Az ételkiszállítási szegmens értékét 2023-ban 231,3 milliárd dollárra becsülik. Az elmúlt évek kihívásai és pandémia okozta nehézségek miatt nőtt meg leginkább a kereslet, mely túlélési lehetőséget jelentett ekkor az éttermeknek. A gazdasági kilátások ellenére a házhozszállítási csatorna pozitív kilátásai úgy tűnik velünk maradnak, mivel a fogyasztók számára jelenleg is az egyik legkényelmesebb rendelési megoldás. Az Egyesült Államokban az emberek 60%-a rendel ételt házhoz legalább hetente egyszer, és az élelmiszerárak emelkedése miatt az éttermi ételek ára sokszor még versenyképesebbnek is bizonyul. Sajnos hazánkban a gazdasági helyzet valószínűleg ettől eltérő képet festene.
A következő két évben több változás várható összesen, mint az elmúlt öt évben. A robotika és a drónok terén tapasztalható fejlesztések az éttermi iparban is megjelennek, például az ételkészítés automatizálásában, illetve a házhozszállításban. Amerikában már most több étteremlánc tesztel konyhai robotokat, a nagy webshop platformok (Amazon) jóvoltából pedig a drónnal történő házhozszállítás is fejlődik, utóbbival kapcsolatban pedig az EU-ban is elkezdtek lazulni a szabályok.
A trendet a fenntarthatóság egyre nagyobb szerepe sem töri meg, hiába veszi egyre több fogyasztó figyelembe döntés előtt, hogy rendelése milyen hatással jár. Növekszik ugyanakkor a tudatos hozzáállás és ennek köszönhetően nő a kereslet a növényi alapú ételek iránt, illetve a fenntartható csomagolás is egyre inkább preferált.
Habár a magyar piaci szerkezet jelentősen eltér az Egyesült Államoktól, a technológiai vállalatok összeolvadására itt is lehet számítani. Ez a magasabb hozzáadott érték érdekében a különböző POS rendszerek, hűségprogramok integrálását jelentheti elsősorban a platformok (pl. Foodpanda) és az éttermek között.
További zsákbamacskát jelent, hogy ezt az előrejelzést hogyan befolyásolja majd a mesterséges intelligencia és az erre épülő hangalapú rendelés vagy a készletkezelési technológiák, melyek egyre inkább elterjednek az angolszász nyelvterületeken. Ezeket a folyamatokat ugyanakkor jelentősen lassíthatja a magyar nyelv használata itthon.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Bár szinte mindig a McDonald’s-ról beszélünk, mint a legnagyobb franchise hálózat, de ha szimplán darabszámot nézünk a 7-Eleven jóval nagyobb, és nagyobb kihívásokkal áll szemben.
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...