Csökkent a londoni kereskedők forgalma az Olimpia alatt

Fotó: Georg Schmidt
Az egyik legnagyobb brit ruházati franchise vezérigazgatója, Simon Wolfson arról számolt be a Bloombergnek, hogy kedvezőtlen hatással van az Olimpiai a londoni üzletekre. Az Experian tanácsadó cég Világgazdaságban megjelent számadatai alátámasztják Wolfson szavait, miszerint a játékok kezdete óta átlagosan 5-10 százalékkal csökkent a látogatók száma az előző évben mért adatokhoz képest. A nem várt visszaesésnek az a legfőbb oka, hogy a turisták és a helyiek is igyekeznek elkerülni London belvárosát közlekedési dugóktól tartva.
A londoni közlekedési társaság a játékokat megelőzően arra figyelmeztetett, hogy az Olimpia ideje alatt fennakadásokra lehet számítani, emiatt sokan otthonról igyekeznek dolgozni, ahelyett, hogy bejárnának munkahelyükre. A társaság jelentése szerint megszokottnál naponta 3 millióval több ember utazik Londonban, 15 millióra emelve a naponta utazók számát. Emellett speciálisan fenntartott olimpiai sávokat hoztak létre a városban, ahol kimondottan a sportolók, szervezők és a média emberei közlekedhetnek, amely további dugókat eredményezhet.
A turisztikai helyszíneken sem érezhető az olimpiáktól elvárt fellendülés. A visszaesésben az is közrejátszik, hogy a hagyományos turisták nem ebben az időszakban mennek Londonba, mivel tartanak a zsúfoltságtól. Az úgynevezett „sportturistáknak” pedig tartaniuk kell magukat menetrendjükhöz, és sokszor nincsen idejük városnézésre a sportesemények megtekintése mellett.
A Financial Times adatai szerint a főbb turisztikai látványosságok látogatottsága 30-35%-al alacsonyabb a tavalyi adatokhoz képest, és a múzeumok is jelentős visszaesésről számoltak be.
(a.c.)

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Bár szinte mindig a McDonald’s-ról beszélünk, mint a legnagyobb franchise hálózat, de ha szimplán darabszámot nézünk a 7-Eleven jóval nagyobb, és nagyobb kihívásokkal áll szemben.
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...