„A franchise szerződéses együttműködés, amelynek keretében az egyik fél átadja értékkel bíró márkanevét és a hozzá tartozó üzletviteli tapasztalatát a másik félnek, folyamatosan támogatja annak tevékenységét, ennek fejében osztozik a vállalkozás bevételében.”
A járványt megelőzően még szűkebb kiállítótérben vártuk vendégeinket, 20-25 többségében hazai kiállítóval. Már akkor jelentkezett az igény, hogy egy komolyabb ünnepet, eseményt érdemel a hazai franchise szakma. A vállalkozók, érdeklődők pedig egyre nagyobb számban jelentkeztek nálunk, újabb hálózatokat, öltleteket keresve.
2024-ben szeretnénk minden korábbi igénynek megfelelni, nagyobb helyszínen, több mint 900 m2-en várjuk vendégeinket, közel 40 kiállítóval, és a méltán ismert hazai hálózatok mellett bemutatkoznak angol, amerikai, és német koncepciók is.
A rendezvény fő támogatója a Fornetti, szakmai partnere a Magyar Franchise Szövetség. A helyszínen nemcsak a kiállító márkák megismerésére lesz lehetőség, de a konferencia alatt számos előadás is elhangzik, amelyekből a vállalkozni vágyók és a rendszergazdák egyaránt tanulhatnak. A szakmai programokért a Magyar Franchise Szövetség felel, előadók között a nagy hálózatok vezetői, szakértők és tanácsadók egyaránt helyet kapnak.
Idén a válságállóságra, illetve a krízist követő gazdasági újra indulásra helyezi a fókuszt a program. Milyen vállalkozások, koncepciók várhatják komolyabb reményekkel az évtized második felét, és mely szektorokban kellett szembenézni komoly nehézségekkel az utóbbi években.
Hazánkban jelenleg több mint 300 franchise hálózat működik, ezek jelentős része, körülbelül 80% helyi márka, 20% pedig nemzetközi hálózat. Közel 20.000 vállalkozás üzemel átvevőként több száz ezer embernek munkát adva, többségük kis, családi vállalkozás.
A rendezvény 2024. április 4-én kerül megrendezésre a Lurdy Házban és reggel 9-től 17 óráig várja az érdeklődőket. A rendezvényen való részvétel március 15-ig előregisztrációval ingyenes, mely az alábbi linken érhető el:
Amennyiben kiállítóként szeretne részt venni, keressen minket bátran, vagy töltse ki űrlapunkat alább.
Regisztráció nélkül a helyszínen 3 500 Ft/fő a belépési díj.
Diák igazolvánnyal és 18 év alatt ingyenes a részvétel.
Helyszín: Lurdy Ház Konferencia- és rendezvényközpont
Budapest, Könyves Kálmán krt. 12-14, 1097
A rendezvényt a Dakexpo kft. és a Franchising.hu szervezi a Magyar Franchise Szövetség szakmai támogatásával.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A fitneszipar jelenleg példátlan növekedést él meg, és a pilates áll a változások élvonalában. De mi teszi ezt a mozgásformát ennyire vonzóvá befektetők és sportolók számára egyaránt?
Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Még olyan óriások is, mint a közel 40.000 egységgel rendelkező McDonald's sem sikeres minden piacon. Összegyűjtöttünk 10 olyan országot, ahol valamilyen oknál fogva nem tudott gyökeret verni az amerikai franchise.
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...