Hogyan trükköznek a webshopok az online vásárlókkal?

Folyamatosan megy a marketing trükközés, hogy minél több kattintást lehessen kifejni minél szűkebb reklámköltségvetésből. Az optimalizáció oltárán már a gombok formáját is tudományos szinten elemzik. A University of South Florida tanulmánya arra jutott, hogy a kerek dizájn célravezetőbb, ha a "Vedd meg most" (Shop now) vagy "Tedd a kosárba" (Add to cart) gombokról levágják az éles sarkokat.
"Feltételezhető, hogy természetes, evolúciós ösztönök okozzák ezt" mondta a tanulmány vezetője Dipayan Biswas, marketing professzor. "Más területek végzett kutatások alapján a természetes megérzés vezeti rá az embereket, hogy az éles szögek általában veszélyt jelentenek és nagyobb eséllyel sebezhetnek meg minket. Ezzel szemben a kerek dizájn barátságosabbnak és vonzóbbak."
Biswas szerint ezek a tudatalatti érzések vezetnek rá, hogy a digitális környezetben is a puhább-megjelenésű felhasználói felületeket preferáljuk. A Journal of Consumer Research folyóiratban publikált tanulmányban az átkattintási arányokat és a szemmozgást vizsgálták. Az eredmények alapján arra jutottak, hogy a felhasználók szignifikánsan kevesebbet kattintanak az éles, szögletes gombokra.
"Egy hotel kereső gombot vizsgáltunk és rendszeresen azt találtuk, hogy a kerek gombra többen kattintottak. Ez pedig közel 15%-os forgalom különbséghez vezetett a tanulmány végén." mondta Biswas.
Számos hasonló tanulmány készült már ilyen témában, de ezek az eredmények talán segítenek az vásárlás során - főleg az ünnepek alatt -, hogy a fogyasztók tudatosabban járjanak el online. A kutatók szerint egy büdzsé felállítása előre segíthet abban, hogy ezeket a befolyásoló tényezőket minimalizálják a fogyasztók.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A rendezvénynek a Jalsovszky ügyvédi iroda volt a házigazdája, akik üzleti reggelivel fogadták a résztvevőket.
Az elmúlt két évben a DODO szinte teljes egészében franchise-alapú működésre állt át Magyarországon: míg 2023 augusztusában 50%-os volt a franchise-partnerek aránya, ezt az értéket mostanra sikerült megduplázni.
Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.
Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
legolvasottabb

Magyarországon is elérhetővé tette franchise koncepcióját az amerikai székhelyű Popeyes Louisiana Kitchen csirkés gyorsétterem lánc.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.
Egy újabb karantén esetén előnyt élvezhet a fogyasztók között ez az étteremtípus. Pontosan mi is a ’ghost kitchen’ lényege?
Interjú Brünner Istvánnal, a Gofrim franchise hálózat alapítójával
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...