Egy olyan rendszerben, mint például a McDonald’s az egységes megjelenés elsődleges szempont. A hálózatba tartozás legnagyobb előnyét az átvevők számára ugyanis pont az ismert márka által kölcsönzött elérés adja. Ez ugyanakkor kétirányú utca, ugyanis a hálózat akár egyetlen étteremi botránya lerombolhatja ezt a képet. Ezt élte ált a Taco Bell az Egyesült Államokban, amikor kikerült egy kompromitáló kép egy alkalmazottukról – mindezt a hálózat egyik éttermének Facebook oldalán. Az ő esetükben a PR rémálom futótűzként terjedt a közösségi médiában, végül a márka itta meg a levét egyetlen éttermi személyzet döntésének.
A franchise rendszerek marketingje tehát leginkább arról szól, hogy a rendszergazdák, hogyan és mennyi önállóságot adnak a belépő partnereknek. Ezt az egészet tovább nehezíti, hogy a közösségi médiában ma egyetlen hiba is, a korábbi példához hasonlóan széles tömegeket ér el ezért a kontroll jelentősége is felértékelődik.
Szintén látványos különbségek mutatkoznak kis és nagy hálózatok között. Főleg az induló franchise koncepciók esetében jelent nehézséget a központi kommunikáció. Ha pl. Bob úgy dönt, hogy hálózatot csinál burgerfalodájából és partnereket keres akkor felmerül, hogy a belépő vállalkozó esetében ki kommunikál majd online. Bob megteheti ezt egyedül, a partner nevében, ez egészen 1-5 franchise átvevőig működhet is, utána viszont fokozatosan kinövi a rendszer. A rendszergazda dönthet úgyis, - és ez a gyakoribb -, hogy ellenőrzés mellett a franchise partnerre bízza a kommunikációt, aztán ha elég partner belépett és elég royalty fut be a kasszába, akkor majd központosítja a marketinget.
Hosszútávon, főleg a közösségi média miatt egyre inkább a központosított marketing irányába mozdulnak el a hálózatok. Ez azt jelenti, hogy egy-egy új étteremláncnak már csak központi felületei vannak online; éttermeit külön-külön nem lehet követni. Ennek méretgazdaságossági előnye is van, a partnereknek is kényelmesebb, hogy nem kell posztolással foglalkozni, a rendszergazda pedig egy központból kezelhet mindent.
Franchise partnerek számára tehát, nagy hálózatok esetében főleg, egyre kevésbé van igény marketing ismeretekre a csatlakozáshoz. Induló hálózatok esetében viszont jelentős előnyt jelenthet, sőt egy kiemelkedő partner akár befolyásolhatja is a hálózat marketingkommunikációjának irányát.

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A Magyar Franchise Szövetség májusban ismét megrendezi a nagysikerű franchise képzését. Az előadásokon a résztvevők megismerkednek a franchise rendszer alapjaival, működésével, a sikeres hálózatépítéssel, a kézikönyvek elkészítésével és a partnerkeresés fortélyaival.
legolvasottabb

Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...