A drive-in típusú üzlettípus nem csak Franciaországban, de Angliában, Spanyolországban, Németországban és Belgiumban is egyre nagyobb népszerűségnek örvend.
Szerda
2013.02.06.
A francia kiskereskedelmi óriás, az Auchan bejelentette, hogy az áruházlánc fejlődésének részeként új típusú üzlet-hálózatot indít.
 

A ”drive-in” koncepció lényege, hogy a bevásárlás interneten könnyedén megtehető a friss áruk előzetes megrendelésével, majd az értékesítés helyén, az egyes üzletekben csak fel kell venni a kiválasztott termékeket. A tavasztól ”Multifrais” név alatt üzemelő szuper- és hipermarketek kínálatában hagyományos és friss élelmiszerek szerepelnek majd: húsok, halak, zöldségek, gyümölcsök és tejtermékek. Az első üzlet márciusban nyílik, Párizsban.

Több üzletlánc, köztük a Tesco vagy maga az Auchan is indított már el hasonló koncepciót, csak Franciaországban több mint 1000 drive-in típusú értékesítési pont található és számuk napról napra nő. Az Auchan jelenlegi ötlete azonban azért innovatív, mert megdönthetik azt a tapasztalatot, hogy az autós kiszolgálás csak a tartós élelmiszerek és italok árusítása esetén jövedelmező.
- „Ez egy teljesen új koncepció, aminek semmi köze az Auchan, illetve versenytársainak egyéb, meglévő üzleteihez" - mondta el Vincent Mignot, az Auchan France vezérigazgatója.

A Multifrais online áruháza esetén nincs minimumrendelés vagy egyéb, a szolgáltatáshoz kapcsolódó extra díj, a termékek kiválasztása pedig egy kattintással megtehető. A megrendelést követően 2 órával az erre a célra kialakított ”drive-in” értékesítési pontnál tudja kifizetni és átvenni a vásárló, és mielőtt megtenné, ellenőrizheti is, hogy stimmel-e a bevásárlás. A “Multifrais” üzletekkel az Auchannak lehetősége nyílhat egy még szélesebb vásárlóközönség elérésére és az élelmiszer kiskereskedelemben egy még nagyobb részesedés elérésére.

Több szakember azonban szkeptikus az új típusú koncepció sikerével kapcsolatban, mondván a friss áru fokozottan bizalmi termék, amit a vásárlók szeretnek kézbe venni, és alaposan megnézni, mielőtt a kosarukba teszik.

A drive-in típusú üzlettípus egyébként nem csak Franciaországban, de Angliában, Spanyolországban, Németországban és Belgiumban is egyre nagyobb népszerűségnek örvend. A folyamatos törekvéseknek köszönhetően pedig Közép-Kelet Európában is hamarosan megjelenhetnek ilyen típusú üzletek.


legolvasottabb

Biztosítsd be jövedelemforrásod egy ingatlaniroda nyitásával! /2024.06.11.

Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.

A franchise fogalma /2019.04.13.

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.

Miért nincs Wendy’s Európában? /2024.07.16.

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.

Amikor nemcsak egy márkához, hanem egy szakmai közösséghez is csatlakozol – Interjú Bartal Melindával” /2025.06.11.

Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.

Mennyibe kerül egy McDonald’s? /2022.02.02.

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.