Állandó kísérlet folyik az éttermekben

Fogyasztói szemszögből magától értetődő lehet, hogy egy ismert étteremlánc havonta kiad egy-egy új finomságot különböző promóciókba csomagolva. A nagyobb hálózatoknál még elkerülni se lehet ennek a tényét, miután a kiegészítő plakátkampányok átírják az utcaképet és reggel-este szembe találkozunk az új termékkel. A magyar piacon ezek a ráncfelvarrások többnyire fantáziátlanok, nem mindennap jön szembe az ember aranyfestékkel teleszórt hamburgerekkel, annál többször találkozunk viszont átkeresztelt szendvicsekkel, amelyekben alig 1-2 alapanyag változott az előző generációhoz képest. Nyilván az étterem számára megéri, ha egy meglévő hamburgert új köntösben és magasabb árcímkével árulhat, csupán egyetlen kiegészítő - például sajtszósz - hozzáadásával. Fehér hollónak számít a KFC, amely a méretéhez mérten még mindig meglepő módon próbálkozik kiegészíteni a rántott-csirke kínálatát és olyan kockázatos húzásokkal is megpróbálkozik, mint a sajtos makaróni.
Igen ám, de mint mindig a szomszéd fűje mindig zöldebb, a magyar piachoz képest külföldön kapkodnánk a fejünket. A KFC itthon eredetinek tűnő makarónis ötlete Amerikában már 4 éve megfogant. Piaci szemszögből a hazai fogyasztók affinitása a fura-húzásokra látszólag alacsony, szemben mondjuk a japán piaccal, ahol ez az alap. Legyen szó a McDonald's fél kilós hasábburgonyáról, a Burger King burger-pizzájáról, a Domino's steak-pizzájáról, a rizsburgerről, a Starbuck's kávézseléről és még sorolhatnánk...
Az európai kultúrától nem esik túl messze az amerikai, talán leginkább ennek tudható be a hasonlóság, az ázsiai piacon ez már nem igaz. Franchise rendszerekben jellemzően kötött a befektetők mozgás tere, nyithatunk McDonald’s éttermet, de ha saját dobozban, fél kilós kiszerelésben kezdünk el sült krumplit árulni, akkor gyorsan bezárásra kényszeríthet a rendszergazda. Legalábbis, ha egyszerű franchise átvevőkről van szó, mester partnerek esetén már nagyobb mozgásteret kapnak a franchise partnerek. A világ 3. legnagyobb GDP-jével a japán piacon főképp szabad kezet kaptak a helyi mester partnerek, akik gyorsan ki-kísérletezték a helyi fogyasztóerő ingerküszöbét.
A magyar piacon kevesebb hibalehetőség adódik, Európában pedig általában szűkösebb keretek között tudnak csak működni a külföldön nagy lábon élő márkák. Nem véletlen zárt be több népszerű étteremlánc már többek között hazánkban is. Amit kevésbé látunk az a számtalan nagy márka, akik meg se nyitnak, mert nem hajlandóak kompromisszumra a helyi beszerzőkkel és az éttermük felszereléséhez pl. az óceán túloldaláról szállítanák át sütőt, „mert eddig ezt használták”. Szerencsére kihívókból bőven akad hazánkban is, nincs hiány a kísérletező vendéglátó koncepciókból és még nemzetközi sikerek is megfogannak a magyar piacon.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.
Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
A fitneszipar jelenleg példátlan növekedést él meg, és a pilates áll a változások élvonalában. De mi teszi ezt a mozgásformát ennyire vonzóvá befektetők és sportolók számára egyaránt?
Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.
legolvasottabb

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
Évről-évre sokan fogadkoznak, hogy végre elkezdik a fogyókúrát, elkezdenek mozogni, leteszik a cigarettát, megtanulnak valamilyen nyelvet vagy éppen vállalkozást indítanak.
Szeretnél belépni az ingatlanpiacra, de nincs elég tőkéd hozzá? Van rá egyszerűbb megoldás, ha saját vállalkozás indításában gondolkodsz.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...