Habár már kevésbé ritkább, továbbra sem lehetetlen akár teljesen meghamisítani más vállalkozások Google Maps oldalát. Ezért - főleg a kisvállalkozások esetében - továbbra is javasolt annak és a konkurencia oldalának állandó ellenőrzése. A mai napig sok induló vállalkozó azzal próbál leszálló pályát építeni üzletének, hogy a környezetében található valamennyi versenytársát egyszerre, akár több fiókon keresztül is lepontozza. A meglévő vállalkozások ez ellen állandó monitorozással tudnak védekezni: ha pl. egy cukrászdát üzemeltetünk és hirtelen több, komment nélküli 1 csillagos értékelést kap üzletünk, mely korábbi tendenciával szembemegy megfontolandó a felülbírálás kérelmezése. Ilyenkor azt is érdemes ellenőrizni, hogy más környékbeni vállalkozások kaptak-e hasonló negatív értékeléseket, akár ugyanezektől a felhasználóktól ez ugyanis már nyomós érv a manipulációra.
A Google ok nélkül nem töröl felhasználói értékeléseket, de ez nem zárja ki a javítás lehetőségét. Franchise hálózatok esetében erre egész ágazat épül, egy IFA (International Franchise Association) előadás keretében néhány éve arról beszélt az előadó, hogy hogyan takarították fel az értékeléseket egy College Hunks néven futó hálózat számára. Az ő esetükben pl. a káromkodásokra, gyanús értékelésekre, manipulációra hivatkozva 2 hónap alatt 109 negatív felhasználói visszajelzést tudtak törölni mely a Google-ön 4.7-ről 4.8-ra javította az össz értékelést a Facebook-on és a Yelp-en (egy Google Maps-hez hasonló szolgáltatás Amerikában) viszont 0.5-el javította az összpontszámát a márkának. Ez leginkább azért is jelentős, mert a felhasználók átlagosan 31%-kal többet költenek olyan vállalkozásokban, amelyek pozitív értékelésekkel rendelkeznek.
A fenti stratégiához nem kell külön céget megbízni, elég ha körültekintően jár el a vállalkozó és tényleg tisztán tartja az "online háztartását". Érdemes például havi, de legalább éves szinten emlékeztetőket beállítani, hogy az online felületeken lévő cím, telefonszám, nyitva tartás stb. naprakész-e. Különösen a nyitvatartást kell közelről figyelni, az ünnepek alkalmával főleg - utóbbiak során már a Google Maps is küld emlékeztetőt, hogy felhívja a vállalkozók figyelmét rá.
Egy rosszul megadott nyitva tartás 2 kimenetelhez vezethet: 1) eljön hozzánk a fogyasztó, de zárva találja az üzletet, ez esetben nem csak forgalomtól esik el a vállalkozás de a potenciális vásárló kétszer is meggondolja, hogy még egyszer meglátogasson minket ha vállalnia kell a kockázatot, hogy esetleg még sincs nyitva az üzlet. 2) nem jönnek el mert azt hiszik, hogy zárva van az üzlet, holott az mégis üzemel.
Cikksorozatunk következő részében konkrét tippeket mutatunk arra vonatkozólag, hogy milyen információkat töltsünk fel a Google Maps-re.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Bár szinte mindig a McDonald’s-ról beszélünk, mint a legnagyobb franchise hálózat, de ha szimplán darabszámot nézünk a 7-Eleven jóval nagyobb, és nagyobb kihívásokkal áll szemben.
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
legolvasottabb
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...