Az ételkiszállítási szegmens értékét 2023-ban 231,3 milliárd dollárra becsülik. Az elmúlt évek kihívásai és pandémia okozta nehézségek miatt nőtt meg leginkább a kereslet, mely túlélési lehetőséget jelentett ekkor az éttermeknek. A gazdasági kilátások ellenére a házhozszállítási csatorna pozitív kilátásai úgy tűnik velünk maradnak, mivel a fogyasztók számára jelenleg is az egyik legkényelmesebb rendelési megoldás. Az Egyesült Államokban az emberek 60%-a rendel ételt házhoz legalább hetente egyszer, és az élelmiszerárak emelkedése miatt az éttermi ételek ára sokszor még versenyképesebbnek is bizonyul. Sajnos hazánkban a gazdasági helyzet valószínűleg ettől eltérő képet festene.
A következő két évben több változás várható összesen, mint az elmúlt öt évben. A robotika és a drónok terén tapasztalható fejlesztések az éttermi iparban is megjelennek, például az ételkészítés automatizálásában, illetve a házhozszállításban. Amerikában már most több étteremlánc tesztel konyhai robotokat, a nagy webshop platformok (Amazon) jóvoltából pedig a drónnal történő házhozszállítás is fejlődik, utóbbival kapcsolatban pedig az EU-ban is elkezdtek lazulni a szabályok.
A trendet a fenntarthatóság egyre nagyobb szerepe sem töri meg, hiába veszi egyre több fogyasztó figyelembe döntés előtt, hogy rendelése milyen hatással jár. Növekszik ugyanakkor a tudatos hozzáállás és ennek köszönhetően nő a kereslet a növényi alapú ételek iránt, illetve a fenntartható csomagolás is egyre inkább preferált.
Habár a magyar piaci szerkezet jelentősen eltér az Egyesült Államoktól, a technológiai vállalatok összeolvadására itt is lehet számítani. Ez a magasabb hozzáadott érték érdekében a különböző POS rendszerek, hűségprogramok integrálását jelentheti elsősorban a platformok (pl. Foodpanda) és az éttermek között.
További zsákbamacskát jelent, hogy ezt az előrejelzést hogyan befolyásolja majd a mesterséges intelligencia és az erre épülő hangalapú rendelés vagy a készletkezelési technológiák, melyek egyre inkább elterjednek az angolszász nyelvterületeken. Ezeket a folyamatokat ugyanakkor jelentősen lassíthatja a magyar nyelv használata itthon.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Világszerte ismert amerikai márkák képviselői érkeznek Budapestre szeptember 16-án, hogy bemutassák hazai terjeszkedési terveiket és leendő partnereikkel találkozzanak. A küldöttségben komoly ismert cégek vesznek részt, mint például a Wendy’s vagy az Olive Garden, amelyek élvezik a Nemzetközi és a Magyar Franchise Szövetség támogatását is.
A Balloide-Photo héliummal töltött, rögzített ballonokat használ légifelvételek készítésére, ami legális és zajtalan alternatívát kínál a drónokkal szemben egész Európában.
A TikTok, több mint egymilliárd felhasználójával, mára sokkal több lett, mint egy szórakoztató alkalmazás. Fedezd fel, hogyan vált a platform valódi, fizikai üzletekből álló franchise hálózatok ugródeszkájává!
Bár szinte mindig a McDonald’s-ról beszélünk, mint a legnagyobb franchise hálózat, de ha szimplán darabszámot nézünk a 7-Eleven jóval nagyobb, és nagyobb kihívásokkal áll szemben.
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az elmúlt két évben a DODO szinte teljes egészében franchise-alapú működésre állt át Magyarországon: míg 2023 augusztusában 50%-os volt a franchise-partnerek aránya, ezt az értéket mostanra sikerült megduplázni.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Magyarországon is elérhetővé tette franchise koncepcióját az amerikai székhelyű Popeyes Louisiana Kitchen csirkés gyorsétterem lánc.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...