A "social proof" ma az építő köve a legtöbb kis- és közepes vállalkozás sikeres marketingjének. Más felhasználók által generált tartalmakban 9.8x jobban megbízunk, mint egyszerű fizetett promóciókban. Mielőtt egy cég felépítene egy erős márkát, a leghatékonyabban úgy tud meggyőzni kételkedő felhasználókat ha a meglévő elégedett fogyasztóira hivatkozik. Ezért szórják tele a webshopok a meglévő visszajelzésekkel a honlap minden szegletét, ezért buzdítanak minket lépten nyomon arra, hogy "értékeljünk egy üzletet" online, vagy, hogy "osszuk meg az élményünket egy termékkel".
Az ilyen megnyilvánulások megosztására leggyakrabban a közösségi médiában (pl. Facebook), de fizikai lokációk esetében leginkább a Google Maps térképén van lehetőség. Azt gondolnánk, hogy miután megosztunk egy értékelést egy kedvelt (vagy kevésbé kedvelt) étteremről, ezzel le is tudtuk a szerepünket ebben a marketing játékban. Azonban mint a legtöbb területen, ebben is előnyt élveznek a nagy játékosok - gyakran a kis szereplők rovására.
Kevésbé szembetűnő, de mint mint a legtöbb területen, a Google Maps értékelések esetében is fennáll a csalás és a hamisítás lehetősége. Jobb esetben ez a pozitív értékelések hamisítását jelenti, rosszabb esetben a kis cégek gyors kisemmizését a negatív visszajelzések meghamisításával. Főleg egy sűrű belvárosi piacon és főleg a turizmus-függő szektorokban ugyanis, 1 vagy 2 csillag különbség az értékelésben jelentős forgalomcsökkenéshez és akár bezáráshoz is vezethet.
A jelenlegi online-orientált piac és az olyan platformok növekvő szerepe, mint a Google Maps külön kegyelemdöfést jelent az idősebb korosztálynak és azon cégeknek, amelyeknek a vezetése kevésbé alkalmazkodott ezekhez az elvárásokhoz. Amikor még csak kiépülőben volt ez az infrastruktúra már jelentek meg hírek arról, hogyan mennek tönkre a felkészületlen cégek. A 2010-es évek elején egyre több cég került fel automatikusan a Google Maps-re, gyakran a tulajdonosok tudta nélkül - ez pedig ma már szinte magától értetődő. Ekkor a Wired riportja pl. egy olyan étteremről számolt be, melynek a Google tévesen tüntette fel a nyitvatartását és az egészen addig nagy helyi népszerűségnek örvendő hely forgalmának 3/4-ét elvesztette egyik napról a másikra. A tulajdonos perelt is miután a be kellett zárnia éttermé, hiszen okkal a Google-t okolta a hibáért, azonban a platform üzemeltetőknek bombabiztos pozíciója van ebből a szempontból és ezeket az információkat sokszor más felhasználók töltik fel pontosan, ezért felelősséggel sem tartozik értük.
A következő részben kitérünk arra, hogyan lehet elkerülni ezeket a visszaéléseket.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Bár szinte mindig a McDonald’s-ról beszélünk, mint a legnagyobb franchise hálózat, de ha szimplán darabszámot nézünk a 7-Eleven jóval nagyobb, és nagyobb kihívásokkal áll szemben.
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
legolvasottabb
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...