Szövetségben a Tesco-val

A Magyar Közlöny december 12-én megjelent száma többek közt arról is beszámol, hogy a kormány stratégiai megállapodást köt a Tesco Globál Áruházak Zrt.-vel. Ez azért számít meglepetésnek, mert a kormány kifejezetten a magyar élelmiszerhálózatokat támogatja a 2010 után multikra kiszabott kiskereskedelmi szektoradójával. Az áruházlánccal kötött megállapodás lesz a kormány tízedik ilyen jellegű egyezménye, azonban azt még nem tudni, hogy az együttműködésből pontosan milyen előnyei származnak majd a cégeknek.
A brit áruházlánc nem teljesít nemzetközi piacain a várakozásoknak megfelelően. Az év elején már jelezte befektetőinek, hogy nagy valószínűséggel nem tudja bevételeit növelni az év során, amely októberben be is igazolódott, amikor csaknem 20 év után először csökkent a hálózat nyeresége üzleti évének első felében. A Tesco részvények ennek megfelelően értékük ötödét veszítették el egy év alatt.
Az ország harmadik legnagyobb munkaadójának számító Tesco Global Áruházak Zrt. a tavalyi évben még 5%-al, 612 milliárd forintra tudta növelni nettó árbevételét, idén azonban 0,6%-al visszaestek az értékesítések. Ez nem mondható annyira drasztikus visszaesésnek, ha a közép-kelet európai régiót vizsgáljuk, ahol összességében 3,6%-os csökkenést jegyeztek fel. A legnagyobb zuhanás a régió országai közül Csehországban volt (9,2%).
(a.c.)

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Bármelyik sikeres vállalkozót kérdezzük meg, egyik sem fogja azt mondani, hogy a siker egyik napról a másikra, egy pillanat alatt következik be. Türelem, kemény munka és áldozatok árán lehet csak sikeres céget létrehozni.
A kiskereskedelmi üzletlánc elindította webáruházát, a házhoz szállítási szolgáltatás egyelőre Budapesten és 49 környező településen érhető el.
2018 végén az 555 magyarországi SPAR áruháznak már több mint 30 százaléka működött a mindössze hat éve indított franchise rendszerben.
„Franchise rendszerünk egyértelmű sikertörténet” – hat éve elérhető franchise programja mellett tett hitet Magyarország hatodik legnagyobb foglalkoztatója.
Rekordforgalommal, 26 új franchise és 4 új saját üzemeltetésű áruháznyitással zárta a 2017-es üzleti évet a SPAR Magyarország.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
népszerű a fórumban
Terjeszkedő Mini Pani
Kedves érdeklődők! Magyarországon, a MiniPani mester átvevő jelenleg elsősorban a mintaboltok kialakításával foglalkozik - a jó üzleti gyakorlat bemutatása...
Terjeszkedő Mini Pani
Mikortól és hol lehet bővebben érdeklődni üzletnyitással kapcsolatban?