3 indok, amiért 10-ből 7 vállalkozás tönkre megy 10 éven belül (1. rész)

Péntek
2024.02.16.
A kisvállalkozások fele még az 5 évet sem éli meg.
 

Az Egyesült Államokban alapított vállalkozások (nem egyéni vállalkozók) 70%-a 10 éven belül tönkremegy, azonban a statisztikák alapján ezt nem a jelenlegi gazdasági környezet okozza. A legtöbben (80%) túlélik az első évet, azonban utána jelentős részük lehúzza a rolót, a cégek 2/3-a jut második éven túl. Habár a vállalkozásalapítás továbbra is az önállósodást és a kiugrási lehetőséget jelenti sokaknak, érdemes megvizsgálni a tényezőket, melyek megnehezíthetik ezt a lehetőséget.

Az alább kigyűjtött tippek támpontot adhatnak a sikeres vállalkozás működtetésében, habár fontos hozzátenni, hogy a legtöbb esetben - és ezt a statisztikák is igazolják - a franchise hálózatokhoz való csatlakozás is növeli egy cég túlélőképességét.

1. Nem adsz valós értéket

A hirtelen felindulásból alapított cégek mögött sokan a hirtelen megjelenő trendeket próbálják meglovagolni. Ezek a gyors meggazdagodásra törekvő megoldások (get-rich-quick schemes) az értéknyújtás helyett a marketingre helyezik a hangsúlyt. Tipikus hiba, hogy túlbecsülik a nyújtott szolgáltatást/terméket, az egekbe dicsérve reklámozzák azt, amely aztán nem tud megfelelni ezeknek a fogyasztó szemében. A problémát itt főként a piaci ellenreakció okozza: ha nem elég jó a termék, akkor annak visszhangja lesz a közösségi médiában, Google térképen, rosszabb esetben akár fogyasztóvédelmi szinten.

2. Nem kapcsolódsz a célközönségedhez

Tipikus probléma egy vállalkozásnál, hogy vagy nem ismeri eléggé a célcsoportját, vagy ha ismeri is, képtelen a vállalkozó ezt a tudást marketing szempontból kamatoztatni. Gyakorlati példa lehet erre, amikor egy mondjuk egy fogászat 20 év alatti fiatalokat céloz online kampánnyal, vagy ha egy magántanár célzás nélkül, például 50-60 év feletti felnőtteknek is hirdeti a szolgáltatásait.

Ha egy cég nem ismeri eléggé a célközönségét, akkor jobb esetben is pénzt pazarol a rosszul targetált online kampányokra, rosszabb esetben pedig a kínálata se fog megfelelni az elvárásoknak. Egy rossz célzás eredménye lenne például fagyizót nyitni egy edzőteremben (nem felel meg az oda járók elvárásának), ezzel szemben jobb lenne például egy kiegészítő termékként masszázs szalont, szaunát vagy jégfürdőt nyitni, melyek sokkal inkább felelnek meg a célcsoportnak.

3. Nem optimalizálsz konverziókra

Egyre komplexebbé válik az online marketing, számos cél és beállítás közül lehet ma már választani. A bőség zavarában a kezdő vállalkozók az egyszerűbb megoldás felé hajlanak. A technikai kihívást jelentő követő kódok beállítása helyett sok kampány csak a kattintásokat követi, aztán a vállalkozó csodálkozik, hogy senki nem ad le rendelést vagy veszi fel vele a kapcsolatot.

A konverziókövetés lényege, hogy a marketing kampány - követőkódok segítségével - látja, amikor egy felhasználó konvertál: azaz a vállalkozás számára valós, kézzelfogható értéket generál. Amikor egy algoritmus rendelkezik ezzel az adattal, ki tudja szűrni azokat a felhasználókat a hirdetés megjelenítésből, akikre ez nem jellemző. Tehát a vállalkozó kampánya olyanokhoz fog eljutni, akik a legnagyobb valószínűséggel adnak le rendelést, ezáltal maximalizálva a ROI-t. Ezzel szemben, ha csak a megjelenéseket, kattintásokat követjük, az jellemzően hamis képet alkot, rosszabb esetben, akár a bukását is okozhatja a vállalkozásnak az inflálódó marketing költségek miatt.


Franchise tanácsadó

népszerű a fórumban

A Fornetti recept

A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Lengyel postacég lép a magyar piacra

Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Pályázat mikrovállalkozásoknak

Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?

Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Atipikus foglalkoztatás

április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?

Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat

A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak

Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...

4 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.