Melyek egy sikeres franchise brand titkai?
A franchise vállalkozási forma hazánkban is népszerű a nagyobb hálózatok körében, ha meg van a know-how, akkor adott a külső partnerek bevonásának lehetősége, de ez nem mindig elég. A brand – különösen a közösségi média dominanciája alatt – egyre centrálisabb elemévé válik a franchise hálózatoknak, a növekedésben játszott szerepe egyenlő a know-how súlyával.
1. Legyen hiteles a hálózat
Egy hiteles, szavahihető hálózathoz szívesebben csatlakoznak a partnerek és a fogyasztók is bizalmának is előfeltétele. Ennek a feltétele egy részletes ellenőrzési rendszer, a tökéletességre kell törekedni minden munkafolyamatban, hogy csakis a legjobb termék a vásárlók elé és ez a lehető legjobb kiszolgálással párosuljon. A legtöbb rendszergazdában megvan ugyan erre az indíttatás, de a franchise átvevők esetében nehezebb azonos standardokat fenntartani. Ennek érdekében folyamatosan tovább kell képezni és oktatni a partnereket, nem hagyhatja magára őket a rendszergazda az első betanítás után.
2. Azonosság
A franchise rendszerek alapvető jellemző az azonos arculat. Ennek kidolgozása és folyamatos alakítása egy állandó kihívást jelent a hálózatok számára, de a napi működés során a legnagyobb problémát a meglévő elemek – színek, logók, egyéb grafikai elemek – adaptálása jelenti a lokáció adottságaihoz. A magyar McDonald’s éttermek között sem találni egy-az-egyhez másolatokat, az amerikai márka tökélyre ennek a művészetét. Két lokáció eltérő adottságaihoz a legjobban illő éttermet tervezik, mind eltérnek egymástól – és néha egészen merész módon, például a Nyugati pályaudvar esetében – mégis ugyanazt az érzetet keltik a vendégben. Ennek feltétele, hogy legyenek ismételhető motívumok a rendszer arculatában, olyan grafikai elemek, amelyek elég mozgásteret hagynak egy tervezőnek, hogy az egységhez alakítsa és ennek ellenére se veszíti el a mondanivalóját.
3. Fenntartható
A hálózatok beleeshetnek a csapdába, hogy egy légvárat építenek a brand-ből. Határok nélkül költenek a marketingre, országos kampányokat indítanak, a célközönségnek idegen médiumban próbálnak szóhoz jutni – például amikor egy tinédzsereket célzó étterem a helyi nyomtatott sajtóban hirdet. Ezeknek a költsége felhalmozódik és alacsony hatékonyság esetén még az eredmény is elmarad. A rendszergazda természetesen nem költekezhet saját zsebből örökké, a marketing díj súlyát a partnerek is meg fogják érezni, amely hosszútávon a hálózat fenntarthatóságát is kockáztathatja. Ennek elkerülése végett érdemes mutatókban gondolkodni, az eladások arányában folytatni a marketingtevékenységet, ha a kampány nyereséget termel (pozitív ROI), akkor megtartjuk, ha veszteséges akkor lemondunk róla.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Gyakran halljuk, hogy a mai fiatalok lusták nem dolgoznak, és azt is, hogy lehetetlen velük dolgozni, lakást venniük, továbblépniük, de melyik igaz, ha egyáltalán bármelyik az?
Biztonságos üzlet a franchise? Új irányelvek az európai piacon
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Egy jól működő vállalkozást szeretnél franchise rendszerré alakítani és terjeszkedni? Íme néhány fontos szempont, amit érdemes figyelembe venned egy franchise koncepció kialakításakor.
legolvasottabb
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...