Hogyan néz ki a kiskereskedelmi láncok lokális marketing stratégiája?

Google Maps
Google Maps / A nagy hálózatok is gyakran hanyagolják ezt a fontos marketing eszközt
Hétfő
2021.11.29.
Felmérés készült az Egyesült Államok 25 kiemelkedő kiskereskedelmi láncáról.
 

2020-ban 105 milliárd dollárral nőtt az online kereskedelem forgalma az Egyesült Államokban. A hullámok között lecsengő, pandémiamentes időszakokban nem gátolta a fogyasztókat semmi, hogy személyesen vásároljanak mégis most globális szinten 49%-al többen vásárolnak online, mint a járvány előtt.

A közösségi média is szerepet játszott ebben a trendben, a Facebook hirdetési bevételei rakétaként lőttek ki, így talán nem meglepő az sem, hogy 4-ből 3 fogyasztó saját bevallása szerint egy közösségi oldalon talált rá egy-egy új termékre vagy szolgáltatásra.

Mindennek ellenére az online kereskedelem nem szorította ki a lokalizált piacokat, ha valaki szolgáltatást keres nem fog az ország más végébe elutazni érte (többnyire). Ezt mutatja az is, hogy az online keresések fele valamilyen helyi üzletre, szolgáltatásra irányul. A Google-ben ma egy fogyasztó ha rákeres egy üzletre a keresőmotor tálcán kínálja nekii a legközelebbi lokációkat, a felmérés szerint a keresők több, mint 80%-a kattint ezekre a lokalizált “kártyákra”.

Az sem meglepő, hogy az erős lokális marketing részeként a nagy brandeknek nem csak passzív jelenléte van a Facebook-on, meg a Google-ön, hanem aktívan posztolnak is, hogy releváns maradjon az oldaluk. Átlagosan havonta 14 alkalommal tesznek közzé, különféle (akár néhány szavas) tartalmat, habár ennek a többsége Facebook poszt. Hiába lehet posztolni a Google My Business oldalon keresztül, mint a felmérésből kiderült a legtöbb nagy brand nem él (még) ezzel az eszközzel, a piackutató cég véleménye alapján ez egy kiugrási lehetőség a legtöbb franchise számára mert a sokan még nem használják aktívan ezt a felületet. Átlagosan az egységek alig 20%-a posztol a Google oldalán és azok is beérik havi 1 poszttal a legtöbb esetben.


Franchise tanácsadó

népszerű a fórumban

A Fornetti recept

A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Lengyel postacég lép a magyar piacra

Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Pályázat mikrovállalkozásoknak

Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?

Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Atipikus foglalkoztatás

április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?

Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat

A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak

Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...

4 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.