Hazánkban, ahol nincsen olyan jelentős hagyománya a franchise-rendszereknek, mint mondjuk az Egyesült Államokban gyakran kedvezőbb költségvetéssel is megoldható egy partnerkereső-kampány. A magyar promóciók hátránya, hogy sok befektető és vállalkozó nincs tisztában a franchise működésével, amely bonyolítja a kommunikációt. Ezzel szemben egy amerikai hálózatnál a jobb tájékozottság viszont magasabb költségekkel jár, az óceán túloldalán akár több tízezer dollárba (5-10 millió forint) is kerülhet egyetlen partner megtalálása.
Az idő pénz
Kritikus szerepet kap a sales folyamat sebessége a partnerkeresésben. Ha megoldható javasolt a néhány órán belüli, ha nem azonnali kapcsolatfelvétel. A FranConnect Franchise Sales Index jelentése alapján, a franchise szerződések 85%-át olyan jelöltekkel kötik a hálózatok, akikkel a cégek 4 órán belül felvették a kapcsolatot. Ekkor ugyanis még a jelentkező fejében is frissen él a lehetőség. A mai világban, ahol napján több ezer apró impulzus éri a felhasználókat a gyorsaság különösen fontos, ellenben a kevésbé elkötelezett érdeklődőknek hamar elvonhatja a figyelmét egy másik újdonság.
Személyreszabás VS. automatizáció
A szofisztikált marketing-megoldásoknak köszönhetően a belső sales adatbázisokra építve a franchise hálózatok már automatikus email-láncokat tudnak küldeni előre időzítve. Ugyanakkor a beidőzített levelek gyakran ellentétes érzéseket váltanak ki, hiszen itt is bőven bombázzák a felhasználókat spamekkel más és más cégek. Az utóbbi években egyre inkább visszatérni látszanak a személyre szabott, rövid, kézzel írt emailek, amelyben a sales-kolléga rá tud fókuszálni a jelentkező sajátosságaira. Ha úgy érzi, hogy tényleg neki szól a levél, nagyobb valószínűséggel el is fogja olvasni.
Kapcsolatépítés
A legtöbb franchise hálózat jelentős kezdő tőkét igényel. Egy ilyen jelentős befektetés hosszú mérlegelést igényel a jelentkező részéről. Tudni akarják, hogy megbízhatnak-e a rendszergazdában mielőtt tényleg aláírnak. Ezért kiemelt szerepet kap a kapcsolatépítés, a partnerjelölt megismerése. Ez viszont időt igényel, meg kell ismerni az érdeklődők céljait, kétségeit és el kell látni őket a kívánt információval, hogy meg tudják hozni a megfelelő döntést.
Integrált megoldások
Ma már számos platformon el lehet érni a felhasználókat. A partnerkeresést ennek megfelelően több csatornán keresztül kell végezni, hogy minél nagyobb szeletét lefedje a piacnak. Lesznek olyan felhasználók, akiknek hiába hirdet a hálózat Facebook-on, mert legfeljebb üzenetküldésre használja a célcsoport, vagy olyanok, akik csak az Instagramot, Tik-Tok-ot, esetleg a LinkedIn-t használják főleg. Az sem elég, ha csak rövid, kulcs információkat közlünk a franchise lehetőségről. Egyre gyakrabban a partnerkeresés már komplex tartalommarketinget igényel, részletes leírást és történeteket a franchise hálózatról, amelyben el tudnak mélyedni az érdeklődők.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Gyakran halljuk, hogy a mai fiatalok lusták nem dolgoznak, és azt is, hogy lehetetlen velük dolgozni, lakást venniük, továbblépniük, de melyik igaz, ha egyáltalán bármelyik az?
Biztonságos üzlet a franchise? Új irányelvek az európai piacon
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Egy jól működő vállalkozást szeretnél franchise rendszerré alakítani és terjeszkedni? Íme néhány fontos szempont, amit érdemes figyelembe venned egy franchise koncepció kialakításakor.
legolvasottabb
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...