Hogyan keresnek partnert a franchise hálózatok?

Péntek
2023.06.09.
Állandó kihívást jelent a cégeknek a partnerkeresés, összegyűjtöttük milyen stratégiákat követhet egy feltörekvő franchise hálózat ezen a téren.
 

Hazánkban, ahol nincsen olyan jelentős hagyománya a franchise-rendszereknek, mint mondjuk az Egyesült Államokban gyakran kedvezőbb költségvetéssel is megoldható egy partnerkereső-kampány. A magyar promóciók hátránya, hogy sok befektető és vállalkozó nincs tisztában a franchise működésével, amely bonyolítja a kommunikációt. Ezzel szemben egy amerikai hálózatnál a jobb tájékozottság viszont magasabb költségekkel jár, az óceán túloldalán akár több tízezer dollárba (5-10 millió forint) is kerülhet egyetlen partner megtalálása.

Az idő pénz

Kritikus szerepet kap a sales folyamat sebessége a partnerkeresésben. Ha megoldható javasolt a néhány órán belüli, ha nem azonnali kapcsolatfelvétel. A FranConnect Franchise Sales Index jelentése alapján, a franchise szerződések 85%-át olyan jelöltekkel kötik a hálózatok, akikkel a cégek 4 órán belül felvették a kapcsolatot. Ekkor ugyanis még a jelentkező fejében is frissen él a lehetőség. A mai világban, ahol napján több ezer apró impulzus éri a felhasználókat a gyorsaság különösen fontos, ellenben a kevésbé elkötelezett érdeklődőknek hamar elvonhatja a figyelmét egy másik újdonság.

Személyreszabás VS. automatizáció

A szofisztikált marketing-megoldásoknak köszönhetően a belső sales adatbázisokra építve a franchise hálózatok már automatikus email-láncokat tudnak küldeni előre időzítve. Ugyanakkor a beidőzített levelek gyakran ellentétes érzéseket váltanak ki, hiszen itt is bőven bombázzák a felhasználókat spamekkel más és más cégek. Az utóbbi években egyre inkább visszatérni látszanak a személyre szabott, rövid, kézzel írt emailek, amelyben a sales-kolléga rá tud fókuszálni a jelentkező sajátosságaira. Ha úgy érzi, hogy tényleg neki szól a levél, nagyobb valószínűséggel el is fogja olvasni.

Kapcsolatépítés

A legtöbb franchise hálózat jelentős kezdő tőkét igényel. Egy ilyen jelentős befektetés hosszú mérlegelést igényel a jelentkező részéről. Tudni akarják, hogy megbízhatnak-e a rendszergazdában mielőtt tényleg aláírnak. Ezért kiemelt szerepet kap a kapcsolatépítés, a partnerjelölt megismerése. Ez viszont időt igényel, meg kell ismerni az érdeklődők céljait, kétségeit és el kell látni őket a kívánt információval, hogy meg tudják hozni a megfelelő döntést.

Integrált megoldások

Ma már számos platformon el lehet érni a felhasználókat. A partnerkeresést ennek megfelelően több csatornán keresztül kell végezni, hogy minél nagyobb szeletét lefedje a piacnak. Lesznek olyan felhasználók, akiknek hiába hirdet a hálózat Facebook-on, mert legfeljebb üzenetküldésre használja a célcsoport, vagy olyanok, akik csak az Instagramot, Tik-Tok-ot, esetleg a LinkedIn-t használják főleg. Az sem elég, ha csak rövid, kulcs információkat közlünk a franchise lehetőségről. Egyre gyakrabban a partnerkeresés már komplex tartalommarketinget igényel, részletes leírást és történeteket a franchise hálózatról, amelyben el tudnak mélyedni az érdeklődők.


Franchise tanácsadó

népszerű a fórumban

A Fornetti recept

A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Lengyel postacég lép a magyar piacra

Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Pályázat mikrovállalkozásoknak

Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?

Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Atipikus foglalkoztatás

április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?

Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat

A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak

Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...

4 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.