Komplex háttér szükséges az eredményekhez, a megfelelő tulajdonosi akarat, management erő és természetesen a kiváló munkatársakból álló hálózat elengedhetetlen feltétel.
dr. Süth Miklós, a Fornetti stratégiai igazgatója
Vasárnap
2012.04.29.
Az idén 15 éves Fornetti eddigi lendületéről, jelenéről és jövőjéről dr. Süth Miklóssal, a Fornetti stratégiai igazgatójával.
 

A Fornetti megalapítása (1997) után 2 évvel már 3 külföldi országban is megjelent. 2 év elég volt, hogy nemzetközi márkát építsenek ki?
A Fornetti Franchise egy olyan egyedi, moduláris megoldás csomaggal jelentkezett 15 évvel ezelőtt, amely bármely országban alkalmazható volt és a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően ma még nagyobb érdeklődés van a Fornetti Franchise iránt más országok befektetői részéről. Az a sütőipari és kereskedelmi tudás és ezzel társult ötletgazdagság, amely a Fornetti franchise-t jellemezte és jellemzi, a szakemberek és a befektetők számára is könnyen és gyorsan megérthető értéket jelentenek.

Jelenleg 25 országban van jelen a Fornetti. Melyek azok a piacok, ahol a legsikeresebbek?
Az országok száma folyamatosan változik, hiszen a klasszikus, fogyasztók számára melegen kézbe adott mini termékek mellett, ma már több mint 200 féle termékünk van, és van olyan piacunk, országunk is, ahol kizárólag a kereskedelmi felületeken a végső fogyasztók számára készített fagyasztott kényelmi termékeink vannak jelen. Ha ezeket az országokat is számoljuk, akkor még kiterjedtebb a Fornetti Franchise előfordulása a világban. Legsikeresebbek Magyarországon vagyunk, ahol közel 3000 kemencécske (az olasz fornetti szó jelentése kemencécske) szolgálja ki a fogyasztók igényeit.

Milyen okok állnak a piacok sikerei mögött? A helyi mester franchise tulajdonosok menedzsmentje, a piaci igények vagy csak elegendő idő telt el, hogy a Fornetti kinője magát a piacon?
A sikerekért minden nap meg kell keményen dolgozni, hiszen nap mint nap ki kell érdemelni a fogyasztók bizalmát. Komplex háttér szükséges az eredményekhez, a megfelelő tulajdonosi akarat, management erő és természetesen a kiváló munkatársakból álló hálózat elengedhetetlen feltétel.

Miben látják a Fornetti ilyen gyors léptékű nemzetközi terjeszkedésének sikerét? A franchise koncepciójában, olcsóságában, esetleg magában a termékben?
Ismételten hangsúlyoznom kell, hogy a sikereinknek számtalan összetevője van, ezekből az elemekből a Fornetti franchise mindig arra törekszik, hogy a legaktuálisabb igényeket elégítse ki leggyorsabban a legjobb minőségben, illetve egyensúlyban legyenek a képességei és az eredményei. A végső fogyasztóink mellett, a belső fogyasztóink, a franchise partnereink is kiemelten fontosak, hiszen az ő elégedettségük nélkül nem lehetünk sikeresek, mint franchise átadók. A végére került, de természetesen az élelmiszer esetében mindenki számára elengedhetetlenül fontos, hogy maga a termék minden tulajdonságában kiváló legyen.

A Fornetti egységek hány százaléka jött létre franchise-ba vevőkön keresztül és hány százalék tartozik magához a lánchoz?
Alapvetően egy franchise rendszerben a megfelelő partnerség kialakítása a lényeges a meghatározott feladatokra, így példaként emelem ki a magyarországi helyzetet, ahol összesen 4 darab üzlet működik a franchise tulajdonos sajátjaként, ami kevesebb, mint 0,2%-ot jelent. A nagyvilágban lévő franchise tulajdonos partnereink is legfeljebb az induláskor üzemeltetnek saját referencia boltokat, illetve abból a szándékból tartanak fenn boltokat, hogy a legjobb gyakorlatot bemutassák a valós piaci körülmények között.

Vannak e különbségek az átvevőkkel szemben támasztott követelmények között a különböző országokban?
Minden országban egységes feltétel rendszerrel működik a Fornetti Franchise, az elvárások mind a díjak, mind a teljesítmények szempontjából megegyeznek.

Mik a tervek a jövőben a - javarészt már lefedett - magyar piacon?
Annak ellenére tervezzük az új partnerek üzleteinek megnyitását, hogy kiugróan piacvezetők vagyunk, hiszen a magyar piac több mint 2/3-át birtokoljuk. Elsősorban az ország nyugati felében tervezünk boltokat nyitni. Ezen a területen 2011-ben közel 200 üzletet nyitottunk. Célunk az ország teljes területén a magas minőségű üzletek nyitása, illetve az alacsony hatékonyságú, már nem időszerű megjelenésű üzletek kiváltása szebb, igényesebb helyszínekkel. A magyar piacon a már megszokott gyakorisággal, havonta egy új termékkel fogjuk a fogyasztóink választási lehetőségét bővíteni, illetve egy teljesen új termék szortimenttel fogjuk a táplálkozástudatos fogyasztókat meglepni 15. születésnapunk alkalmából.

Mi a stratégia a jövőre nézve a külföldi piacokon? Erősödés és bővítés, esetleg új országok piacainak meghódítása?
Külföldi, már meglévő piacainkon szeretnénk ugyanazt a korszerűsítési folyamatot befejezni, amely, mind a termékek, mind a boltfelületek modernizálása szempontjából Magyarországon már a végéhez közelít. 2012-ben fontos és nehéz feladat vár ránk, hiszen több külföldi franchise mester tulajdonostól meg kell válnunk. A következő évben a területi bővülés szempontjából is rangsorolni kellett a külföldi jelentkezőket a túljelentkezés miatt, így az év első felében: Moszkvában és Berlinben kezdjük a munkát, az év második felében: Pekingben és Hanoiban fogjuk folytatni.