Élelmiszert online
Ami a nagy élelmiszerláncokat illeti Magyarország le van maradva az online kereskedelem területén a környező országokhoz képest. Ez elsősorban a piac méretével és gyengébb kereslettel magyarázható, ám ez nemsokára változhat. A magyar piac két legnagyobb hipermarket hálózata bejelentette, hogy jövőre elindítja internetes webáruházát, így ezentúl a fogyasztók online vásárolhatnak majd élelmiszert. Az áruházak képviselői az Európai Kereskedelem Napja alkalmából rendezett kerekasztal-beszélgetésen is hangsúlyozták, hogy egyértelműen az internetes fejlesztésekben látják a jövőt.
A régióban Csehországban, Lengyelországban és Szlovákiában is működik már Tesco webshop. Ken Towle, a Tesco nemzetközi online kereskedelmi vezetője azt nyilatkozta, hogy a lánc minden olyan országban be kívánja vezetni az online szolgáltatást, ahol már jelenleg is működnek Tesco áruházak. Az online vásárlási felület már évek óta működik Nagy-Britanniában, ahol kétmilliárd angol fontos üzletet jelent az áruházlánc számára.
Csűrös Aliz, az Auchan expanziós igazgatója elmondta a Világgazdaságnak, hogy a jövő évben induló technológiai innovációra részben a plázastop kényszeríti az üzletláncot, részben pedig az új vásárlói szokásokhoz kíván igazodni az áruházlánc.
A rendszer úgy működik, mint akármilyen másik online vásárlási felület: A felhasználók kiválasztják a honlapon a kívánt árucikkeket, melyeket hűtött rakterű teherautók szállítják házhoz. Fizetni lehet online bankkártyával, vagy készpénzzel is az áru átvételekor. A termékek árai nem magasabbak a bolti áraknál, a szállítási díj pedig várhatóan 100-800 forint között lesz.
(pcs)
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Bármelyik sikeres vállalkozót kérdezzük meg, egyik sem fogja azt mondani, hogy a siker egyik napról a másikra, egy pillanat alatt következik be. Türelem, kemény munka és áldozatok árán lehet csak sikeres céget létrehozni.
A kiskereskedelmi üzletlánc elindította webáruházát, a házhoz szállítási szolgáltatás egyelőre Budapesten és 49 környező településen érhető el.
2018 végén az 555 magyarországi SPAR áruháznak már több mint 30 százaléka működött a mindössze hat éve indított franchise rendszerben.
„Franchise rendszerünk egyértelmű sikertörténet” – hat éve elérhető franchise programja mellett tett hitet Magyarország hatodik legnagyobb foglalkoztatója.
Rekordforgalommal, 26 új franchise és 4 új saját üzemeltetésű áruháznyitással zárta a 2017-es üzleti évet a SPAR Magyarország.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Terjeszkedő Mini Pani
Kedves érdeklődők! Magyarországon, a MiniPani mester átvevő jelenleg elsősorban a mintaboltok kialakításával foglalkozik - a jó üzleti gyakorlat bemutatása...
Terjeszkedő Mini Pani
Mikortól és hol lehet bővebben érdeklődni üzletnyitással kapcsolatban?