A SPAR 34 országban döntően kiskereskedők franchise típusú szerveződéseként tevékenykedik.
Kedd
2012.09.25.
A kereskedelmi lánc Európa csaknem minden országában franchise-ban működik. Magyarország miért volt eddig kivétel?
 

A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. múlt heti közleményében tudatta, hogy Wittner Mártonnal, a móri magán-kiskereskedővel kötött partner-szerződést. A megállapodás értelmében 2012. szeptember 20-tól a vállalkozó egyik üzlete SPAR Partner egységként működik tovább és ezáltal megkezdődött a hálózat franchise partnerek bevonásával történő bővítése.

„A SPAR kereskedelmi üzletlánc Európa csaknem valamennyi országában franchise-rendszerben működik, Magyarország eddig kivétel volt” – mondta el az MTI-nek Fehér István a cég kommunikációs vezetője. A franchise-hálózat jövőbeni kialakításának ütemezéséről nem tudott tájékoztatást adni a kommunikációs vezető, a bővítés a megfelelő partnerek megtalálásától függ, azonban az biztosra vehető, hogy a mostani megállapodást továbbiak fogják követni.

Szerkesztőségünk szintén felkereste a sajtó osztályt, hogy megtudjuk, a hazánkban 1991 óta jelenlevő multicég miért csak most kezd neki a magyarországi franchise hálózat kiépítésének.
“Amikor, a rendszerváltás után megjelent Magyarországon a Spar, egy kereskedelmi hálózat létrehozása volt a cél. Az ehhez kialakított stratégia – ahogy a versenytársak esetében is - saját boltok nyitásáról szólt országszerte és egészen ezidáig ezt a stratégiát követte a cég. Most azonban a vezetőség úgy döntött, hogy elkezdi kiaknázni a franchise nyújtotta lehetőségeket és elindítja Partnerprogramját.” – mondta el Fehér István munkatársunknak.

Az első franchise partner mellett a hálózat saját egységek nyitásával is bővül, idén öt további saját üzletet nyitott, illetve nyit a társaság.

A SPAR a világ legnagyobb, önkéntes alapon szerveződött kereskedelmi lánca, amely 34 országban nagyrészt kiskereskedők franchise típusú szerveződéseként, ugyanazon a néven és egységes logóval, de döntően egymástól független cégekként, nem multinacionális alapon tevékenykedik. A SPAR Magyarország Kft. 1991-ben kezdte meg működését hazánkban, és az azóta eltelt idő alatt kiépítve országos hálózatát az ország egyik vezető kiskereskedelmi láncává vált. A magyarországi SPAR közel 400 egysége tavaly összesen 335 milliárd forint árbevételt ért el.

(szt)


legolvasottabb

Miért nincs Wendy’s Európában? /2024.07.16.

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.

Mennyibe kerül egy McDonald’s? /2022.02.02.

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.

Biztosítsd be jövedelemforrásod egy ingatlaniroda nyitásával! /2024.06.11.

Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.

Amikor nemcsak egy márkához, hanem egy szakmai közösséghez is csatlakozol – Interjú Bartal Melindával” /2025.06.11.

Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.

A legjobb kiskereskedelmi márkák /2014.04.11.

A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.