Családi vállalkozásból franchise
Gyakori kérdés például, hogy mikor érdemes elindítani a franchise hálózatot, egy induló vagy inkább egy rég működő családi vállalkozásnál.
Mit is jelent ilyenkor pontosan a franchise?
Röviden és tömören megengedjük átvevőinknek, hogy a mi nevünkkel nyissanak egy hasonló egységet az útmutatásainkat követve. A partner természetesen nem ingyen kapja ezeket a szolgáltatásokat, fizet egy úgy nevezett royaltyt (havi díj, melyet álltalában a forgalom alapján határoznak meg), illetve egy egyszeri belépési díjat.
Az előnye a franchisenak, mint üzleti modellnek, hogy az átvevő finanszírozza meg az új egységet, és üzemelteti azt. A rendszergazda pedig az üzleti tudása átadása mellett, folyamatos szakmai támogatást nyújt a partnereinek, ezzel biztosítva sikerüket. Emellett a franchise központ feladata a fejlesztés, az állandó innováció is.
Mikor jó megoldás a franchise?
A legegyértelműbb kritérium a siker, ha egy koncepció egyáltalán nem vagy alig nyereséges, akkor általában nincs értelme belőle hálózatot építeni. Amennyiben mi magunk sem nem tudjuk sikerre vinni üzletünket, akkor nem várhatjuk el mástól, hogy belekezdjen.
Már kevésbé egyértelmű, hogy legyen egy megfogható brand identitás, és könnyen másolható koncepció, mely ugyanúgy sikeres lehet máshol is. A másolhatóság abban rejlik, hogy az egység működéséhez és sikeréhez nem szükséges sem nagyon egyedi, sem nagyon szerencsés körülmény. Például, ha egy ruha üzlet vagy egzotikus étterem nyereséges a Váci utcában az nem feltétlenül jelenti azt, hogy érdemes máshol újabb egységeket nyitni, ahol nincs legalább olyan mennyiségű forgalom és olyan vásárlóerő, mint a belvárosban.
A nehezen utánozhatóra a legjobb példa talán a személyes varázs például, ha egy híres sportoló, zenész visz egy éttermet, akinek puszta jelenlétért betérnek a vendégek vacsorázni.
Akkor mi is kell franchisehoz?
Egy sikeres, minimum egy éve működő vállalkozás mely, másolható és nem olyan egyedi körülmények okozzák sikerét melyeket nem lehet máshol megtalálni. Emellett fontos még a védett márkanév, és a kézikönyv, mely alapján az átvevők sikerre vihetik saját egységeiket. A dokumentációnak tartalmazni kell minden információt az egység működtetéséről a marketingtől a takarításon át, az esti zárás utolsó percéig.
Egy hálózat, franchise rendszer kialakítása komoly lehetőség a bevételek növelésére, a koncepciónk terjesztésére külső tőke bevonásával. Ugyanakkor komplikált manőver nem kevés jogi hercehurcával, és teljesen új problémákkal járhat (hogyan kell partnereket találni? honnan tudom, hogy jó-e az átvevő, akit találtam? .....).
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Szeretnél saját vállalkozásba fogni, de nem tudod, hogyan kezdj neki? A franchise lehet a megoldás! Ez az üzleti modell lehetővé teszi, hogy ismert márkák erejét és üzleti tudásukat (know-how) kihasználva indítsd el saját vállalkozásodat.
Sikerre vágysz az ingatlanszakmában, de nem akarsz mindent egyedül csinálni? Egy franchise hálózathoz való csatlakozás, mint az Immo1, kiváló lehetőség - de ahhoz, hogy valóban sikeres franchise partnerré válj, kulcsfontosságú képességekre van szükség. Íme az 5 kulcskompetencia, amely a sikeres induláshoz elengedhetetlen.
Egyre több a magániskola és napközis programokra épülő hálózat Európában, innovatív tanulási megoldásokat kínálva a hagyományos iskolai oktatáson túl. De vajon mi áll e trend hátterében, és milyen lehetőségeket rejt a vállalkozók számára?
Nemzetközi terjeszkedésbe kezdett az Esotiq&Henderson, az egyik legnagyobb lengyel franchise hálózat. A kiváló minőségű és saját gyártású fehérneműiről és kozmetikumairól ismert koncepció, izgalmas új fejezetet nyit a terjeszkedésének történetében. A női fehérneműk és férfi alsóneműk szakértőjeként a márka Lengyelországban már sikerrel építette fel a minőséggel és stílussal fémjelzett brandjét.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
Hazánkban a szállodaiparban és a gyorsétkeztetésben bukkant fel először a franchise, azóta sokat változott. A franchise fejlődése jól halad Magyarországon.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...