Vásárlói lojalitás az apró élményekből
„Akkor mutatjuk a legjobb oldalunkat mikor tartós emberi kapcsolatokat vagy személyes viszonyokat hozunk létre. Egy ilyen helyzetbe belemerülünk, nevetünk és megmosolyogtatjuk egymást, és vásárlóinkat. Az emberi kapcsolatról szól.”
—Howard Schultz, Starbucks
Megragadni a pillanatot
Nincs ennél jobb mottó, ami arra emlékeztetne, hogy az emberi kapcsolatok azon múlnak mennyire tesszük oda magunkat. Ha valakivel vagy, akkor ténylegesen légy vele, légy ott, ne csak fizikailag, hanem teljes emberi mivoltodban. Okkal vagyunk emberi lények és nem emberi tárgyak. A nap végén mindig tedd fel a kérdést: „Hány embernek okoztam ma örömet?”
Egy a Harvard Egyetem által készített tanulmány szerint, a felnőttek csak idejük 50%-át töltik a jelenben, a többiben álmodoznak, a jövőbe vagy a múltba merülnek. Emellett azt is megfigyelték, hogy a legboldogabbak a „jelenben” vagyunk amikor a pillanatra figyelünk. Éppen ezért nagyon fontos, hogy amíg veled vanak a vendégeid minél több időt töltsenek a jelenben, és ne a holnapra vagy a tegnapra vágyakozzanak.
A vásárlói lojalitás sokkal inkább az élményről szól, mint a végeredményről
A dolgozókat általában meggyőzik, hogy a vásárlói élmény a termékről szól, hogy a vendég akkor lesz a legboldogabb, ha megkapja az általa igényelt szolgáltatást gyorsan és precízen. De ez így nem teljesen igaz.
Ha valamilyen problémával elmegyek az orvoshoz arra számítasz, hogy meggyógyulsz. Ha rendelsz és időben megérkezik a termék, vagy egy étteremben, ha klrsz egy levest arra számítasz, hogy finom és lesz, olyan, mint a képen. Ez azonban alapvetés, ha nem így lenne nem vennénk igénybe ezeket a szolgáltatásokat. Ugyanakkor, ha csak azt kapom, amit kértem nem feltétlenül alakul ki a vásárlói hűség, mert az adott szolgáltatást, terméket máshol is megkaphatom.
A vásárlói hűség gyakran a fent említett sok kicsi interakcióból fakad, olyan személyes kapcsolatból, melyet máshol nem kap meg a vásárló. Talán ebből látszik, hogy nem csak az egységes minőségi szolgáltatás alakítja ki a hűséget, hanem a pozitív emberi élmények, egy kedves felszolgáló, aki megjegyzi a vendég nevét vagy egy ügyfélszolgálatos, aki nem csak le akarja rázni a betelefonálót. Amennyiben a vendég visszatérően ezzel találkozóik egy hálózatnál, érzi, hogy fontos. Még akkor is, ha nem tökéletes a szolgáltatás, nagy valószínűséggel kialakul a vásárlói lojalitás.
Tehát a legfontosabb a pozitív élmény nyújtása, akár személyes akár telefonon.
Napjainkban sok cég gondolja, hogy egyszerűbb és olcsóbb robotokat használni. Online felületeket létrehozni, ahol az elégedetlen vásárló vagy az érdeklődő egy automatával beszélget. Ez sok hálózat számára elkerülhetetlennek tűnik, ugyanakkor olyan üzenetet közvetít a dolgozók felé, hogy az ő munkájuk már nem kell a sikerhez.
Az alkalmazottakat emlékeztetni kell, hogy ők a kulcs a sikerhez, ők adják a koncepció lényegét és gerincét. Az appok, weboldalak és kioszkok nem alakítanak ki emberi kapcsolatokat. Erre csak azok a munkatársak képesek, akik érdeklődnek a vendég iránt, nem csak letudják és lépnek a következőre.
Sven Gierlinger a Northwell Health alelnöke így nyilatkozott: „Minden egyes pillanat amikor kapcsolatba lépsz egy pácienssel számít. Sose téveszd szem elől, a döntés a tiéd, hogy mosolyogsz (vagy nem), érdeklődsz (vagy nem), empatikus vagy (vagy nem), ezek mind nagyobb hatást gyakorolnak mind gondolnád.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Szeretnél saját vállalkozásba fogni, de nem tudod, hogyan kezdj neki? A franchise lehet a megoldás! Ez az üzleti modell lehetővé teszi, hogy ismert márkák erejét és üzleti tudásukat (know-how) kihasználva indítsd el saját vállalkozásodat.
Sikerre vágysz az ingatlanszakmában, de nem akarsz mindent egyedül csinálni? Egy franchise hálózathoz való csatlakozás, mint az Immo1, kiváló lehetőség - de ahhoz, hogy valóban sikeres franchise partnerré válj, kulcsfontosságú képességekre van szükség. Íme az 5 kulcskompetencia, amely a sikeres induláshoz elengedhetetlen.
Egyre több a magániskola és napközis programokra épülő hálózat Európában, innovatív tanulási megoldásokat kínálva a hagyományos iskolai oktatáson túl. De vajon mi áll e trend hátterében, és milyen lehetőségeket rejt a vállalkozók számára?
Nemzetközi terjeszkedésbe kezdett az Esotiq&Henderson, az egyik legnagyobb lengyel franchise hálózat. A kiváló minőségű és saját gyártású fehérneműiről és kozmetikumairól ismert koncepció, izgalmas új fejezetet nyit a terjeszkedésének történetében. A női fehérneműk és férfi alsóneműk szakértőjeként a márka Lengyelországban már sikerrel építette fel a minőséggel és stílussal fémjelzett brandjét.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
Hazánkban a szállodaiparban és a gyorsétkeztetésben bukkant fel először a franchise, azóta sokat változott. A franchise fejlődése jól halad Magyarországon.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...