Melyek egy sikeres franchise brand titkai?

Arculat
Arculat / A franchise egységek – és a brand – megjelenésének egésze
Szerda
2020.11.25.
A franchise egyik alapvető eleme a brand, sokan kifejezetten ezért csatlakoznak egy hálózathoz. Ám valójában, mely építőelemek adják egy jó márka alapját?
 

A franchise vállalkozási forma hazánkban is népszerű a nagyobb hálózatok körében, ha meg van a know-how, akkor adott a külső partnerek bevonásának lehetősége, de ez nem mindig elég. A brand – különösen a közösségi média dominanciája alatt – egyre centrálisabb elemévé válik a franchise hálózatoknak, a növekedésben játszott szerepe egyenlő a know-how súlyával.

1. Legyen hiteles a hálózat

Egy hiteles, szavahihető hálózathoz szívesebben csatlakoznak a partnerek és a fogyasztók is bizalmának is előfeltétele. Ennek a feltétele egy részletes ellenőrzési rendszer, a tökéletességre kell törekedni minden munkafolyamatban, hogy csakis a legjobb termék a vásárlók elé és ez a lehető legjobb kiszolgálással párosuljon. A legtöbb rendszergazdában megvan ugyan erre az indíttatás, de a franchise átvevők esetében nehezebb azonos standardokat fenntartani. Ennek érdekében folyamatosan tovább kell képezni és oktatni a partnereket, nem hagyhatja magára őket a rendszergazda az első betanítás után.

2. Azonosság

A franchise rendszerek alapvető jellemző az azonos arculat. Ennek kidolgozása és folyamatos alakítása egy állandó kihívást jelent a hálózatok számára, de a napi működés során a legnagyobb problémát a meglévő elemek – színek, logók, egyéb grafikai elemek – adaptálása jelenti a lokáció adottságaihoz.  A magyar McDonald’s éttermek között sem találni egy-az-egyhez másolatokat, az amerikai márka tökélyre ennek a művészetét. Két lokáció eltérő adottságaihoz a legjobban illő éttermet tervezik, mind eltérnek egymástól – és néha egészen merész módon, például a Nyugati pályaudvar esetében – mégis ugyanazt az érzetet keltik a vendégben. Ennek feltétele, hogy legyenek ismételhető motívumok a rendszer arculatában, olyan grafikai elemek, amelyek elég mozgásteret hagynak egy tervezőnek, hogy az egységhez alakítsa és ennek ellenére se veszíti el a mondanivalóját.

3. Fenntartható

A hálózatok beleeshetnek a csapdába, hogy egy légvárat építenek a brand-ből. Határok nélkül költenek a marketingre, országos kampányokat indítanak, a célközönségnek idegen médiumban próbálnak szóhoz jutni – például amikor egy tinédzsereket célzó étterem a helyi nyomtatott sajtóban hirdet. Ezeknek a költsége felhalmozódik és alacsony hatékonyság esetén még az eredmény is elmarad. A rendszergazda természetesen nem költekezhet saját zsebből örökké, a marketing díj súlyát a partnerek is meg fogják érezni, amely hosszútávon a hálózat fenntarthatóságát is kockáztathatja. Ennek elkerülése végett érdemes mutatókban gondolkodni, az eladások arányában folytatni a marketingtevékenységet, ha a kampány nyereséget termel (pozitív ROI), akkor megtartjuk, ha veszteséges akkor lemondunk róla.

 

Franchise tanácsadó

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Pilates forradalom a franchise piacon /2025.07.09.

A fitneszipar jelenleg példátlan növekedést él meg, és a pilates áll a változások élvonalában. De mi teszi ezt a mozgásformát ennyire vonzóvá befektetők és sportolók számára egyaránt?

Amikor nemcsak egy márkához, hanem egy szakmai közösséghez is csatlakozol – Interjú Bartal Melindával” /2025.06.11.

Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.

Expo körkép – Használt termékekből is lehet jó befektetés /2025.03.26.

A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.

Franchise körkép: önkiszolgáló kávéautomata /2025.03.12.

A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.

Franchise Expo 2025: egyenes út az üzleti siker felé /2025.03.05.

Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.

népszerű a fórumban

A Fornetti recept

A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Lengyel postacég lép a magyar piacra

Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Pályázat mikrovállalkozásoknak

Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?

Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Atipikus foglalkoztatás

április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?

Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat

A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak

Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...

4 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.