Készen állsz a franchise-ra?

Egy leendő franchise átvevő számára a csatlakozás nem jön azonnal, mielőtt kiválasztaná a megfelelő brand-et érdemes elgondolkodni, melyek a legfőbb jellemzői egy jól működő hálózatnak és hogyan lehet felismerni a lehetséges buktatókat.
Lovebrand
A legtöbb esetben a hálózatok nem csak befektetőt keresnek, hiszen sok esetben azt is elvárják a partnereiktől, hogy benne dolgozzanak az egységükben. Legfeljebb a multi-unit átvevők tehetik meg, hogy csupán felügyelik az üzleteik működését, de nem vesznek részt abban napi szinten.. Ezért fontos, hogy olyan koncepciót válasszunk, amelynek a napi üzletvitele valóban érdekes a számunkra. Nem érdemes csak befektetésként gondolni egy franchise-ra, ha közben élvezhetjük is a munkavégzést.
Konzultáció
Nem szabad kizárólag a rendszergazda szavára építeni. Ahogyan a felelős fogyasztói döntés velejárója, hogy nem kizárólag reklámok alapján vásárlunk, hanem utána nézünk egy terméknek, megkérdezünk róla másokat, értékeléseket keresünk – ugyanez igaz a franchise hálózatokra is. Csatlakozás előtt minimum egy ügyvéddel érdemes konzultálni, de a teljes átvilágításhoz érdemes megkeresni a már meglévő partnereket és az ő véleményüket is kikérni.
Üzleti terv
Egy kompetens franchise hálózat saját üzleti tervvel is rendelkezik, amely kiinduló pontot adhat az egység megnyitásához, de ezt mindig személyre kell szabni. Fontold meg a saját helyzeted, a választott üzleti modellt, a lokációt és hogy mekkora forgalomra számítasz. Ezen kívül számos más tényező is befolyásolhatja a leendő üzlet működését, ezeket pedig érdemes még a csatlakozás előtt átgondolni.
Pénzügyi stabilitás
Minden befektetés kockázattal jár, habár a franchise lényege, hogy a saját vállalkozásokból fakadó bizonytalanságot valamely mértékben csökkentse, ettől még a kudarc lehetősége itt is fenn áll. Érdemes együttműködni egy tanácsadóval vagy könyvelővel a pénzügyi kockázatok tisztázása érdekében.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Az elmúlt két évben a DODO szinte teljes egészében franchise-alapú működésre állt át Magyarországon: míg 2023 augusztusában 50%-os volt a franchise-partnerek aránya, ezt az értéket mostanra sikerült megduplázni.
Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.
Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
A fitneszipar jelenleg példátlan növekedést él meg, és a pilates áll a változások élvonalában. De mi teszi ezt a mozgásformát ennyire vonzóvá befektetők és sportolók számára egyaránt?
legolvasottabb

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Világszerte ismert amerikai márkák képviselői érkeznek Budapestre szeptember 16-án, hogy bemutassák hazai terjeszkedési terveiket és leendő partnereikkel találkozzanak. A küldöttségben komoly ismert cégek vesznek részt, mint például a Wendy’s vagy az Olive Garden, amelyek élvezik a Nemzetközi és a Magyar Franchise Szövetség támogatását is.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Egy újabb karantén esetén előnyt élvezhet a fogyasztók között ez az étteremtípus. Pontosan mi is a ’ghost kitchen’ lényege?
Interjú Brünner Istvánnal, a Gofrim franchise hálózat alapítójával
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...