A CRM rendszerek jövője

Dunkin' Donuts
Dunkin' Donuts / Az amerikai kávézó-fánkozó saját appot vetett be az adatgyűjtésre, mely egyben új szolgáltatásokat is kínál a vevők számára.
Szerda
2020.12.16.
Egy vállalkozás sikere mögött gyakran az áll, hogy mennyire tudja kiismerni és kiaknázni a fogyasztói szokásokat.
 

Ennek az egyik tipikus eszköze egy CRM rendszer, amely lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy egy adatbázisba gyűjtsék a vásárlóikat, illetve különböző platformokon azonnal kommunikációt kezdeményezzenek velük - pl. email vagy SMS formájában.

A CRM rendszerek ilyen jellegű használata azonban leáldozóban van - a nagy hálózatoknál legalábbis. A tradicionális adatok mellett - név, email cím, telefonszám, stb. - új információ fajtákat is gyűjtenek a vevőkről a cégek. A Burger King például az appja segítségével a lokációt logolta, amikor 1 centért adta Whopper hamburgerét feltéve, hogy a vásárlók egy McDonald's parkolójában adták le a rendelésüket. A Costa Coffee és a Dunkin' Donuts pedig az appján keresztül lehetővé tette a vásárlóknak, hogy előre leadják rendelésüket és sorban állás nélkül átvegyék azt az egységbe érkezve. Ezek a megoldások egyre inkább leváltják a tradicionális egyirányú kommunikációt és helyette egy két irányú csatornát alakítanak ki a vásárlók és a brand között.

Az új típusú CRM rendszerek kiépítésének legnagyobb kihívása az adatgyűjtés. Erre gyakori megoldás egy saját app bevezetése, amely megkönnyíti a vásárlók monitorozását. Különösen igaz ez, ha az appból rendelni is lehet, ilyenkor ugyanis az egyes tranzakciókat a vállalkozás a személyhez tudja kötni és egyedi kedvezményeket kínálhat a számára. A CRM rendszerek fejlesztésével a hálózatoknak egyben ki kell építenie egy robosztus ellátási láncot, amely naprakész információval tud szolgálni a fogyasztóikról.

Kép források: Lukas Blazek, https://www.foodbusinessnews.net/


Franchise tanácsadó

népszerű a fórumban

A Fornetti recept

A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Lengyel postacég lép a magyar piacra

Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Pályázat mikrovállalkozásoknak

Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?

Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Atipikus foglalkoztatás

április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?

Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat

A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak

Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...

4 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.