Csirke így, csirke úgy, ismét gasztro forradalom van születőben?
Itthon talán a KFC a legnagyobb franchise játékos a filézett, panírozott csirkék piacán. A franchise szülőhazájában, Amerikában viszont egyre több étteremlánc kísérletezik hasonló kínálattal. Hazánkkal szemben a csirke szárnyaknak eddig is nagy kultúrája volt az országban - főleg a Super Bowl meccsek alkalmával volt népszerű kínálat -, de mostanában a fogyasztókhoz hasonlóan a csirkék is egyre jobban puhulnak: a legtöbben már nem akarják körbe rágni a csontot.
Egyre gyakoribb, hogy olyan hálózatoknál, mint pl. a Farmer Boys (egy dél-kaliforniai étteremlánc), melyek korábban a hamburger-forgalomra támaszkodtak, most egyre inkább a csirkés kínálatra helyezik a hangsúlyt. Ennél a franchise hálózatnál például az utóbbi hónapokban átvették a vezetést a csirkefalatok, már több, mint 25%-al lefelezve a korábban vezető hamburger forgalmat.
Az Egyesült Államok legnagyobb csirkeszárny hálózata, a Wingstop a legutóbbi eredményéértékelőjén pont arról beszélt, hogy a filézett opciók már a teljes forgalom 43%-át teszik ki felülmúlva a korábbi éveket - egy olyan étteremláncnál nem mellesleg, mely tradicionálisan a csontos csirkeszárnyakra épített eddig. Az ügyvezető elmondása szerint valószínűnek tartják, hogy a közeljövőben bőven 50% felé fog nőni ez az arány.
Fontos megkülönböztetés, hogy nem a formába öntött csirke "nuggets"-ről van szó itt. Kifejezetten filézett csirke mellett paníroznak a hálózatok és a formázott végtermékekkel szemben ezek teljesítenek messze a legjobban.
A Wingstop szerint ennek az elsődleges oka, hogy a filézett opciók jobban teljesítenek a fiatalabb fogyasztók között, különösen a Z-generációban. Konkrétan a Z-generáció tagjainak 49%-a szereti a filézett opciókat, míg 1982-96 között születettek esetében 46%, 1965-81 közöttiek esetében pedig csak 41% ugyanez az arány. Az idősődő baby boomer generáció tagjainak alig 25%-a kedveli a filézett "csirkeszárnyakat".
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Mik a spanyol vállalkozók fő problémái
/2025.12.10.
A madridi franchise kiállításon jártunk.
Világszerte ismert amerikai márkák képviselői érkeznek Budapestre szeptember 16-án, hogy bemutassák hazai terjeszkedési terveiket és leendő partnereikkel találkozzanak. A küldöttségben komoly ismert cégek vesznek részt, mint például a Wendy’s vagy az Olive Garden, amelyek élvezik a Nemzetközi és a Magyar Franchise Szövetség támogatását is.
A Balloide-Photo héliummal töltött, rögzített ballonokat használ légifelvételek készítésére, ami legális és zajtalan alternatívát kínál a drónokkal szemben egész Európában.
A TikTok, több mint egymilliárd felhasználójával, mára sokkal több lett, mint egy szórakoztató alkalmazás. Fedezd fel, hogyan vált a platform valódi, fizikai üzletekből álló franchise hálózatok ugródeszkájává!
Bár szinte mindig a McDonald’s-ról beszélünk, mint a legnagyobb franchise hálózat, de ha szimplán darabszámot nézünk a 7-Eleven jóval nagyobb, és nagyobb kihívásokkal áll szemben.
legolvasottabb
Mennyibe kerül egy McDonald’s?
/2022.02.02.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Hogyan épült fel Amerika első pizza hálózata és milyen kihívásokkal néz szembe ma.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.
Közép-Európa egyik legnagyobb étteremoperátora 144 Starbucks kávézóval bővítheti tovább hálózatát. Szlovákiába is belépnek.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...