A BoConcept 2002-ben nyitotta első üzletét az Óbuda Gate irodaházban, a másodikat pedig 2005-ben a MaxCity lakberendezési áruházban.
Csütörtök
2012.07.19.
A gazdasági válság súlyosan érintette a bútorpiacot, de a BoConcept bízik abban, hogy túl vannak a mélyponton.
 

A BoConcept a nagyvárosok lakói számára tervez, gyárt, és forgalmaz egyedi, minimál stílusú bútorokat. A dán alapítású vállalat több mint 60 éves múltra tekint vissza, és mára több mint 50 országban van jelen 200 márkaboltjával. Ezek közül kettő található Magyarországon, melyeket a mester franchise tulajdonos Euroliving Kft. sajátként üzemeltet a fővárosban. A két üzlet a gazdasági válság előtti években kimagaslóan teljesített, ennek köszönhetően a tervek szerint további kettő létesült volna vidéki városokban, ha a recesszió által súlyosan visszavetett bútorpiaci kereslet ezt lehetővé tette volna.

A BoConcept bútorai a felső-közép kategóriába sorolhatók, de mivel Magyarországon is azonos árat kell értük fizetni, mint a nyugat-európai országokban, ez itthon egy kicsit magasabbra pozícionálja a márkát. „A válság hatása meghatározó volt a magyar bútorpiacon. Mivel egy lakberendezés megvásárlása sokszor többszázezres vagy milliós költéssel jár, az emberek értelemszerűen a mindennapi szükségleteikre költik inkább a pénzüket. Emellett az ingatlan eladások is mélyponton vannak, ami ugyancsak befolyással van a mi szakterületünkre. Ennek ellenére bízunk abban, hogy túl vagyunk a mélyponton, és az elkövetkezendő években megteremtődnek a feltételek ahhoz, hogy bővítsük üzleteink számát Magyarországon.” – mondta Kucsma Géza, a BoConcept üzleteket üzemeltető Euroliving Kft. ügyvezető igazgatója.

A válság legfőképp a közép-kelet európai régiót érintette, kiváltképp a horvát, román, bolgár és magyar piacokat. A világ legtöbb országában már túl vannak a válságon a BoConcept hálózat üzletei. A vállalat nemzetközi terjeszkedésének középpontjában jelenleg a közel-keleti és távol-keleti országok vannak – mint az Egyesült Arab Emirátusok, Japán, Kína – ahol a márkaboltok a várakozásoknak megfelelően teljesítenek, így ez kompenzálja a nemzetközi eredményekben a közép-kelet-európai bevételkiesést.

(pcs)


Papp Csaba
újságíró

legolvasottabb

A franchise fogalma /2019.04.13.

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.

Miért nincs Wendy’s Európában? /2024.07.16.

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.

Mennyibe kerül egy McDonald’s? /2022.02.02.

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.

Új, világszerte ismert amerikai márkák jelenhetnek meg Magyarországon /2025.09.03.

Világszerte ismert amerikai márkák képviselői érkeznek Budapestre szeptember 16-án, hogy bemutassák hazai terjeszkedési terveiket és leendő partnereikkel találkozzanak. A küldöttségben komoly ismert cégek vesznek részt, mint például a Wendy’s vagy az Olive Garden, amelyek élvezik a Nemzetközi és a Magyar Franchise Szövetség támogatását is.

Egy Miskolcról indult vállalkozásnak köszönhetően lassan az egész ország gofri-lázban ég /2025.06.03.

Interjú Brünner Istvánnal, a Gofrim franchise hálózat alapítójával

népszerű a fórumban