Másodiknak lenni jobb?

Legyen szó franchise-ról vagy bármilyen más vállalkozásról, a folyamatos innováció nélkül nem lehetnek sikeresek hosszútávon. A megújulást viszont többféleképpen is értelmezhetjük, fejlesztésnek számít egy új egyedi termék bevezetése, de ugyanígy a konkurencia tevékenységének lemásolása is az. Hasonló ment végbe a mobil piacon, ahol egy darabig hatalmas fegyvertény volt az iPhone az Apple kezében, ám mióta a többi gyártó elkezdte a saját okostelefonjait gyártani már közel sem hat annak.
Sok esetben egyenesen visszafelé sülnek el az újítások, és bár remek történetek lesznek belőlük, a vállalatok rengeteg pénzt és energiát vesztenek rajtuk. Elég csak a Samsung félresikerült telefonjára gondolni, melynek az akkumuláltra a vártnál gyakrabban és jobban éget. Az akció végén a koreai cég nem csak pénzt is időt veszettet, hanem a vásárlói bizalom is megrendült a termékei iránt. Talán itt lehet a leginkább tetten érni a második előnyét, hiszen ő is hasonló mennyiségű energiát fordít a termék vagy éppen szolgáltatás kifejlesztésére, ám a rivális már garantálja annak sikerét.
Természetesen mindenki szeretne első lenni, és minden ebből adandó hasznot összeszedni, de legalább ilyen fontos, hogy tartsuk a lépést riválisainkkal, és az általuk behozott fejlesztésekre is reagáljunk. Ez figyelhető meg a franchise szektorban is, amikor a McDonald’s vagy a Burger King új terméket hoz a piacra, akkor rövidesen a másik is hasonló újítást eszközöl, vegán hamburgerre vegán hamburger a válasz.
Az előző példában a legizgalmasabb, hogy aki elsőként hozza ki a vegán burgerét, bár nagyobb sajtó visszhangot kap, jelentősebb költségekbe veri magát, hiszen komoly kutatásokat kell végezni a bevezetés előtt és az eredmények függvényében a felmerülő igényekhez optimalizálni a termékét. Tehát rengeteg forrást használ fel a sikere érdekében, míg aki másodikként lépi meg, már látja az első tapasztalatit és abból tud építkezni.
Az innovációk nem mindig sikeresek, de ritka, hogy egy fejlesztés azonnal eléri a vásárlókat. Pont ezért az új dolgok bevezetésénél komoly marketinget kell a termék mögé tenni. De annak a piaci riválisnak, aki másodiként, késve jelenteti meg hasonló innovációját egy olyan környezetbe érkezik a fejlesztése, ahol a már fogyasztók ismerik.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Balloide-Photo héliummal töltött, rögzített ballonokat használ légifelvételek készítésére, ami legális és zajtalan alternatívát kínál a drónokkal szemben egész Európában.
A TikTok, több mint egymilliárd felhasználójával, mára sokkal több lett, mint egy szórakoztató alkalmazás. Fedezd fel, hogyan vált a platform valódi, fizikai üzletekből álló franchise hálózatok ugródeszkájává!
Bár szinte mindig a McDonald’s-ról beszélünk, mint a legnagyobb franchise hálózat, de ha szimplán darabszámot nézünk a 7-Eleven jóval nagyobb, és nagyobb kihívásokkal áll szemben.
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A fitneszipar jelenleg példátlan növekedést él meg, és a pilates áll a változások élvonalában. De mi teszi ezt a mozgásformát ennyire vonzóvá befektetők és sportolók számára egyaránt?
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Még olyan óriások is, mint a közel 40.000 egységgel rendelkező McDonald's sem sikeres minden piacon. Összegyűjtöttünk 10 olyan országot, ahol valamilyen oknál fogva nem tudott gyökeret verni az amerikai franchise.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...