Kisebb üzleteket nyit a Praktiker

Az elmúlt hónapokban olyan hírek láttak napvilágot a nemzetközi sajtóban, hogy a német barkácshálózat kénytelen elhagyni több kelet-európai piacot, köztük Magyarországot is. Ezt azonban nemrégiben megcáfolta Karl-Heinz Keth ügyvezető igazgató, ugyanis leszögezte, hogy szó sincs kivonulásról. A Praktiker Építési,-és Barkácspiacok Kft. 7 millió eurós tőkeinjekciót kapott veszteségei rendezésére, illetve új lehetőségek felkutatására.
„Nem bocsátottunk el alkalmazottat, végrehajtottuk a bérkompenzációt, és megindult a teljes lánc hatékonyságának javítása. Ez elsősorban a termékkínálat racionalizálását, az olcsóbb termékek és saját márkás termékek felfutását is jelenti. Másodsorban pedig az új kínálati struktúrához alakítjuk át üzleteinket” – nyilatkozta Keth.
A kis boltok 1000 négyzetméteresek lennének, kifejezetten lakóhely közeliek és speciális kínálatot mutatnának. Ezzel a magyar lánc azokat a fehér foltokat fedné le, amelyekre a nagy áruházak képtelenek. Keth szerint, ha sikeres a koncepció 20-30 kis egységet képes eltartani a piac. (Ráadásul nem tűnik drága befektetésnek, a két teszt üzletbe 200-250 ezer eurót fektet a lánc.) Ugyanakkor a kereslet alakulása továbbra is gyatra, a GfK piackutató Intézet adatai szerint a barkácsláncok kosárértéke 5000 forint. Ez alig valamivel kevesebb, mint két (0,7 literes) doboz parketta lakk – írja a Napi Gazdaság.
A Praktiker csoport 9 országot lefedő nemzetközi hálózata 19 ezer főt foglalkoztat és összesen 440 áruházat üzemeltet. Ha a céghez tartozó Max Bahr-áruházakat nem számítjuk, a 234 németországi Praktiker áruház közül mindössze 72 volt nyereséges, a csoport vesztesége pedig meghaladta az 500 millió eurót a tavalyi évben.
(a.c.)

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

E-kereskedelem kategóriában nyert díjat a DIEGO honlapja 2021-ben.
A magyarországi terjeszkedés után Romániában és Szlovákiában folytatná az expanziót a DIEGO.
Sopronban nyitja legújabb egységét a Matrackuckó, mely két éven belül megszeretné duplázni üzletei számát.
Hat év után ismét franchise partnert keres Magyarországon a magas minőségű lakás- és háztartási textíliákat, lakberendezési termékeket kínáló Dekoria hálózat.
Dekoria – a gyönyörű otthonért. Bizonyított üzleti projekt belépési díj nélkül!
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.