Csirke így, csirke úgy, ismét gasztro forradalom van születőben?

Itthon talán a KFC a legnagyobb franchise játékos a filézett, panírozott csirkék piacán. A franchise szülőhazájában, Amerikában viszont egyre több étteremlánc kísérletezik hasonló kínálattal. Hazánkkal szemben a csirke szárnyaknak eddig is nagy kultúrája volt az országban - főleg a Super Bowl meccsek alkalmával volt népszerű kínálat -, de mostanában a fogyasztókhoz hasonlóan a csirkék is egyre jobban puhulnak: a legtöbben már nem akarják körbe rágni a csontot.
Egyre gyakoribb, hogy olyan hálózatoknál, mint pl. a Farmer Boys (egy dél-kaliforniai étteremlánc), melyek korábban a hamburger-forgalomra támaszkodtak, most egyre inkább a csirkés kínálatra helyezik a hangsúlyt. Ennél a franchise hálózatnál például az utóbbi hónapokban átvették a vezetést a csirkefalatok, már több, mint 25%-al lefelezve a korábban vezető hamburger forgalmat.
Az Egyesült Államok legnagyobb csirkeszárny hálózata, a Wingstop a legutóbbi eredményéértékelőjén pont arról beszélt, hogy a filézett opciók már a teljes forgalom 43%-át teszik ki felülmúlva a korábbi éveket - egy olyan étteremláncnál nem mellesleg, mely tradicionálisan a csontos csirkeszárnyakra épített eddig. Az ügyvezető elmondása szerint valószínűnek tartják, hogy a közeljövőben bőven 50% felé fog nőni ez az arány.
Fontos megkülönböztetés, hogy nem a formába öntött csirke "nuggets"-ről van szó itt. Kifejezetten filézett csirke mellett paníroznak a hálózatok és a formázott végtermékekkel szemben ezek teljesítenek messze a legjobban.
A Wingstop szerint ennek az elsődleges oka, hogy a filézett opciók jobban teljesítenek a fiatalabb fogyasztók között, különösen a Z-generációban. Konkrétan a Z-generáció tagjainak 49%-a szereti a filézett opciókat, míg 1982-96 között születettek esetében 46%, 1965-81 közöttiek esetében pedig csak 41% ugyanez az arány. Az idősődő baby boomer generáció tagjainak alig 25%-a kedveli a filézett "csirkeszárnyakat".

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Bár szinte mindig a McDonald’s-ról beszélünk, mint a legnagyobb franchise hálózat, de ha szimplán darabszámot nézünk a 7-Eleven jóval nagyobb, és nagyobb kihívásokkal áll szemben.
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...