Terjeszkedne a Távol-Keleten?

„A kínai vállalkozók leginkább olyan ötleteket keresnek, amely Kína egyre szofisztikáltabb, és folyamatosan növekvő középosztályának igényeit elégítik ki.”
Kedd
2013.03.12.
Szakértői elemzések szerint most van itt az ideje annak, hogy vállalkozásával megjelenjen a kínai piacon.
 

Nagy-Britannia egyike azon országoknak, ahol megkezdődött az ipari forradalom és az azóta eltelt 150 évben megduplázódott az egy főre jutó jövedelem. Az Egyesült Államok három évtized alatt érte el ugyanezt a teljesítményt, míg Kínának mindössze pár évre volt szüksége ehhez. Gazdasági elemzők arra hívják fel a kínai terjeszkedésben gondolkozó cégek figyelmét, hogy a jelenlegi időszakban mutatkozik a legnagyobb vásárlóerő növekedés Kínában, és arra biztatják őket, hogy minél előbb kezdjék meg térhódításukat az országban.

A franchise rendszerben működő cégek a nyolcvanas évek végén jelentek meg első ízben, amikor a YUM Brands megnyitotta KFC éttermét Pekingben, melyet nem sokkal később olyan amerikai hálózatok követtek, mint a Starbucks vagy a Subway. Azóta gyors fejlődésnek indult a franchise szektor, és mára a Kínai Franchise Szövetség becsült adatai szerint megközelítőleg 10,000 márka működteti üzletét valamilyen hálózati rendszerben, amelyből 5,000 franchise.

Annak ellenére, hogy ennyi márka van jelen, arányaiban jelentősen kevesebb egység működik Kínában, mint a nyugati országokban. A franchise szektor mindössze három százalékát hozza az ország teljes kereskedelmi eladásainak, míg ezzel szemben az Egyesült Államokban ez az arány negyven százalék. Ez a statisztika is jelzi, hogy milyen komoly lehetőségeket tartogat a franchise iparág Kínában.

„Számos tényező erősíti Kína egyre növekvő nyitottságát a nemzetközi franchise koncepciók irányába. A vállalkozók leginkább olyan ötleteket keresnek, amely Kína egyre szofisztikáltabb, és folyamatosan növekvő középosztályának igényeit elégítik ki” - olvasható az ázsiai országokra specializálódott Third Place Franchise Consulting tanácsadó cég elemzésében.


népszerű a fórumban

A Fornetti recept

A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Lengyel postacég lép a magyar piacra

Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Pályázat mikrovállalkozásoknak

Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?

Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Atipikus foglalkoztatás

április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?

Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat

A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak

Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...

4 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.