Nick Neonakis, a The Franchise Consulting Company vezérigazgatója szerint egyre többen cég kacsintgat a franchise üzleti modell irányába és ami még fontosabb, egyre változatosabb szektorokból. A franchise eddig főleg az étteremláncok eszköze volt a terjeszkedésre, de Nick szerint jelentősen megnőtt az érdeklődés olyan szegmensekben is, mint az autóipar.
Habár szerinte, még mindig az étterem piac viszi a pálmát, egy franchise kiállítás alkalmával az első napon elmondása alapján 70 étterem képviselőivel beszélt, akik érdekeltek voltak franchise hálózat kiépítésében. Az anekdotái mögött adatok is állnak, az IFA (International Franchise Association) felmérése alapján 2022-ben 2%-kal nőtt a franchise egységek száma, idén pedig 3%-kal számolnak; mindezt egy recesszió szélén álló gazdaságban.
Nick szerint a megnövekedett érdeklődés mögött a pandémia áll, ugyanis szerinte rengeteg vállalkozó először ekkor szembesült azzal, hogy milyen törékeny is valójában a cége. Erre utal az is, hogy a franchise hálózatok a lezárások alkalmával talpraesettebben tudták kezelni a megszorításokat és gyorsabban át tudtak állni pl. házhozszállításra, hogy mentsék a menthetőt, míg a kisebb, független éttermek tömegesen kényszerültek bezárásokra.
Külön trend az Egyesült Államokban – habár hazánkban kisebb a relevanciája – a népszerű sportolók megjelenése a piacon. Korábban egy neves kosaras vagy futball játékos legfeljebb sport- vagy divatmárkákhoz kölcsönözte a nevét ma viszont egyre több játékos néz a franchise piac felé. Tipikus példa erre az elsők közül a Blaze Pizza és LeBron James kosárlabda játékos kapcsolata, utóbbi ugyanis társtulajdonos a hálózatban, mely indulása óta több, mint 300 egységet nyitott. LeBron példája jól szemlélteti, hogy mekkora hajtóerőt tud kölcsönözni ezen a piacon egy influencer megítélése egy induló márkának és a kapcsolat kölcsönös sikert jelent a felek számára. Korábban az influencer-együttműködések rövid élettartama legfeljebb átmeneti bevételi forrást jelentett a különböző celebek és sportolók számára. Egy joint venture-ben történő franchise hálózat építése ezzel szemben hosszútávú üzleti lehetőséget jelent az influencerek számára is.

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Bár szinte mindig a McDonald’s-ról beszélünk, mint a legnagyobb franchise hálózat, de ha szimplán darabszámot nézünk a 7-Eleven jóval nagyobb, és nagyobb kihívásokkal áll szemben.
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...