Csirke így, csirke úgy, ismét gasztro forradalom van születőben?

Wingstop
Wingstop / Egyike azon a franchise hálózatoknak, akik nyertesen jönnek ki az új éttermi trendből
Péntek
2023.10.27.
A legnagyobb éttermi teszt-piacon, a csirkés szendvicsek után most a panírozott csirkemell filé arat a fogyasztók között.
 

Itthon talán a KFC a legnagyobb franchise játékos a filézett, panírozott csirkék piacán. A franchise szülőhazájában, Amerikában viszont egyre több étteremlánc kísérletezik hasonló kínálattal. Hazánkkal szemben a csirke szárnyaknak eddig is nagy kultúrája volt az országban - főleg a Super Bowl meccsek alkalmával volt népszerű kínálat -, de mostanában a fogyasztókhoz hasonlóan a csirkék is egyre jobban puhulnak: a legtöbben már nem akarják körbe rágni a csontot.

Egyre gyakoribb, hogy olyan hálózatoknál, mint pl. a Farmer Boys (egy dél-kaliforniai étteremlánc), melyek korábban a hamburger-forgalomra támaszkodtak, most egyre inkább a csirkés kínálatra helyezik a hangsúlyt. Ennél a franchise hálózatnál például az utóbbi hónapokban átvették a vezetést a csirkefalatok, már több, mint 25%-al lefelezve a korábban vezető hamburger forgalmat.

Az Egyesült Államok legnagyobb csirkeszárny hálózata, a Wingstop a legutóbbi eredményéértékelőjén pont arról beszélt, hogy a filézett opciók már a teljes forgalom 43%-át teszik ki felülmúlva a korábbi éveket - egy olyan étteremláncnál nem mellesleg, mely tradicionálisan a csontos csirkeszárnyakra épített eddig. Az ügyvezető elmondása szerint valószínűnek tartják, hogy a közeljövőben bőven 50% felé fog nőni ez az arány.

Fontos megkülönböztetés, hogy nem a formába öntött csirke "nuggets"-ről van szó itt. Kifejezetten filézett csirke mellett paníroznak a hálózatok és a formázott végtermékekkel szemben ezek teljesítenek messze a legjobban. 

A Wingstop szerint ennek az elsődleges oka, hogy a filézett opciók jobban teljesítenek a fiatalabb fogyasztók között, különösen a Z-generációban. Konkrétan a Z-generáció tagjainak 49%-a szereti a filézett opciókat, míg 1982-96 között születettek esetében 46%, 1965-81 közöttiek esetében pedig csak 41% ugyanez az arány. Az idősődő baby boomer generáció tagjainak alig 25%-a kedveli a filézett "csirkeszárnyakat".

 

SAJTÓKÖZLEMÉNY

népszerű a fórumban

A Fornetti recept

A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Lengyel postacég lép a magyar piacra

Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Pályázat mikrovállalkozásoknak

Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?

Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Atipikus foglalkoztatás

április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?

Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat

A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak

Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...

4 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.