Nem teljesen egyértelmű, hogy mi okozta a munkavállalók és a cégek között kiélesedő viszonyt, de ha hazánkban még annyira nem is, nyugaton egyre nőnek az ellentétek. A "quiet quitting" (csendes felmondás) vagy "rage applying" (dühből jelentkezés) terminológiája az utóbbi években került be a külföldi köztudatba.
Előbbi esetben a munkavállalók egyszerűen demotiválttá válnak és egyre kevésbé probálkoznak, direkt csökkentik teljesítményük ahelyett, hogy otthagynák munkahelyük, míg utóbbi esetben a felmondás helyett pusztán tömegesen küldik el az önéletrajzukat jobb helyekre és kivárnak amíg kapnak egy jobb ajánlatot.
A fentiek mind az úgy nevezett "anti work" kategóriájába tartoznak, a népszerű kifejezés köré már teljes közösségek szerveződtek, ahol a felháborodott munkavállalók rémsztorikat osztanak meg, arról, hogy hogyan mondtak fel vagy éppen tettek keresztbe főnöküknek. Gyakran jelennek meg itt a távmunka következte "csendes utazási" (hush trips) sztorik is: olyan esetek, amikor a home office-ban a munkavállaló elutazik vagy nyaral munka helyett. Mindezek eredményeképp Amerikában 2022-ben 46.6 millió munkavállaló hagyta el (önként) a munkahelyét.
A kiéleződő ellentétek egyik oka valószínűleg az inflációs környezet. A reálkereset egyre csökken és a munkaadók nyaka körül is szorul a hurok, mert nincs miből emelést adni az alkalmazottaknak, akiknek egyre csak fogy a pénzze. A franchise, viszont itt is megoldást jelenthet. Szemben a tradicionális munkapiaccal, egy franchise átvevő a "maga ura". A licensz díjakat leszámítva, a bejövő profitból egy partner maga gazdálkodik, nem kell egy munkaadóval osztoznia rajta. Persze a valóság az, hogy egy franchise üzlet működtetése sokkal több munkával is jár és még több kockázattal jár. De persze a jutalom is nagyobb.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.
Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
A fitneszipar jelenleg példátlan növekedést él meg, és a pilates áll a változások élvonalában. De mi teszi ezt a mozgásformát ennyire vonzóvá befektetők és sportolók számára egyaránt?
Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.
legolvasottabb

Magyarországon is elérhetővé tette franchise koncepcióját az amerikai székhelyű Popeyes Louisiana Kitchen csirkés gyorsétterem lánc.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A világszerte több mint 1500 franchise partnerrel rendelkező svéd állateledel márka - a Husse - most hazánkban keresi új partnereit. A hálózat kiválasztotta azokat a településeket, melyekre várják az átvevők jelentkezését!
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...