Franchise körkép: passzív jövedelem 200 ezerből
Állandó probléma, főleg a fesztiválszezon alatt a lemerülő telefon. Sajnos, amilyen ütemben javult az akksi-technológia, olyan ütemben nőtt az okostelefonok energiaigénye - erre az alap problémára épít a lengyel franchise. Egy olyan helyzetben amikor eléri a 0%-ot a telefonunk bármi pénzt megadnánk egy rövid töltésért, de gyakran vagy töltő kábel nincs nálunk, vagy éppen nincs lehetőségünk tölteni az adott környezetben.
Vendéglátó egységekben állandó probléma, ha nincs külső konnektor és a személyzetet zaklatja a kétségbeesett vendég, hogy esetleg a pult mögött töltsenek rá a telefonjára. Ilyenkor még a felelősség is az alkalmazottra hárulhat ha esetleg lába kél a készüléknek. Főleg az ilyen helyzetek miatt találták ki az alapítók a koncepciót, mely a sharing economy-ra (megosztásos alapú gazdaságra) épül. A partnerek tipikusan működő vállalkozást üzemeltető személyek (pl. étteremvezetők), akik behelyezik a Fast Energy készülékét, hogy gondoskodjon a vendégek telefonjának töltéséről. Az ötlet pedig annyira bejött, hogy ma már több, mint 2500 ilyen pontot üzemeltet a hálózat Lengyelországban.
A készülék használatához az ügyfél letölt egy applikációt, beszkennel egy QR kódot, ellenőrzi az árat, aztán elvisz egy külső akkumulátort a dokkolóból, amit bárhova magával vihet - így nem kell helyben lehorgonyozva várni, hogy feltöltsön a készüléke. A koncepció előnye, hogy a kölcsönzött külső akksit bármely másik Fast Energy ponton le-lehet adni, ahol van üres hely a dokkolóban.
A hálózat célja is egyértelmű ez alapján: minél több publikus helyen - éttermekben, hotelekben, edzőtermekben - kell kihelyezni ilyen dokkolót, hogy bárki, bárhol fel tudja tölteni a telefonját.
Nem kell feltétlen meglévő vállalkozással sem rendelkezni az induláshoz, elég ha egy ismerős üzletében ki tudjuk azt helyezni, vagy megegyezni egy harmadik féllel, hogy annak a vállalkozásában kihelyezhessük (a bevételből való részesedésért cserébe).
Az induló befektetés 2000 zloty (~170.000 Ft), a felhasznált energia ára pedig elhanyagolható így a vállalkozásnak sem lesz megterhelő. A legnagyobb előny, hogy egy partner több ilyen dokkolót is ki helyezhet, így akárhányszor valakinek lemerül a telefonja a közelben és igénybe veszi azt, bevételt jelent a partnernek.
A hálózat negyedévente fizeti ki a bevételeket, melyeknek a 70%-át kapja a franchise partner. Gyakorlatban pl. ha csak napi 1 személy feltölti a telefonját 12 zlotyért (~1000 Ft) - mely az átlagos "kosárérték" - az egy évben 3000 zloty (~260.000 Ft) bevételt jelent minimális erőfeszítéssel.
A hálózat jelenleg nem üzemel Magyarországon, arról nem rendelkezünk információval, hogy a rendszergazda nyitott-e a külföldi terjeszkedésre azonban a megkereséseket továbbítani tudjuk feléjük.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Bár szinte mindig a McDonald’s-ról beszélünk, mint a legnagyobb franchise hálózat, de ha szimplán darabszámot nézünk a 7-Eleven jóval nagyobb, és nagyobb kihívásokkal áll szemben.
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
legolvasottabb
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...