Költségcsökkentés franchise-ban?
Az ERA tanácsadók globális hálózatára épül, összesen 36 országban, mintegy 700 partnere van a cégnek. Az elmúlt több, mint 25 évben 18.000 sikeres projektet tudhatnak maguk mögött, mely azt jelenti, hogy ennyi cégnél sikerült valamilyen költségkategóriát hatékonyan, fenntartható módon optimalizálni.
A hagyományos franchise vállalkozásokkal ellentétben az ERA a B2B szektorban mozog. A hálózat fő profilja az ügyfeleknél történő költségoptimalizálás, Kiss Márk Antal szerint a rendszer egyik versenyelőnye, hogy alapvetően egy egyszerű, könnyen átlátható folyamatra épül a tevékenységük. Az ügyfél által megjelölt területet átvilágítják, melyhez bekérik a szükséges anyagokat a cégtől. Ha nem találnak optimalizálási lehetőséget, akkor szerződés aláírása nélkül lezárják a projektet. Ha találnak költségcsökkentési lehetőséget, akkor erről jelentést készítenek, mely alapján az ügyfél dönthet, hogy folytassák-e a projektet. Ha úgy döntenek, hogy továbblépnek, akkor a következő lépés a megvalósítás, illetve a monitoring.
Az ERA terjeszkedéséhez hozzájárult az alapvetően lapos szerkezet, mely abból fakad, hogy a hálózatban dolgozó tanácsadó partnerek egyenjogúak. Emellett a cég nem rendelkezik fizikai egységekkel, így az átvevők kötetlenül tudnak működni és területi felosztást sem kell köztük alkalmazni. Maga a rendszer organikus terjeszkedési stratégiát követnek, azaz a helyi area developer egyedül indul, és az Ő feladata a lokális csapat felépítése.
A külföldi terjeszkedés során az ERA számára a legnagyobb kihívást az országok eltérő gazdasági viszonya, üzleti kultúrája, illetve a helyi döntéshozók hozzáállása okozza. Erre a koncepció megoldását a eddig megszerzett tapasztalat jelenteti, a globális szintű tudásbázisnak köszönhetően a partnerek tudják, hogyan vegyék fel a kapcsolatot egy multinacionális vállalattal és azt is, hogy hogyan szólíthatják meg a családi vállalkozásokat.

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.
Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
A fitneszipar jelenleg példátlan növekedést él meg, és a pilates áll a változások élvonalában. De mi teszi ezt a mozgásformát ennyire vonzóvá befektetők és sportolók számára egyaránt?
Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.
legolvasottabb

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
Évről-évre sokan fogadkoznak, hogy végre elkezdik a fogyókúrát, elkezdenek mozogni, leteszik a cigarettát, megtanulnak valamilyen nyelvet vagy éppen vállalkozást indítanak.
Szeretnél belépni az ingatlanpiacra, de nincs elég tőkéd hozzá? Van rá egyszerűbb megoldás, ha saját vállalkozás indításában gondolkodsz.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...