A Tesco mellett az IBM Magyarország Kft.-vel és a National Instruments Hungary Kft.-vel is stratégiai megállapodást kötött a kormány.
Péntek
2012.12.14.
A kormány stratégiai megállapodást köt a magyar piacon legnagyobb bevételt generáló élelmiszerhálózattal.
 

A Magyar Közlöny december 12-én megjelent száma többek közt arról is beszámol, hogy a kormány stratégiai megállapodást köt a Tesco Globál Áruházak Zrt.-vel. Ez azért számít meglepetésnek, mert a kormány kifejezetten a magyar élelmiszerhálózatokat támogatja a 2010 után multikra kiszabott kiskereskedelmi szektoradójával. Az áruházlánccal kötött megállapodás lesz a kormány tízedik ilyen jellegű egyezménye, azonban azt még nem tudni, hogy az együttműködésből pontosan milyen előnyei származnak majd a cégeknek.

A brit áruházlánc nem teljesít nemzetközi piacain a várakozásoknak megfelelően. Az év elején már jelezte befektetőinek, hogy nagy valószínűséggel nem tudja bevételeit növelni az év során, amely októberben be is igazolódott, amikor csaknem 20 év után először csökkent a hálózat nyeresége üzleti évének első felében. A Tesco részvények ennek megfelelően értékük ötödét veszítették el egy év alatt.

Az ország harmadik legnagyobb munkaadójának számító Tesco Global Áruházak Zrt. a tavalyi évben még 5%-al, 612 milliárd forintra tudta növelni nettó árbevételét, idén azonban 0,6%-al visszaestek az értékesítések. Ez nem mondható annyira drasztikus visszaesésnek, ha a közép-kelet európai régiót vizsgáljuk, ahol összességében 3,6%-os csökkenést jegyeztek fel. A legnagyobb zuhanás a régió országai közül Csehországban volt (9,2%).

(a.c.)


Papp Csaba
újságíró