Készen állsz a franchise-ra?

Egy leendő franchise átvevő számára a csatlakozás nem jön azonnal, mielőtt kiválasztaná a megfelelő brand-et érdemes elgondolkodni, melyek a legfőbb jellemzői egy jól működő hálózatnak és hogyan lehet felismerni a lehetséges buktatókat.
Lovebrand
A legtöbb esetben a hálózatok nem csak befektetőt keresnek, hiszen sok esetben azt is elvárják a partnereiktől, hogy benne dolgozzanak az egységükben. Legfeljebb a multi-unit átvevők tehetik meg, hogy csupán felügyelik az üzleteik működését, de nem vesznek részt abban napi szinten.. Ezért fontos, hogy olyan koncepciót válasszunk, amelynek a napi üzletvitele valóban érdekes a számunkra. Nem érdemes csak befektetésként gondolni egy franchise-ra, ha közben élvezhetjük is a munkavégzést.
Konzultáció
Nem szabad kizárólag a rendszergazda szavára építeni. Ahogyan a felelős fogyasztói döntés velejárója, hogy nem kizárólag reklámok alapján vásárlunk, hanem utána nézünk egy terméknek, megkérdezünk róla másokat, értékeléseket keresünk – ugyanez igaz a franchise hálózatokra is. Csatlakozás előtt minimum egy ügyvéddel érdemes konzultálni, de a teljes átvilágításhoz érdemes megkeresni a már meglévő partnereket és az ő véleményüket is kikérni.
Üzleti terv
Egy kompetens franchise hálózat saját üzleti tervvel is rendelkezik, amely kiinduló pontot adhat az egység megnyitásához, de ezt mindig személyre kell szabni. Fontold meg a saját helyzeted, a választott üzleti modellt, a lokációt és hogy mekkora forgalomra számítasz. Ezen kívül számos más tényező is befolyásolhatja a leendő üzlet működését, ezeket pedig érdemes még a csatlakozás előtt átgondolni.
Pénzügyi stabilitás
Minden befektetés kockázattal jár, habár a franchise lényege, hogy a saját vállalkozásokból fakadó bizonytalanságot valamely mértékben csökkentse, ettől még a kudarc lehetősége itt is fenn áll. Érdemes együttműködni egy tanácsadóval vagy könyvelővel a pénzügyi kockázatok tisztázása érdekében.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Magyar Franchise Szövetség májusban ismét megrendezi a nagysikerű franchise képzését. Az előadásokon a résztvevők megismerkednek a franchise rendszer alapjaival, működésével, a sikeres hálózatépítéssel, a kézikönyvek elkészítésével és a partnerkeresés fortélyaival.
Február 6-én került megrendezésre a Magyar Franchise Szövetség 18. Díjkiosztó Gálája.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Gyakran halljuk, hogy a mai fiatalok lusták nem dolgoznak, és azt is, hogy lehetetlen velük dolgozni, lakást venniük, továbblépniük, de melyik igaz, ha egyáltalán bármelyik az?
Biztonságos üzlet a franchise? Új irányelvek az európai piacon
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...