Az elmúlt 15 évben a Fornetti több mint 3000 hazai pékséget nyitott és 25 országban jelent meg világszerte.
Hétfő
2013.01.28.
A Fornetti szerbiai partnere saját márkát hozott létre Mini Pani néven, a magyarországi központtól függetlenül folytatja működését.
 

A legismertebb magyar pékséghálózat és szerbiai mester franchise partnere nem folytatják tovább együttműködésüket. Kovács Gábor, a szerbiai Fornetti mester franchise tulajdonosa új márkát hozott létre MINIPANI néven, és folytatja az üzletek működtetését úgy, hogy egyetlen korábbi franchise partnert sem veszített az eddig felépített hálózatból. - „Lényegében semmilyen feltétel nem változott meg a partnereinkkel kötött franchise szerződésekben, mindössze annyi, hogy Mini Pani néven működnek tovább” – mondta Sild Kornélia, a Mini Pani marketing igazgatója.

Dr. Süth Miklós, a Fornetti stratégiai igazgatója elmondta, hogy 10 év után egy egyébként sikeres együttműködés ért véget a szerbiai szerződés megszüntetésével. - „A változásokkal a szerb partner és a mi esetünkben is elmondható, hogy vesztettünk és nyertünk is. Szerbiai mester átvevőnk elveszítette a magyarországi fejlesztéseket és támogatást, amit ezentúl nekik kell finanszírozniuk, viszont nem kötelesek licencdíjat fizetni. A mi oldalunkról nézve igaz, hogy elvesztettük szerbiai hálózatunkat, de lehetőségünk nyílik egy új hálózat kiépítésére egy új mester partnerrel, amit pár éven belül meg is valósíthatunk” – elemezte a helyzetet a stratégiai igazgató.

A különválásban új lehetőségeket lát a szerb vezetőség, mivel ezentúl saját maguk határozhatják meg termékeik portfólióját, illetve saját marketing stratégiájukat követhetik. „Februártól kezdjük el a saját termékeink értékesítését, amelyek már új technológiával készülnek. Reményeink szerint az úgynevezett ’Mini Burek’ lesz az egyik kedvenc az új termékpalettából, amely több tölteléket tartalmaz majd az átlagosnál.” – mondta Sild Kornélia.

A névváltoztatás csaknem 350 pékséget érintett Szerbiában, és további 150-et Bosznia és Hercegovinában, Macedóniában, és Montenegróban, mivel ezek a területek is a szerb mester franchisorhoz tartoztak.

Hasonló a helyzet Horvátországban is, ahol még 2010 decemberében bontotta fel a Fornetti az ottani jogokat birtokló Fornetti Pannon Kft. mester franchise szerződését, így Horvátországban is lekerülnek a Fornetti logók a pékségekről és hamarosan egy új hálózat épülhet.


legolvasottabb

Biztosítsd be jövedelemforrásod egy ingatlaniroda nyitásával! /2024.06.11.

Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.

A franchise fogalma /2019.04.13.

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.

Miért nincs Wendy’s Európában? /2024.07.16.

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.

Amikor nemcsak egy márkához, hanem egy szakmai közösséghez is csatlakozol – Interjú Bartal Melindával” /2025.06.11.

Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.

Mennyibe kerül egy McDonald’s? /2022.02.02.

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.