Melyek a legjobb franchise hálózatok külföldön és itthon? (3. rész)
Great Clips
A 30 éve működő fodrász hálózat a világ vezető márkája 4.400 egységgel. Hazánkban ugyan nincs jelen, de a fodrászat kifizetődő szektor és Magyarországon is bőven találni sikeres márkákat. A szegmens kifejezett válságállónak mondható, az egyik legnagyobb hazai franchise rendszer a BioHair például pont a 2008-as válság alatt kezdte meg a terjeszkedést. Az Egyesült Államokban a fodrász szalonok alig 0.1%-a (130 egység) zárt be a válság alatt, míg a kisvállalkozások mércéjén ugyanez az arány 1% volt.
A fodrászatok visszatérő ügyfeleket jelentenek a vállalkozás számára, a szépségipar pedig állandó növekedésnek örvend így valószínűleg egyhamar a hajvágással foglalkozó rendszerek sem mennek majd ki a divatból. Választék szempontjából sem rossz ötlet fodrászatot nyitni, hazánkban ugyanis több erős koncepció is jelen van, amelyek mind egyedi szolgáltatás palettát és bevezetett márkát kínálnak. A nagyobb hálózatok esetében a fodrászok képzéséről is gondoskodik a rendszergazda, így a tőkeerős vállalkozóknak nem feltétlen kell hajat vágniuk ha egy ilyen biznisz mellett döntenek.
Taco Bell
A mexikói konyha nem éppen a legnépszerűbb Magyarországon, de a Taco Bell példájából is lehet tanulni ha franchise hálózat választásáról van szó. A Taco Bell a legnagyobbak között van, az étteremlánc közel 8.000 egységet üzemeltet több, mint 30 országban és már Európába is betette a lábát. Amerikában a tipikus hamburger kínálattól eltérő, tacokra épít a kínálata melynek népszerűsége talán részben a nagyszámú spanyol ajkú lakosságra vezethető vissza.
Habár hazánkban nem feltétlen remekelne a Taco Bell, a márka jó példája annak, hogy egy tipikus gyorséttermi kínálattól eltérő étlap igen is lehet sikeres. Magyarországon talán leginkább az ázsiai ízek dominálnak, de olasz étterem láncokból is akad bőven. Ha tehát vállalkozásba vágna érdemes megvizsgálni, hogy a megszokott hamburger és sültkrumpli mellett milyen alternatívák akadnak a piacon, a hazai Pad Thai hálózat sikerén okulva ugyanis igenis van igény ezekre Magyarországon.
Kumon
A változó világ kihívásainak egyre nehezebb megfelelni, a fiatalokat pedig naprakész tudással kell felruházni, ha mégis lépést akarnak tartani. Hazánkban különösen aranykorát élik a különböző magániskolák és napközis, iskolán túli szolgáltatások. Az apró lépésenként megújuló állami oktatás ugyanis már nem képes teljesen időtálló tudással felruházni a fiatalokat. Akadnak olyan készségek is, amelyeket egyáltalán nem, vagy csak hiányosan oktatnak a tradicionális intézményekben. Többek között ez járult hozzá a hazai Logiscool programozó iskola sikeréhez.
Ilyen hálózat a Kumon is melyben elsősorban a matematikai és nyelvoktatást helyezik előtérbe. Ma már számos hasonló hálózatból lehet válogatni és a listán szereplő más koncepciókkal, illetve szektorokkal ellentétben talán itt a legalacsonyabb a befektetés költsége. A lexikális tudás mellett pedig egyedi készségek oktatására is egyre több koncepció kínál lehetőségeket, mint például a Trükkös Békák vagy éppen a Gyorsolvasás és bölcs tanulás iskolája.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...