Megszűnik a legtöbb Aranypók üzlet

Fotó: Goenetix
A nagy múltú vállalat a cégbírósági adatok szerint 1,7 milliárd forint árbevétel mellett 79 milliós veszteséggel zárta 2010-et, de a 2011-es év sem lett jobb a cégvezető Bartha András elmondása szerint. Végül a cégvezetés most úgy döntött, gyökeresen átalakítja az Aranypók működését, így a veszteséges üzleteit – összesen 15 boltot – bezárja, a megmaradó négy üzlet pedig dolgozói üzemeltetésbe kerül át – írja a Népszabadság. Az üzletbezárások ellenére az Aranypók Zrt. változatlan tulajdonosi körrel, stabil tőkehelyzettel rendelkezik. A cég a korábban üzletfejlesztésre felvett egymilliárdos hitelt, illetve a napi üzemeltetéshez kapott 300 millió forintos hitelt is visszafizette.
A 430 millió forintos törzstőkéjű Aranypóknál marad a jelenlegi üzlethelyiségek tulajdonjoga, illetve a cégnév, az önállóvá váló üzletek pedig immár franchise-partnerei lesznek az Aranypók Zrt-nek, s csak az üzlethelyiségek bérleti díját kell kifizetniük. Bartha András elmondta: szándékuk az volt, hogy ahol a helyi kollektíva érzett hozzá erőt, ott tovább üzemeltessék a boltot. Eredetileg úgy is volt, hogy kilenc Aranypók-üzlet maradhat nyitva, ám végül csak négy üzlet dolgozói vállalták, hogy tovább viszik a boltot – részint úgy, hogy az eddigi boltvezető lépett elő ügyvezetővé, másutt, ahol összeszokott, régi gárda volt a boltban, az alkalmazottak is résztulajdont kaptak.
Az Aranypók a hazai kiskereskedelem egyik legrégibb márkája. Fekete Jenő üzlettársával 1924-ben alapította meg a Guttmann–Fekete Budapest harisnya- és kötöttárugyárat Óbudán. A cég első boltját a Rákóczi úton nyitotta, „Pók”-néven, majd rövid idő alatt ismert és kedvelt divatáruüzletté vált. A bajok a 2008-as válsággal, illetve keresletcsökkenéssel kezdődtek, majd ezt tetézte a forintárfolyam egyre szeszélyesebb hullámzása. Az euróárfolyam meghaladta a 275 forintos lélektani szintet, s ezzel már veszteséget termeltek a vállalkozások, amelyeknek mind az importáruért, mind pedig a plázákban lévő üzlethelyiségeikért euróban kellett fizetniük. Az Aranypók a nehéz időket üzletei eladásából próbálta átvészelni. Nehézségeiket fokozta, hogy korábbi beszállítói – Triumph, J. Press – is önálló üzleteket indítottak, megnövelve az Aranypók konkurenciáját.
Forrás: Népszabadság

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Brutale a divat szektorban szerzett 10 éves tapasztalatát osztaná meg franchise átvevőivel.
Az elegáns, személyre szabott férfi öltönyöket készítő Brutale, meglovagolja az egyedi készítésű ruhák reneszánszát és egész régiónkban terjeszkedésbe kezd.
A Uniqlo japán divatmárka egyre inkább a világ meghódítására tör saját és franchise üzletekkel bővítve kiskereskedelmi hálózatát. Idén az európai piacokon a fókusz.
A Levi Strauss & Co. tovább bővítené hálózatát, 2018-ban 100 új üzlet nyitását tervezi.
A divatmárka a saját tulajdonú márkaboltok számának csökkentése mellett a franchise üzletekre fog összpontosítani a jövőben.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
Playersroom nyitás Szlovákiában
Természetesen az üzletnyitáshoz szükséges befektetésnek rendelkezésre kell állnia, de nincsenek a franchise átadók által gyakran használt havi franchise díjak,...
Ír Használtruha – már Kecskeméten is
Üdv. Szeretnék én is boltot nyitni. Kaphatok bővebb információt a termékről? hunfenster@gmail.com
A kritikus első egység
Szintén induló vállalkozásokat támogat egy másik, - a Nemzeti Innovációs Hivatal (NIH)által kiírt - pályázata is, aminek keretében a hazai K+F és innováció...
NG2 leányvállalat Magyarországon
Budapesten hol találhatóak CCC cipőboltok ?
NG2 leányvállalat Magyarországon
Budapesten hol találhatóak CCC cipőboltok ?
NG2 leányvállalat Magyarországon
Budapesten hol találhatóak CCC cipőboltok ?
NG2 leányvállalat Magyarországon
Köszönöm
Playersroom nyitás Szlovákiában
Természetesen az üzletnyitáshoz szükséges befektetésnek rendelkezésre kell állnia, de nincsen - a franchise átadók által gyakran használt - havi franchise díj/royalty díj,...