A H&M franchise megszállta Ázsiát

A H&M márkát 1947-ben alapította Erling Persson, és nyitotta meg első boltját a svédországi Västeråsban. Eleinte csak női ruhák jelentették a kínálatot, és csak később bővült a termékcsalád. (FOTÓ: H & M Group)
Szombat
2012.11.17.
A svéd divathálózat megkezdte franchise hálózatának kiépítését Ázsiában. Európa ugyanakkor még mindig várja a lehetőséget.
 

A H&M egy hatalmas tabut döntött meg, amikor megnyitotta első franchise üzletét Thaiföldön, ami egyben Ázsiában is az első franchise partner által üzemeltetett egység. Európa így utolsónak maradt a kontinensek között, ahol a svéd hálózat megtartja magának sikerének receptjét és nem franchise rendszerben fejleszti hálózatát. Magától adódik a kérdés: mikor számíthatunk Európában is egy hasonló “forradalomra”? Magyarországon jelenleg 24 üzlete található a svéd hálózatnak.

Bangkokban, Thaiföldön szeptember legvégén nyitotta meg kapuit az első Hennes & Mauritz franchise áruház, amely egyben a márka első ázsiai üzlete is. A terjeszkedés az ázsiai piacon ezzel azonban nem ér véget, októberben a hálózat már meg is nyitotta második üzletét is a bangkoki Bangkapi plázában. – „A H&M márka további terjeszkedéséhez Thaiföldön nagy lehetőséget látunk” – nyilatkozta JS Gill, a H&M franchise hálózat ázsiai régiójáért felelős vezérigazgatója.

Idén októberben a – 15%-os szeptemberi eredmény után – 5%-kal növekedett a svéd hálózat értékesítésből származó bevétele, előző év ugyanazon hónapjához képest. Az elmúlt egy évben több mint 300 üzletet nyitott a H&M, amivel összesen – a világ 48 országában – már 2700 felett jár az üzletek száma.

A svéd divat-óriás ágazatának második legnagyobb szereplője a világon, a spanyol – Zara, Pull&Bear, Bershka, Stadivarius és Massimo Dutti márkákat forgalmazó – Inditex csoport után.