Szövetségben a Tesco-val

A Magyar Közlöny december 12-én megjelent száma többek közt arról is beszámol, hogy a kormány stratégiai megállapodást köt a Tesco Globál Áruházak Zrt.-vel. Ez azért számít meglepetésnek, mert a kormány kifejezetten a magyar élelmiszerhálózatokat támogatja a 2010 után multikra kiszabott kiskereskedelmi szektoradójával. Az áruházlánccal kötött megállapodás lesz a kormány tízedik ilyen jellegű egyezménye, azonban azt még nem tudni, hogy az együttműködésből pontosan milyen előnyei származnak majd a cégeknek.
A brit áruházlánc nem teljesít nemzetközi piacain a várakozásoknak megfelelően. Az év elején már jelezte befektetőinek, hogy nagy valószínűséggel nem tudja bevételeit növelni az év során, amely októberben be is igazolódott, amikor csaknem 20 év után először csökkent a hálózat nyeresége üzleti évének első felében. A Tesco részvények ennek megfelelően értékük ötödét veszítették el egy év alatt.
Az ország harmadik legnagyobb munkaadójának számító Tesco Global Áruházak Zrt. a tavalyi évben még 5%-al, 612 milliárd forintra tudta növelni nettó árbevételét, idén azonban 0,6%-al visszaestek az értékesítések. Ez nem mondható annyira drasztikus visszaesésnek, ha a közép-kelet európai régiót vizsgáljuk, ahol összességében 3,6%-os csökkenést jegyeztek fel. A legnagyobb zuhanás a régió országai közül Csehországban volt (9,2%).
(a.c.)

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Bármelyik sikeres vállalkozót kérdezzük meg, egyik sem fogja azt mondani, hogy a siker egyik napról a másikra, egy pillanat alatt következik be. Türelem, kemény munka és áldozatok árán lehet csak sikeres céget létrehozni.
A kiskereskedelmi üzletlánc elindította webáruházát, a házhoz szállítási szolgáltatás egyelőre Budapesten és 49 környező településen érhető el.
2018 végén az 555 magyarországi SPAR áruháznak már több mint 30 százaléka működött a mindössze hat éve indított franchise rendszerben.
„Franchise rendszerünk egyértelmű sikertörténet” – hat éve elérhető franchise programja mellett tett hitet Magyarország hatodik legnagyobb foglalkoztatója.
Rekordforgalommal, 26 új franchise és 4 új saját üzemeltetésű áruháznyitással zárta a 2017-es üzleti évet a SPAR Magyarország.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
Terjeszkedő Mini Pani
Kedves érdeklődők! Magyarországon, a MiniPani mester átvevő jelenleg elsősorban a mintaboltok kialakításával foglalkozik - a jó üzleti gyakorlat bemutatása...
Terjeszkedő Mini Pani
Mikortól és hol lehet bővebben érdeklődni üzletnyitással kapcsolatban?