franchise népszerűsége jelentősen nőtt és folyamatosan növekszik a világ minden pontján. Ezt bizonyítja, hogy ugyan 82 százalékban továbbra is amerikai hálózatok találhatóak a listán, de egyre több nem-amerikai hálózat is be tudott kerülni a legjobbak közé. Európából elsősorban francia márkák értek el jó helyezést, a Magyarországon is jelenlévő Europcar a 12., a világ egyik vezető szupermarket hálózata, a Carrefour pedig 13. lett, valamint az Yves Rocher (30.) és első ízben az 5ásec (57.) is felkerült a listára. A legjobb 100 közé még 6 kanadai, három spanyol, két ausztrál, illetve 1-1 japán, német és brit hálózat fért be.
A legjobb nemzetközi franchise hálózatok teljes listája megtekinthető ide kattintva.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A franchising csapata, nem csak MUFC konferencián vett részt Amerikában hanem lejárta a helyi franchise hálózatokat, étterem láncokat is.
Öt vezető franchise ágazat, valamint azok a trendek, amik ezen szegmensek növekedését segítik.
Az elhúzódó gazdasági recesszió ellenére tíz év alatt közel duplájára nőtt a franchise szektor Franciaországban. Válság-biztos üzleti modell.
Ez a következtetése a Cseh Köztársaság franchise piacát bemutató legfrissebb jelentésnek. Húsz százalékkal több franchise koncepció, mint tavaly.
Képes volt ellenállni a válságnak és tavaly ismét tovább gyarapodott a lengyel franchise piac. A várakozások alapján 2013 végéig 930-ra nőhet a franchise hálózatok száma.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...