Másodiknak lenni jobb?

Innováció
Innováció / Valóban az elsőké az előny?
Szerda
2020.10.28.
Sokszor azt gondoljuk, hogy milyen nagy előny, ha valaki elsőként lép be egy új piacra vagy éppen bevezet egy innovatív terméket. Ám korántsem biztos, hogy mindig az úttörők szakítják a legnagyobbat.
 

Legyen szó franchise-ról vagy bármilyen más vállalkozásról, a folyamatos innováció nélkül nem lehetnek sikeresek hosszútávon. A megújulást viszont többféleképpen is értelmezhetjük, fejlesztésnek számít egy új egyedi termék bevezetése, de ugyanígy a konkurencia tevékenységének lemásolása is az. Hasonló ment végbe a mobil piacon, ahol egy darabig hatalmas fegyvertény volt az iPhone az Apple kezében, ám mióta a többi gyártó elkezdte a saját okostelefonjait gyártani már közel sem hat annak.

Sok esetben egyenesen visszafelé sülnek el az újítások, és bár remek történetek lesznek belőlük, a vállalatok rengeteg pénzt és energiát vesztenek rajtuk. Elég csak a Samsung félresikerült telefonjára gondolni, melynek az akkumuláltra a vártnál gyakrabban és jobban éget. Az akció végén a koreai cég nem csak pénzt is időt veszettet, hanem a vásárlói bizalom is megrendült a termékei iránt. Talán itt lehet a leginkább tetten érni a második előnyét, hiszen ő is hasonló mennyiségű energiát fordít a termék vagy éppen szolgáltatás kifejlesztésére, ám a rivális már garantálja annak sikerét. 

Természetesen mindenki szeretne első lenni, és minden ebből adandó hasznot összeszedni, de legalább ilyen fontos, hogy tartsuk a lépést riválisainkkal, és az általuk behozott fejlesztésekre is reagáljunk. Ez figyelhető meg a franchise szektorban is, amikor a McDonald’s vagy a Burger King új terméket hoz a piacra, akkor rövidesen a másik is hasonló újítást eszközöl, vegán hamburgerre vegán hamburger a válasz.

Az előző példában a legizgalmasabb, hogy aki elsőként hozza ki a vegán burgerét, bár nagyobb sajtó visszhangot kap, jelentősebb költségekbe veri magát, hiszen komoly kutatásokat kell végezni a bevezetés előtt és az eredmények függvényében a felmerülő igényekhez optimalizálni a termékét. Tehát rengeteg forrást használ fel a sikere érdekében, míg aki másodikként lépi meg, már látja az első tapasztalatit és abból tud építkezni. 

Az innovációk nem mindig sikeresek, de ritka, hogy egy fejlesztés azonnal eléri a vásárlókat. Pont ezért az új dolgok bevezetésénél komoly marketinget kell a termék mögé tenni. De annak a piaci riválisnak, aki másodiként, késve jelenteti meg hasonló innovációját egy olyan környezetbe érkezik a fejlesztése, ahol a már fogyasztók ismerik.

 


Franchise tanácsadó

népszerű a fórumban

A Fornetti recept

A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Lengyel postacég lép a magyar piacra

Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Pályázat mikrovállalkozásoknak

Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?

Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Atipikus foglalkoztatás

április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?

Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat

A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak

Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...

4 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.