Létezik-e valódi zöld franchise?
A franchise hálózatok méretgazdaságos működése elsősorban vállalkozói érdekekre épül. A rendszergazda az átvevő által fizetett pénzügyi juttatásokért cserébe teljeskörű marketing és arculati támogatást nyújt, illetve átadja az üzleti tudását, ezzel javítva partnerei hatékonyságát. Mégis benne rejlik a modellben, hogy a rendszergazdák olyan technológiai fejlesztéseket is be tudnak vezetni, melyek jelentősen csökkenthetik a hálózat ökológiai lábnyomát. Ilyen lehet például egy takarékossági döntés a csomagolások hanyagolására, a szívószálak vagy zacskók kispórolására. Ami jellemzőbb például, hogy egy nagyobb brand éttermeiben a legtöbbször papír csomagolóanyag fogadja a vendégeket, míg ugyanez az önállóan működő vállalkozások esetében a sokszor műanyag dobozt jelent műanyag zacskóban és műanyag evőeszközökkel.
Azt is érdemes szem előtt tartani, hogy egy nagy hálózatnak folyamatosan figyelnie kell a róla alkotott képre. A fogyasztói megítélés egyre inkább a zöld irányba húzza a vállalatokat, ahogyan pedig lassan érezhetővé válnak a környezeti hatások, úgy ez a jövőben még inkább igaz lesz. A McDonald's számára kifizetődő például egy zöld arculat. Napelemek és különböző, kreatív projektek keretében terelik a róluk alkotott véleményt. Ennek elsősorban marketing célzata van, de párhuzamosan szintén pozitív környezetvédelmi hatást is fejt ki.
A méretgazdaságosság elve az első, a technológia és a marketing pedig a további fogai a franchise hálózatok zöld kerekének.
Ezt leszámítva főként az utóbbi évek vívmánya az, amit ma zöld hálózatnak nevezhetünk. Ezek olyan koncepciók, melyek nem a bizniszt veszik elsőnek és az általuk hagyott környezeti lábnyomot a másodiknak, hanem fordítva. Jó példa lehet egy víztakarékos kézi autómosó. A GreenLine Clean koncepciója például magában ötvözi a kisvállalkozók számára ideális alacsony indulási költségeket, mindeközben a hálózat minimális ökológiai lábnyommal működik. Hasonló vonulatú rendszerekből egyre több lesz a jövőben, habár most még szűkös lehet a választék a hazai piacon.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Gyakran halljuk, hogy a mai fiatalok lusták nem dolgoznak, és azt is, hogy lehetetlen velük dolgozni, lakást venniük, továbblépniük, de melyik igaz, ha egyáltalán bármelyik az?
Biztonságos üzlet a franchise? Új irányelvek az európai piacon
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Egy jól működő vállalkozást szeretnél franchise rendszerré alakítani és terjeszkedni? Íme néhány fontos szempont, amit érdemes figyelembe venned egy franchise koncepció kialakításakor.
legolvasottabb
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...