3 indok, amiért 10-ből 7 vállalkozás tönkre megy 10 éven belül (1. rész)

Az Egyesült Államokban alapított vállalkozások (nem egyéni vállalkozók) 70%-a 10 éven belül tönkremegy, azonban a statisztikák alapján ezt nem a jelenlegi gazdasági környezet okozza. A legtöbben (80%) túlélik az első évet, azonban utána jelentős részük lehúzza a rolót, a cégek 2/3-a jut második éven túl. Habár a vállalkozásalapítás továbbra is az önállósodást és a kiugrási lehetőséget jelenti sokaknak, érdemes megvizsgálni a tényezőket, melyek megnehezíthetik ezt a lehetőséget.
Az alább kigyűjtött tippek támpontot adhatnak a sikeres vállalkozás működtetésében, habár fontos hozzátenni, hogy a legtöbb esetben - és ezt a statisztikák is igazolják - a franchise hálózatokhoz való csatlakozás is növeli egy cég túlélőképességét.
1. Nem adsz valós értéket
A hirtelen felindulásból alapított cégek mögött sokan a hirtelen megjelenő trendeket próbálják meglovagolni. Ezek a gyors meggazdagodásra törekvő megoldások (get-rich-quick schemes) az értéknyújtás helyett a marketingre helyezik a hangsúlyt. Tipikus hiba, hogy túlbecsülik a nyújtott szolgáltatást/terméket, az egekbe dicsérve reklámozzák azt, amely aztán nem tud megfelelni ezeknek a fogyasztó szemében. A problémát itt főként a piaci ellenreakció okozza: ha nem elég jó a termék, akkor annak visszhangja lesz a közösségi médiában, Google térképen, rosszabb esetben akár fogyasztóvédelmi szinten.
2. Nem kapcsolódsz a célközönségedhez
Tipikus probléma egy vállalkozásnál, hogy vagy nem ismeri eléggé a célcsoportját, vagy ha ismeri is, képtelen a vállalkozó ezt a tudást marketing szempontból kamatoztatni. Gyakorlati példa lehet erre, amikor egy mondjuk egy fogászat 20 év alatti fiatalokat céloz online kampánnyal, vagy ha egy magántanár célzás nélkül, például 50-60 év feletti felnőtteknek is hirdeti a szolgáltatásait.
Ha egy cég nem ismeri eléggé a célközönségét, akkor jobb esetben is pénzt pazarol a rosszul targetált online kampányokra, rosszabb esetben pedig a kínálata se fog megfelelni az elvárásoknak. Egy rossz célzás eredménye lenne például fagyizót nyitni egy edzőteremben (nem felel meg az oda járók elvárásának), ezzel szemben jobb lenne például egy kiegészítő termékként masszázs szalont, szaunát vagy jégfürdőt nyitni, melyek sokkal inkább felelnek meg a célcsoportnak.
3. Nem optimalizálsz konverziókra
Egyre komplexebbé válik az online marketing, számos cél és beállítás közül lehet ma már választani. A bőség zavarában a kezdő vállalkozók az egyszerűbb megoldás felé hajlanak. A technikai kihívást jelentő követő kódok beállítása helyett sok kampány csak a kattintásokat követi, aztán a vállalkozó csodálkozik, hogy senki nem ad le rendelést vagy veszi fel vele a kapcsolatot.
A konverziókövetés lényege, hogy a marketing kampány - követőkódok segítségével - látja, amikor egy felhasználó konvertál: azaz a vállalkozás számára valós, kézzelfogható értéket generál. Amikor egy algoritmus rendelkezik ezzel az adattal, ki tudja szűrni azokat a felhasználókat a hirdetés megjelenítésből, akikre ez nem jellemző. Tehát a vállalkozó kampánya olyanokhoz fog eljutni, akik a legnagyobb valószínűséggel adnak le rendelést, ezáltal maximalizálva a ROI-t. Ezzel szemben, ha csak a megjelenéseket, kattintásokat követjük, az jellemzően hamis képet alkot, rosszabb esetben, akár a bukását is okozhatja a vállalkozásnak az inflálódó marketing költségek miatt.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A Magyar Franchise Szövetség májusban ismét megrendezi a nagysikerű franchise képzését. Az előadásokon a résztvevők megismerkednek a franchise rendszer alapjaival, működésével, a sikeres hálózatépítéssel, a kézikönyvek elkészítésével és a partnerkeresés fortélyaival.
Február 6-én került megrendezésre a Magyar Franchise Szövetség 18. Díjkiosztó Gálája.
legolvasottabb

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A lengyel Edukido az elavuló lexikális tudás átadása helyett, játékos megoldással készítené fel a fiatalokat az új generáció kihívásaira.
Interjú Nagy Andreával, a Party Point hálózat alapítójával.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...