Fűnyírásban lenne a pénz?
Hazánkban ugyan még nem jelent meg a trend, de az Egyesült Államokban már gőzerővel hódítják a piacot az olyan hálózatok, mint a Mowbot, amely fűnyíró robotokat kölcsönöz a vásárlóknak.
Az újszerű vállalkozás az elmúlt évek robotikai fejlesztéseire épít és megjelenése korai betekintést nyújt a közelgő jövőbe. Nem ez az első franchise hálózat, amely fogyasztói robotikával próbálkozik, az utolsó hasonló fejlesztés a Domino’s háza táján történt, ahol megkezdték a pizza drónokkal történő házhozszállítását.
Nem meglepő módon az automatikus koncepciók különösen népszerűek, Magyarországon is terjednek a hasonló hálózatok elég csak a Bubbles önműködő mosodáira vagy éppen a Lazula egységeire gondolni. Egyelőre kétség sem férhet hozzá, hogy jobban megtérülnek, mint az emberi erőforrást igénylő vetélytársaik.
A Mowbot koncepció 3 alkalmazottat és egy nagyobb teherautót cserél egy kisebb robotgépre. A gép automatikusan, mesterséges intelligencia és GPS segítségével tartja egyenletes szinten a füvet akár nagyobb területeken is, mindezt környezetkímélő, energiatakarékos módon.
2020 első félévében a hálózat 8 új partnerrel szerződött 24 új területre. Amíg más hálózatok növekedése megrekedt vagy egyenesen negatívba fordult a karantén alatt, addig a Mowbot 160%-os növekedést produkált alig hat hónap leforgása alatt.
A vállalkozók sorban állnak a csatlakozáshoz, amely nem meglepő, ha azt vesszük, hogy a fűnyírásnak egy közel 100 milliárd dolláros piaca van Amerikában, a Mowbot pedig egy teljesen automatizált megoldást kínál hozzá.
Habár hazánkban nem terjedt még el, a trend eredetileg sem az Egyesült Államokban indult, hanem Európából. Az amerikai franchise gyors terjeszkedéséhez az is hozzájárult, hogy már a pandémia elején átálltak az virtuális discovery day-ekre és teljes erőbedobással keresték a partnerjelölteket, akik a karanténhelyzet alatt elfordultak a tradicionális – de leginkább az USA-ban népszerű – vendéglátó franchise-októl.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Bár szinte mindig a McDonald’s-ról beszélünk, mint a legnagyobb franchise hálózat, de ha szimplán darabszámot nézünk a 7-Eleven jóval nagyobb, és nagyobb kihívásokkal áll szemben.
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
legolvasottabb
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...