Infláció és gazdasági kihívások mellett egyre több munkavállaló kacsintgat félre, hogy meglévő állása mellé valami plusz bevételi forrást szerezzen. Olyanok is vannak, akik egy hobbiból vagy meglévő készségekre építve próbálnak saját vállalkozást építeni, anélkül hogy teljesen elengednék az alkalmazotti státuszt. Ráadásul a fiatalabb generációkban egyre gyakoribb ez a tendencia, az amerikai felmérés szerint a z-generációs fiatalok fele, az y-generációsok pedig alig kevesebb, mint 50%-a rendelkezik valamilyen másodállással, habár az angol "side-hustle" kifejezés saját vállalkozást, vagy kevésbé formális bevételszerző tevékenységet is jelenthet.
Gyakori azonban kudarc is, egy 8 órás munkavégzés után nem mindig marad elég szufla az emberben, hogy még néhány órát dolgozzon a saját vállalkozásán. Ráadásul meglepően szűk azoknak a lehetőségeknek a köre, amelybe a legtöbben tényleg bele is tudnak kezdeni. Az olyan munkavállalók számára, akik ilyen jellegű falakba ütköznek megoldást jelenthet a franchise modell. Ebben az üzleti modellben ugyanis, egy már meglévő vállalkozás alapjait kapja meg a munkavállaló és arra tud építeni. Igen ám, de nem mindenkinek van több millió forintos megtakarítása, amit a legtöbb franchise ma befektetésként igényel, ha egy alkalmazott önerőböl is el tudna indítani egy saját éttermet, szépségszalont vagy tanodát, akkor már valószínűleg megtette volna.
A közhiedelemmel ellentétben azonban nem minden franchise esetében kell a belépő partnereknek, hogy mélyen a zsebükbe nyúlni, vagy akár teljes munkaidőben jelen lenni. Egyre több franchise próbálja megfogni a növekvő igényt az ilyen szabadabb struktúrákra, habár jellemzően a bevétel is alacsonyabb, ezek a koncepciók ugródeszkát adhatnak a vállalkozóknak az önállósodásra. A lengyel töltőállomásokról szóló cikkünkben például pont egy ilyen hálózatról írtunk, melyet alacsony kezdőtőkével, minimális időbefektetéssel is el lehet indítani - és egyre több ehhez hasonló franchise hálózat nyitja meg a kapuit az érdeklődők felé.
Az önálló próbálkozással szemben egy rendszer részeként a vállalkozni vágyó nem csak egy megalapozott márkát, de a működéshez szükséges üzleti támogatást is megkapja, így nem kell adott esetben a kapcsolódó feladatokkal időt töltenie, pl. hirdetéseket készíteni, jellemzően ugyanis a marketingről a franchise központ gondoskodik.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Bár szinte mindig a McDonald’s-ról beszélünk, mint a legnagyobb franchise hálózat, de ha szimplán darabszámot nézünk a 7-Eleven jóval nagyobb, és nagyobb kihívásokkal áll szemben.
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
legolvasottabb
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...