Zöld utat kapott az OBI

Még tavasszal megnyithatja három új áruházát a Magyarországon piacvezető OBI, miután a Gazdasági Verseny Hivatal megadta az engedélyt a tavaly év végén kivonult Bricostore megüresedett soroksári, fóti és budakalászi üzleteinek üzemeltetésére. A GVH közleménye szerint az összefonódás engedélyezésére azért volt szükség, mert a korábbi Bricostore barkácsáruházakat az OBI hosszú távon és hasonló céllal üzemelteti tovább, így a versenyhivatal a tranzakciót a vállalkozásrész megszerzéseként értékelte.
Ugyanakkor a Budapestet és környékét jelentő földrajzi piacon sem merültek fel káros versenyhatások. Az OBI mellett további négy barkácshálózat működik, ráadásul az ezekben elérhető termékek nagy része megvásárolható hipermarketekben, lakberendezési cikkeket árusító áruházakban, valamint különböző szakboltokban is. Így a GVH az összefonódás engedélyezése mellett döntött. Az új egységekkel – és a március elején Győrben megnyílt áruházzal együtt - az OBI 28-ra bővíti áruházainak számát, ezek közül 9 található Budapest környékén.
A német barkácshálózat korábban azt nyilatkozta, hogy a cél az országos lefedettség elérése, ami számításaik szerint 27-28 áruházzal megvalósítható. Az új áruházak azonban aligha vetnek véget a terjeszkedésnek. Az OBI stratégiájának része ugyanis, hogy a barkácspiacot sújtó gazdasági kihívások ellenére folyamatosan bővítse hálózatát, és tegye mindezt közepes- és nagyméretű áruházak nyitásával.
Többek közt ennek a stratégiának köszönhető, hogy az OBI a barkácspiacot sújtó recesszió alatt is tudta növelni forgalmát, és közel 40 milliárd forintos árbevételével (2011) a piac legeredményesebb szereplője. Jól szemlélteti a piac helyzetét, hogy a barkácslánc annak ellenére a legeredményesebb, hogy 2011-ben az adózás utáni vesztesége 2 milliárd forint volt.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

E-kereskedelem kategóriában nyert díjat a DIEGO honlapja 2021-ben.
A magyarországi terjeszkedés után Romániában és Szlovákiában folytatná az expanziót a DIEGO.
Sopronban nyitja legújabb egységét a Matrackuckó, mely két éven belül megszeretné duplázni üzletei számát.
Hat év után ismét franchise partnert keres Magyarországon a magas minőségű lakás- és háztartási textíliákat, lakberendezési termékeket kínáló Dekoria hálózat.
Dekoria – a gyönyörű otthonért. Bizonyított üzleti projekt belépési díj nélkül!
legolvasottabb

Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.